DICE utlovar flera nycklar till Battlefield-alphan

Robot
DICE utlovar flera nycklar till Battlefield-alphan
Medlem

Inte fått nån än

Medlem

Har sett att det går att köpa för ca 50 kr, om de funkar är en annan sak...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Kan man få det till ps4?

Medlem

Har spelet Alphan en hel del

Grafiken, ljudet och förstörelsen är top notch! 10/10

Vapen ljudet och känslan är en helt annan nivå jämfört med tidigare battlefield (spelat alla)

Att man dör snabbare och att man måste verkligen använda sig till sin squad och teammates för ammo, health, etc gör att man verkligen inte känns som en enmans arme längre utan att samarbete belönas och uppmuntras starkt. (Inga campers uppe på en kulle hela rundan längre, inclusive tanks etc)

Det negativa jag själv upplever är väl att det är för mycket på skärmen, snö, bländande ljus, och det känns som det är något filter över allt för att få fram snygg bild, så hade velat få en mer "clean" och tydlig bild för att inte tappa bort folk man siktar på etc.

Och även lite klumpigt när man dör känns som det tar långtid innan man är inne i fighten igen. (Man ligger på marken och hoppas att någon snäll medic lr squad ska hjälpa en upp)

Tror detta kan bli en av dom bästa battlefield. Och nytänk kring andra världskriget känns faktiskt uppfriskande, det är inte ett tidigt 00-tal ww2 shooter re-make utan detta känns helt nytt och eget. Tankar?

Gnällkuk
Skrivet av mrpazza:

Kan man få det till ps4?

Nope, alphan är enbart för PC.

Skrivet av Lukan:

Har spelet Alphan en hel del

Grafiken, ljudet och förstörelsen är top notch! 10/10

Vapen ljudet och känslan är en helt annan nivå jämfört med tidigare battlefield (spelat alla)

Att man dör snabbare och att man måste verkligen använda sig till sin squad och teammates för ammo, health, etc gör att man verkligen inte känns som en enmans arme längre utan att samarbete belönas och uppmuntras starkt. (Inga campers uppe på en kulle hela rundan längre, inclusive tanks etc)

Det negativa jag själv upplever är väl att det är för mycket på skärmen, snö, bländande ljus, och det känns som det är något filter över allt för att få fram snygg bild, så hade velat få en mer "clean" och tydlig bild för att inte tappa bort folk man siktar på etc.

Och även lite klumpigt när man dör känns som det tar långtid innan man är inne i fighten igen. (Man ligger på marken och hoppas att någon snäll medic lr squad ska hjälpa en upp)

Tror detta kan bli en av dom bästa battlefield. Och nytänk kring andra världskriget känns faktiskt uppfriskande, det är inte ett tidigt 00-tal ww2 shooter re-make utan detta känns helt nytt och eget. Tankar?

Håller med om det mesta! Har dock inte spelat så mycket, den taskiga upplevelsen med stutter och för mkt skit som stör gameplayet har fått mig att inte vara speciellt sugen på att spela. Har ju ingen att spela med heller då ingen av mina vänner fått någon alphanyckel.

Ljudet var nog det första jag reagerade på, hur de övertrumfar sig själva igen. Bara en så "simpel" sak som en detonerande granat inomhus, wow!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Computer says no... thanks nvidia.

Medlem

Ni som har problem med stutter, dålig fps och liknande testa detta i video settings:

Vertical Sync 0
Motion Blur 0
Weapon DOF 0
Chromatic Aberration 0
Film Grain 0
Vignette 0
Lens Distortion 0

Och på Advanced:

DX12 Enabled: 0
Resolution Scale: 100%
Framerate Limiter: Monitor Refreshrate

Och på Grafic Quality välj vad din dator klarar av men jag rekommendera att stänga av Ambient Occlusion (Längst ner)

Medlem

Jag har inte fått något och jag tror att jag aldrig har fått någon nyckel till något sånt här.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem
Skrivet av Lukan:

Har spelet Alphan en hel del

Grafiken, ljudet och förstörelsen är top notch! 10/10

Vapen ljudet och känslan är en helt annan nivå jämfört med tidigare battlefield (spelat alla)

Att man dör snabbare och att man måste verkligen använda sig till sin squad och teammates för ammo, health, etc gör att man verkligen inte känns som en enmans arme längre utan att samarbete belönas och uppmuntras starkt. (Inga campers uppe på en kulle hela rundan längre, inclusive tanks etc)

Det negativa jag själv upplever är väl att det är för mycket på skärmen, snö, bländande ljus, och det känns som det är något filter över allt för att få fram snygg bild, så hade velat få en mer "clean" och tydlig bild för att inte tappa bort folk man siktar på etc.

Och även lite klumpigt när man dör känns som det tar långtid innan man är inne i fighten igen. (Man ligger på marken och hoppas att någon snäll medic lr squad ska hjälpa en upp)

Tror detta kan bli en av dom bästa battlefield. Och nytänk kring andra världskriget känns faktiskt uppfriskande, det är inte ett tidigt 00-tal ww2 shooter re-make utan detta känns helt nytt och eget. Tankar?

+1
Jag trodde det var fel på mina ögon först, Men då är jag inte ensam om att det känns som man kollar på en Bild istället för en "levande värld" eller vad man ska säga. Sjukt lurigt att sikta iallafall
Gillar tempot i spelet enormt, Här är det snabba beslut som gäller!

