Första spelhelgen i augusti! Vad spelar du?

Medlem
Skrivet av Maddox:

Men vad har du spelat DENNA helgen?

Vet inte riktigt vad du menar med denna helgen,jag känner mig riktigt korkad just nu.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Hade planerat DCS : F18 i helgen. Men det slutade med Iracing på Philip Island och Porsche Cup (Sjukt kul kombination) samt Porsche GT3 på long beach. (Så jäkla befriande).

Medlem

Escape from Tarkov, varenda dag!

Skrivet av johanAndersson:

Jag skrev av det helt på grund av alla problem som folk sa att de hade. Hur mycket strul upplever du att det är? Har du en hög tolerans?

Det är svårt att säga, jag har nog ganska hög tolerans om de är något ja tycker är kul. Dock tycker jag nog det funkar ganska bra rent objektivt. Det finns gånger framförallt att sikta med typ iron sights inte funkar speciellt bra, det blir bara suddigt, andra gånger är de hur skarpt som helst. Ja vet inte hur avhängigt det är ens hårdvara och tex hur snabbt saker kan renderas, eller om där är någon form av skärpedjupinställning som inte är så genomtänkt (jag kör på ett 6800xt).

Ska man tycka det är kul så får man nog vara beredd att anpassa sin spelstil lite, man kommer märka att vissa saker funkar, andra inte. Men generellt funkar det
mycket bra. Spelar längre sessioner än i alyx. Och tycker nog Fallout 4 blir ett bättre spel i VR, även om de såklart kan vara lite av nyhetens behag.

Medlem

Spelar mest Last Epoch, det är väldigt svårt att slita sig, finns oändlig variation i specs man kan testa, och det passar mig väldigt bra, jag älskar att hitta nya specs som funkar. Sen med AMD FSR nu globalt i linux, så kan jag äntligen köra 4k och hålla 60fps utan drops i last epoch, eller FSR motsvarighet till 4k iallafall.

Medlem

Super Metroid, i horisontalläge med Switchen.

Medlem

Har i sommar spelat igenom Demon souls remaken och Dark souls. Den här månaden drar jag igenom 2an och 3an inför Elden ring. Kan även bli en genomspelning av Sekiro om lusten faller på.

Medlem

Jag spelar död så jag slipper gå till jobbet på måndag....

Medlem

nu efter några call of duty singleplayer och hela mass effect legendary edition blir det att köra om bannerlord från början och klara spelet denna gång, mixar nog in resident evil village oxå


signatur

//monster

Medlem

World of Warships och Anno 1800.

Medlem

Fallout 76 som vanligt. Har blivit riktigt kul, eller åtminstone beroendeframkallande, att hänge sig åt den nya grinden i kölvattnet av legendary crafting.

Medlem

Spelade Slay the Spire för första gången i helgen, riktigt kul!
Lirade det i soffan via Steamlink på min Nvidia Shield, fungerar som en dröm när det inte är så snabba spel


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Rust


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ska traggla mig vidare i Battlefield 4 om jag hinner. Nu är det Ryssen som ska tuktas, har bataljat klar med Kina för stunden hoppas jag.

Är dock lite småsugen att både köra Portal 2 och Far Cry 5 också


signatur
Medlem
Skrivet av Tiggaren:

A Plague Tale. Gratis på Epic Store så varför inte!
Gillar det hittills. Control fick man en tidigare gång så man kanske ska ge sig på det efteråt.
Gratis är gott!

Sådär nu var det avklarat!

Klart värt att spela då stämningen, storyn och karaktärerna är bra gjorda. Dock kändes som man börja tröttna på gameplay i slutet då det var blev väl mycket smyga hela tiden och dessa råttor som ska styras hela tiden blir man lite trött på. Dog fler ggr än jag orkar räkna då jag inte alltid hade tålamod att verkligen ta det lugnt och fundera ut bästa taktiken hehe. Döda Vitalis var sjukt svårt innan jag verkligen planerade taktiken men det var ändå lite tur involverat att klara sista stöten för den var kaos.

Skriv svar