De första Cyberpunk 2077-moddarna är släppta - en är nästan ett måste
Fixade så att jag kan hålla in en knapp för att gå (hoppas de fixar en officiell toggle-knapp också) och så att jag dodge-ar med en musknapp istället. Hände på tok för många gånger att jag skrämde livet ur folk genom att dodge-a in i dem när jag försökte gå runt lite coolt på gatorna... Stämningsdödare om något.
Obergripligt att det inte finns gå-toggle i alla spel som aspirerar på någon form av inlevelse. Borde vara det enklaste i världen 2020.
Absolut. Borde ju också vara ett enkelt sätt att få den (förmodliga) minoriteten som vill ha detta en känsla av att "de förstår oss"
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
Jag moddade min .exe fil igår då jag (tydligen) har en så gammal processor, att instruktioner som släpptes 2008 och introduceras i 2011+ CPUer, saknas i min och en bit in i spelet så krashar spelet; räknas det?
But on that note; väldigt imponerad över prestandan som min lastgamla i7-950 kan kasta ur sig (tillammans med ett rtx2060), fastän relativt höga inställningar.
Med tanke på videon ovanför så skulle man vilja ha en mod som ökar antalet fotgängare, demot visade ju bra mycket mer folk och levande stad än det slutliga spelet.
Hmm.. Jag har en jäkla massa fotgängare i mitt spel. I alla fall i centrum. Går fan knappt röra sig där ibland pga Cyberpunks konstiga kollisioner.
Årets besvikelse, inga mods kan fixa mycket av det som saknas. Jag vet att det är kanske dumt att jämföra, men jag gråter när jag kollar E3 gameplays och jämför med vad jag fick köpa.
Spelet är ju dock snyggare än det som visades på E3.
Det dumma är väl att förvänta sig att det skulle se ut så på äldre konsoler.
Men patchen till PS5 och Series X tar nog spelet en aning närmare PC versionen i alla fall.
Det dumma är väl att förvänta sig att det skulle se ut så på äldre konsoler.
Folk hade rätt att förvänta sig en stabil 30 fps upplevelse utan streamingproblem eller buggar, och det är även något som ett optimerat cyberpunk på dessa konsoler skulle klara av.
Folk hade rätt att förvänta sig en stabil 30 fps upplevelse utan streamingproblem eller buggar, och det är även något som ett optimerat cyberpunk på dessa konsoler skulle klara av.
Vad dillar du om? Personen i fråga skrev ju att han var besviken för att det inte såg ut som demot från E3.
Jag har väl inte sagt något om att de borde nöja sig med alla problem som konsolversionen har just nu?
Med tanke på videon ovanför så skulle man vilja ha en mod som ökar antalet fotgängare, demot visade ju bra mycket mer folk och levande stad än det slutliga spelet.
Beror ju på vilken plats man är på.
Ibland är det fler fotgängare än vad som visades i den specifika scenen från E3.
Vad dillar du om? Personen i fråga skrev ju att han var besviken för att det inte såg ut som demot från E3.
Jag har väl inte sagt något om att de borde nöja sig med alla problem som konsolversionen har just nu?
Det är sant. Å andra sidan: när de visade spelet första gången så fanns det ingen som visste vad en ps5'a eller xbox series x ens var förnågot, och CDPR var rätt tydliga med att spelet först skulle släppas på xbox one och ps4 istället för de nya konsolerna och har upp tills release inte gjort några försök att visa hur dessa versioner skulle sluta upp.
Det var väl ändå ganska rimligt att de trodde att de skulle få något som motsvarade det som visades.
Undrar när Halk Hogan för feelings och ger sig på "Cyberpunk Ultra Mega HD Reworked Project"...
Kontext:
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/
Det är sant. Å andra sidan: när de visade spelet första gången så fanns det ingen som visste vad en ps5'a eller xbox series x ens var förnågot, och CDPR var rätt tydliga med att spelet först skulle släppas på xbox one och ps4 istället för de nya konsolerna och har upp tills release inte gjort några försök att visa hur dessa versioner skulle sluta upp.
Det var väl ändå ganska rimligt att de trodde att de skulle få något som motsvarade det som visades.
Inte direkt när de alltid har varit tydliga med att det är PC versionen som visas.
Det fanns inte en suck att en konsol som ps4 eller Xbox one med hårdvara som kan jämföras med en PC från 2010 skulle kunna köra det.
Spelet de får är ju också närmre det som visades på E3 när det kommer till texturer och karaktärsmodeller. Då dessa har uppgraderats rätt rejält i PC versionen.
Flyter på rätt bra på min dator. Mellan 40-50 fps i 4K med rt och dlss ställt på auto. Kan inte klaga för mycket. Det jag däremot är mucket besviken på så är det möjligheten att förändra utseendet på sin karaktär efter man börjat spela. För rollspelandets skull vill man ju ha lite olika smink, färg på håret, frisyr etcetera beroende på humör. Det får de gärna fixa snart. Med det sagt har jag 20 timmar in skapat 7 olika karaktärer som har spelat olika långt Har nog fäst mig vid en nu, men vi får se. Lite Bioware-varning på karaktärskapadet då ljussättningen är helt annorlunda mot spelet och således även utseendet på ens karaktär i mångt och mycket. Ska testa gå slow knappen. Stör mig verkligen på det.
Spelet är ju dock snyggare än det som visades på E3.
Det dumma är väl att förvänta sig att det skulle se ut så på äldre konsoler.
Men patchen till PS5 och Series X tar nog spelet en aning närmare PC versionen i alla fall.
Jag menar inte grafiken. Utan interactions, reactions, details, A.I, animations osv.
Jämför vendor machine, jämför apartment details, jämför NPC behaviour. Inte alls vad som lovats under all denna tid.
Ordo Ab Chao
Jag menar inte grafiken. Utan interactions, reactions, details, A.I, animations osv.
Jämför vendor machine, jämför apartment details, jämför NPC behaviour. Inte alls vad som lovats under all denna tid.
Venne vad de har lovat där egetligen.
Jämför man med E3 demot är det väl ingen skillnad där heller.
Lägenheten har jag för mig att de sa att man skulle kunna interagera med lite mer än vad som är möjligt.
Själv reagerade jag mest på att de har tagit bort den häftiga förstörelsen som visades i demot där väggarna skjuts sönder av killen med kulsprutan.
Obergripligt att det inte finns gå-toggle i alla spel som aspirerar på någon form av inlevelse. Borde vara det enklaste i världen 2020.
Will ha en mod som jag ändra min karaktär in game, som frisör, hårfärg etc...
Jag vill att det kommer en mod för tredjepersons vy, jag tycker det lämpar sig bäst för rpg.
Mod + expansioner. Det är garanterat redan på gång. Frisörer tatueringar ändra om sig. Cyborg utseende m.m men det kommer vi få betala för i en expansion. Customize bilar m.m. De de har garanterat tänkt på allt men har uppenbarligen inte haft tid att släppa det i main spelet. Tredjeperson kommer garanti en mod inom nån månad.
Undrar när Halk Hogan för feelings och ger sig på "Cyberpunk Ultra Mega HD Reworked Project"...
Kontext:
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/
Mjo men texturerna är det väl inget fel på? Tycker dom är högupplösta och fina.
Värre är det med saknade features.
Mod + expansioner. Det är garanterat redan på gång. Frisörer tatueringar ändra om sig. Cyborg utseende m.m men det kommer vi få betala för i en expansion. Customize bilar m.m. De de har garanterat tänkt på allt men har uppenbarligen inte haft tid att släppa det i main spelet. Tredjeperson kommer garanti en mod inom nån månad.
Jag hoppas att du har rätt. Dessa saker skulle i alla fall för mig göra att jag spelar ett tag till. Kanske en andra omgång? Vi får se. Jag tycker att storyn ändå är så pass bra att jag kör igenom det nu med eller utan nya features.
Kommer det en 3rd person mod så köper jag spelet.....
Hah, det är ungefär som att säga att om det kommer en mod för sämre, frånkopplad immersion och irriterande kameravinklar, där huvudpersonen alltid är i vägen för det som visas framför, så köper du spelet. Bra där.
Hah, det är ungefär som att säga att om det kommer en mod för sämre, frånkopplad immersion och irriterande kameravinklar, där huvudpersonen alltid är i vägen för det som visas framför, så köper du spelet. Bra där.
Helt rätt, alla immersive sims ska vara första person!