Robot
Elden Ring

FZ ser världar kollidera i hett efterlängtade Elden Rings gryningstimmar.

#elden-ring, #fromsoftware


Medlem

Mmmmm, jag bara älskar upptäckandet i en helt ny spelvärld...ser fram emot detta

Medlem

Verkar de lika svårt som andra souls spel?

Medlem

Hade jag bara kollat på videon, utan att ha sett titeln, så hade jag utan tvekan trott att det var Dark Souls i videon, wtf.

Medlem

Förstår inte artikeln. Är det en tolkning efter att ha sett gameplay videos eller har ni faktiskt spelat en tidig alpha?

Redaktör
Ponny
Skrivet av zelloxy:

Förstår inte artikeln. Är det en tolkning efter att ha sett gameplay videos eller har ni faktiskt spelat en tidig alpha?

Beskriver ju vissa kontroller och saker jag är med om. Så jovisst, jag har spelat det! And lives (ish?) to tell the tale, etc.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Deekar:

Verkar de lika svårt som andra souls spel?

Svar: hell yes! Är för gammal för att bli så här arg...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Angående co-op; hur fungerar det riktigt? När man besegrar en "area boss", skickas då sin co-op partner tillbaka eller finns det ett alternativ att fortsätta spela tillsammans helt fritt?
Hur fungerar co-op progression tillsammans? I Dark Souls var man liksom tvungen att göra en zon samt bossar två gånger om man ville spela tillsammans vilket blev jävligt drygt imo.

Medlem

Ser ut precis så som jag vill ha det! Längtar!

Medlem

på film ser combat tråkigt ut.
man vevar i luften, hör slice ljud och ser lite blodskvätt som inte lämnar några övriga spår.

Inga sår på fiender eller sig själv? Inget blod splatter som hamnar på mark, stenar, väggar?
inga kroppsdelar som huggs av?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låter som exakt det jag vill ha och förväntar mig. Riktigt bra skrivet också!

Kommer ni få spela mer? Vore kul med flera intryck!

Medlem
Skrivet av Molotov:

på film ser combat tråkigt ut.
man vevar i luften, hör slice ljud och ser lite blodskvätt som inte lämnar några övriga spår.

Inga sår på fiender eller sig själv? Inget blod splatter som hamnar på mark, stenar, väggar?
inga kroppsdelar som huggs av?

Stämmer bra. Är precis som i Dark Souls.

Men du har häst.

Typ.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Stämmer bra. Är precis som i Dark Souls.

Men du har häst.

Typ.

Så du menar att det är barskrapat/obefintligt med sådana detaljer?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är säkerligen en bra text, men tyvärr kan jag nog inte läsa den när man vill gå in så blind som möjligt hehe. Men vet inte jag om kan hålla mig.

Texten kanske är minimal på spoilers så den går att läsa?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av Molotov:

på film ser combat tråkigt ut.
man vevar i luften, hör slice ljud och ser lite blodskvätt som inte lämnar några övriga spår.

Inga sår på fiender eller sig själv? Inget blod splatter som hamnar på mark, stenar, väggar?
inga kroppsdelar som huggs av?

Är bara i Bloodborne som det blir en jäkla massa blodsplatter på karaktären och omgivningen. Kroppsdelar kan dock inte huggas av i nåt av Soulsborne spelen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så du menar att det är barskrapat/obefintligt med sådana detaljer?

Ja. Du kan ju dock backstabba, riposta, parrya osv. Skulle säga att combaten är rolig, jag personligen struntar i detaljerna du nämner även om jag kan förstå om man reagerar.

Jämför Elden Ring till exempel med: https://www.youtube.com/watch?v=UL3bW6MTk5E

Redaktör
Ponny
Skrivet av Laddemannen:

Låter som exakt det jag vill ha och förväntar mig. Riktigt bra skrivet också!

Kommer ni få spela mer? Vore kul med flera intryck!

Tack! Och... inte vad jag vet i nuläget, men releasen är ju inte alltför långt bort (även om det känns som det 😭🎻).