Medlem

Jag tycker grafiken är en del av det, allt behöver inte se quake-clean ut när det inte är på e-sport arena och att ha snö och annat som man kan försvinna i och tappa bort fienderna i är ju bara en del av spelet.

Synd att det inte är mer tvång på det snarare än att vissa saker går att ta bort. Lite som att Vietnamspel borde ha tvång på höga inställningar och viss mängd grönska som ska rendereras så att inte någon ligger och trycker med low-graphics och får en gigantisk fördel. Skillnad när man snackar clan-spel, esport m.m då är det oftast precis det man efterfrågar men generellt i spelens publicsfär, nejtack.

Gillar spelet starkt, man har gjort spelarna mer beroende av varandra i alla avseenden vilket promotar teamplay, man har mer rekyl i vapnen som man får lära sig att kontrollera, bättre röreslsesystem, återgått till gamla conquest som ger möjlighet till comebacks på ett helt annat sätt, snabbare ttk, bort med bohemoths etc. Mycket bra stuff, sedan finns det en del att göra vad gäller buggar och optimeringarna men det är ju precis det de sysslar med för fullt nu och man får förstår att det är en alpha.

Ang. medics så är det lite irriterande att man inte kan skippa och pilla med arsenalen, dock är det rent tidsmässigt ingen skillnad mot att sitta i spawn-screen, även om vissa verkar uppleva det så. Om du inte kallar på medic så rinner timern ut relativt snabbt.

Medlem

Man kan ju konstatera att folk har olika åsikter om BFV helt enkelt. Jag har spelat samtliga Battlefield-spel genom åren och bara hunnit med ca 2 timmar BFV alpha, men min spontana reaktion är att det tyvärr mest går bakåt i utvecklingen.

Lägre TTK är dåligt. Att döda andra snabbt kompenserar inte för alla de gånger som man själv dör direkt utan att hinna reagera på nån som tydligen campade i en buske. Det har inget med skicklighet att göra och hurvida man "kan hantera det" osv som vissa försöker få det till, TTK är en inriktning på den generella spelmekaniken helt enkelt vilket man kan ha åsikter om.

Jag gillar bra ljudkvalitet och tycker ljuden är likvärdiga eller sämre än BF1. Vissa tunga kulsprutor låter ju som soft airguns.

Mer teamplay pga brist på ammo osv? Nja, jag har aldrig sett något större problem med lone wolfs, däremot är jag trött på fenomenet att 2/3 av laget ibland springer runt i en stor zerg-klunga utan att tänka själva och lämnar alla andra flaggor helt obevakade för fienden att återta lika snabbt som man cappar de nya. Vi kommer få se mer av detta, tro mig.

TL;dr Tro mig jag hade VERKLIGEN velat gilla BFV men är inte imponerad så här långt. Men jag fortsätter att ge det en chans ett tag till.

Medlem

Vad ska man göra för att få en nyckel då?
Registrera intresse på någon sida?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder:
Jag som aktiv bf-spelare fick bara nyckeln i min inkorg. Jag antar att man måste ha originalet och ha spelat något av de äldre spelen bara o sen är det rent slumpmässigt av vilka som får.

Medlem
Skrivet av DAoG:

@Newklear:
Jag som aktiv bf-spelare fick bara nyckeln i min inkorg. Jag antar att man måste ha originalet och ha spelat något av de äldre spelen bara o sen är det rent slumpmässigt av vilka som får.

Originalet? BF1942?

Ja, men det har jag, bara att vänta då.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Originalet? BF1942?

Ja, men det har jag, bara att vänta då.

autocorrect, ska stå origin

Medlem

Jag har inte origin installerat då det enda spelet jag lirade med origin var bf1, hoppas man får en nyckel ändå, eller om man måste in i origin och signa för alphan specifikt för bfv

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag har inte origin installerat då det enda spelet jag lirade med origin var bf1, hoppas man får en nyckel ändå, eller om man måste in i origin och signa för alphan specifikt för bfv

På hemsidan stod det inget om Origin, utan endast Battlefield-spelare... Så jag gissar på att de går lite utifrån hur mycket speltid man har i tidigare titlar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Fick min nyckel för att jag var med i Battlefield Insider, Det har jag varit i ett år ungefär.. https://www.battlefield.com/community/insider
Du kan ju testa och signa upp dig nu, ifall dom skickar ut mer

Medlem
Skrivet av Lukan:

@Newklear: Fick min nyckel för att jag var med i Battlefield Insider, Det har jag varit i ett år ungefär.. https://www.battlefield.com/community/insider
Du kan ju testa och signa upp dig nu, ifall dom skickar ut mer

Inte särskilt intresserad av Battlefield längre, men man kan ju alltid testa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så att få en nyckel är typ random?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Så att få en nyckel är typ random?

Det är så jag förstått det. Men de har nog valt ut VIP-människor för att få uppmärksamhet kring spelet. Så som streamers, många som satt och spelade det på Twitch.

Jag har över 1000 timmar i bf3 och bf4 men har inte fått någon nyckel, tror de tittar på om man pangat mycket BF1... eller så har jag bara haft otur i lotteriet.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar