Elden Ring
FZ ser världar kollidera i hett efterlängtade Elden Rings gryningstimmar.
Hade jag bara kollat på videon, utan att ha sett titeln, så hade jag utan tvekan trott att det var Dark Souls i videon, wtf.
Förstår inte artikeln. Är det en tolkning efter att ha sett gameplay videos eller har ni faktiskt spelat en tidig alpha?
Beskriver ju vissa kontroller och saker jag är med om. Så jovisst, jag har spelat det! And lives (ish?) to tell the tale, etc.
En Bamseponny av folket
Verkar de lika svårt som andra souls spel?
Svar: hell yes! Är för gammal för att bli så här arg...
En Bamseponny av folket
Angående co-op; hur fungerar det riktigt? När man besegrar en "area boss", skickas då sin co-op partner tillbaka eller finns det ett alternativ att fortsätta spela tillsammans helt fritt?
Hur fungerar co-op progression tillsammans? I Dark Souls var man liksom tvungen att göra en zon samt bossar två gånger om man ville spela tillsammans vilket blev jävligt drygt imo.
på film ser combat tråkigt ut.
man vevar i luften, hör slice ljud och ser lite blodskvätt som inte lämnar några övriga spår.
Inga sår på fiender eller sig själv? Inget blod splatter som hamnar på mark, stenar, väggar?
inga kroppsdelar som huggs av?
på film ser combat tråkigt ut.
man vevar i luften, hör slice ljud och ser lite blodskvätt som inte lämnar några övriga spår.
Inga sår på fiender eller sig själv? Inget blod splatter som hamnar på mark, stenar, väggar?
inga kroppsdelar som huggs av?
Stämmer bra. Är precis som i Dark Souls.
Men du har häst.
Typ.
Stämmer bra. Är precis som i Dark Souls.
Men du har häst.
Typ.
Så du menar att det är barskrapat/obefintligt med sådana detaljer?
på film ser combat tråkigt ut.
man vevar i luften, hör slice ljud och ser lite blodskvätt som inte lämnar några övriga spår.
Inga sår på fiender eller sig själv? Inget blod splatter som hamnar på mark, stenar, väggar?
inga kroppsdelar som huggs av?
Är bara i Bloodborne som det blir en jäkla massa blodsplatter på karaktären och omgivningen. Kroppsdelar kan dock inte huggas av i nåt av Soulsborne spelen.
Så du menar att det är barskrapat/obefintligt med sådana detaljer?
Ja. Du kan ju dock backstabba, riposta, parrya osv. Skulle säga att combaten är rolig, jag personligen struntar i detaljerna du nämner även om jag kan förstå om man reagerar.
Jämför Elden Ring till exempel med: https://www.youtube.com/watch?v=UL3bW6MTk5E
Låter som exakt det jag vill ha och förväntar mig. Riktigt bra skrivet också!
Kommer ni få spela mer? Vore kul med flera intryck!
Tack! Och... inte vad jag vet i nuläget, men releasen är ju inte alltför långt bort (även om det känns som det 😭🎻).
En Bamseponny av folket
Angående co-op; hur fungerar det riktigt? När man besegrar en "area boss", skickas då sin co-op partner tillbaka eller finns det ett alternativ att fortsätta spela tillsammans helt fritt?
Hur fungerar co-op progression tillsammans? I Dark Souls var man liksom tvungen att göra en zon samt bossar två gånger om man ville spela tillsammans vilket blev jävligt drygt imo.
Har inte djuptdykt i just den frågan, men Fromsoftware har sagt och visat att det är liknande deras andra titlar, och allt jag sett och testat tyder på det. Men! Har också en del frågetecken inför co-op med nära och kära. Inga av dessa spelade av förklarliga skäl nu, så det var tillfälliga bekantskaper.
En Bamseponny av folket
Så du menar att det är barskrapat/obefintligt med sådana detaljer?
Den stora grejen med DS-combat är tyngden. Hur fienderna reagerar på att bli slagna. Oslagbart bra än idag, enligt mig.
Ännu en dag i paradiset.
Ingen boss i början som filtrerar alla casuals?
Säkert den soldaten men tror man får spela med ganska så op-karaktärer här så han blev en cake-walk.
Ingen boss i början som filtrerar alla casuals?
Typ! Ska ju vara en tutorial som säger gå fram, bak, attack osv, sen en eller två fiender att öva på sen ska man vara redo för en boss
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Ja. Du kan ju dock backstabba, riposta, parrya osv. Skulle säga att combaten är rolig, jag personligen struntar i detaljerna du nämner även om jag kan förstå om man reagerar.
Jämför Elden Ring till exempel med: https://www.youtube.com/watch?v=UL3bW6MTk5E
Ok tack för klargörandet.
Allt ser väldigt intressant ut med spelet örutom just dom detaljerna.
Jag kräver inte perfektion men tyckte det var väldig svinga svärdet genom fiender, splatt och sen fast dödsanimation. Detaljsaknaden var så tydlig om jag säger så.
Här är en fin video med en som går igenom rätt bra.. så kanske lite spoiler varning innan man trycker på play
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Enda jag läst är två summeringar som inte tar upp något om spelets gameplay/innehåll, det låter ju onekligen positivt. Frågan är om spelet håller hela vägen till mål, om det nu gör det så har Elden Ring potential att bli FromSoftwares och Miyazakis bästa verk hittills.
Gamecentral:
"Whether you’re a veteran of From’s work or looking to see what all the fuss is about for the first time, it’s certain that Elden Ring is going to be one of the best games of 2022. You might say that was always a given though and, as we’ve already suggested, the real question here is whether this ends up being one of the best games of all time."
Vandal Spain:
"As you can see, the new FromSoftware has us excited and we are increasingly clear that it is going to be one of the best games of next year. A title that starts from the base of Dark Souls to evolve it and take it to a new terrain with an open world that makes exploration a real pleasure, but without forgetting the challenging and exquisite combats that have taken the study to the top of the industry, as well as its spectacular level design. We still have a lot to see and play to be able to assess it properly, but if we can assure you something is that after this first contact, the wait until February 25 is going to be much harder. Will it become another Hidetaka Miyazaki masterpiece? We will find out very soon."
The more I practice, the luckier I get.
Den stora grejen med DS-combat är tyngden. Hur fienderna reagerar på att bli slagna. Oslagbart bra än idag, enligt mig.
Jo precis, är oslagbart när fienden snubblar till på exakt samma sätt oavsett typen av attack eller var man träffar. Sådan tyngd!
Nope. Inget för mig. Som med alla andra fromsoftware titlar.
Avsaknaden av detaljerna som nämns ovan har jag inte ens tänkt på förut men ogillar ändå dessa lir och detta gör ju saken bara värre.
Kanske testar när det kommer till psnow eller plus.
Men kul för er som gillar ds och dylikt att ni verkar hypeade.
I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.