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Luciphear:

Angående co-op; hur fungerar det riktigt? När man besegrar en "area boss", skickas då sin co-op partner tillbaka eller finns det ett alternativ att fortsätta spela tillsammans helt fritt?
Hur fungerar co-op progression tillsammans? I Dark Souls var man liksom tvungen att göra en zon samt bossar två gånger om man ville spela tillsammans vilket blev jävligt drygt imo.

Har inte djuptdykt i just den frågan, men Fromsoftware har sagt och visat att det är liknande deras andra titlar, och allt jag sett och testat tyder på det. Men! Har också en del frågetecken inför co-op med nära och kära. Inga av dessa spelade av förklarliga skäl nu, så det var tillfälliga bekantskaper.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så du menar att det är barskrapat/obefintligt med sådana detaljer?

Den stora grejen med DS-combat är tyngden. Hur fienderna reagerar på att bli slagna. Oslagbart bra än idag, enligt mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ingen boss i början som filtrerar alla casuals?

Medlem
Skrivet av Viktor_94:

Ingen boss i början som filtrerar alla casuals?

Säkert den soldaten men tror man får spela med ganska så op-karaktärer här så han blev en cake-walk.

Skrivet av Viktor_94:

Ingen boss i början som filtrerar alla casuals?

Typ! Ska ju vara en tutorial som säger gå fram, bak, attack osv, sen en eller två fiender att öva på sen ska man vara redo för en boss


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ja. Du kan ju dock backstabba, riposta, parrya osv. Skulle säga att combaten är rolig, jag personligen struntar i detaljerna du nämner även om jag kan förstå om man reagerar.

Jämför Elden Ring till exempel med: https://www.youtube.com/watch?v=UL3bW6MTk5E

Ok tack för klargörandet.
Allt ser väldigt intressant ut med spelet örutom just dom detaljerna.
Jag kräver inte perfektion men tyckte det var väldig svinga svärdet genom fiender, splatt och sen fast dödsanimation. Detaljsaknaden var så tydlig om jag säger så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Här är en fin video med en som går igenom rätt bra.. så kanske lite spoiler varning innan man trycker på play


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Youtube har fullkomligen svämmat över med GP-videos nu för som vill se Själv är jag nöjd fram till release men kommer nog läsa en del intryck och se på screen-shots (evt. så ser jag varenda video med en gång)

Medlem

Enda jag läst är två summeringar som inte tar upp något om spelets gameplay/innehåll, det låter ju onekligen positivt. Frågan är om spelet håller hela vägen till mål, om det nu gör det så har Elden Ring potential att bli FromSoftwares och Miyazakis bästa verk hittills.

Gamecentral:
"Whether you’re a veteran of From’s work or looking to see what all the fuss is about for the first time, it’s certain that Elden Ring is going to be one of the best games of 2022. You might say that was always a given though and, as we’ve already suggested, the real question here is whether this ends up being one of the best games of all time."

Vandal Spain:
"As you can see, the new FromSoftware has us excited and we are increasingly clear that it is going to be one of the best games of next year. A title that starts from the base of Dark Souls to evolve it and take it to a new terrain with an open world that makes exploration a real pleasure, but without forgetting the challenging and exquisite combats that have taken the study to the top of the industry, as well as its spectacular level design. We still have a lot to see and play to be able to assess it properly, but if we can assure you something is that after this first contact, the wait until February 25 is going to be much harder. Will it become another Hidetaka Miyazaki masterpiece? We will find out very soon."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Den stora grejen med DS-combat är tyngden. Hur fienderna reagerar på att bli slagna. Oslagbart bra än idag, enligt mig.

Jo precis, är oslagbart när fienden snubblar till på exakt samma sätt oavsett typen av attack eller var man träffar. Sådan tyngd!

Avstängd

Nope. Inget för mig. Som med alla andra fromsoftware titlar.
Avsaknaden av detaljerna som nämns ovan har jag inte ens tänkt på förut men ogillar ändå dessa lir och detta gör ju saken bara värre.

Kanske testar när det kommer till psnow eller plus.

Men kul för er som gillar ds och dylikt att ni verkar hypeade.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Medlem

Wow.. att basha på Souls är verkligen det nya svarta. Aldrig fattat hur man kan ha ett spelintresse och inte prioritera det som gör mediet unikt, gameplay.

123
Skriv svar