PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av gizm0:

Btw vann också PS5 utlottningen nu men är osäker fan på om jag ska beställa den, då jag är mer sugen på XSX med gamepass ultimate och känns mer bang for the buck med spelen samt att live ingår, och andra sidan så är jag ute efter båda konsolerna.
Samt har en annan fråga, om jag nu skulle ge min kod till kollegan på jobbet som erbjuder mig ca 6k i krypto för koden, kan jag fortfarande gå med i nästa utlottning och vinna? Tänker nu om jag ger koden till han och han gör ett eget konto på elgiganten med sin adress osv. För då räknas väl det ändå inte att jag har fått en till mitt hushåll då det är max 1 per hushåll?

Du måste beställa konsolen i ditt konto och namn, ger du bort koden kommer EG makulera ordern (de kollar namn på ordern)

Osäker på om man kan vinna flera gånger, har deltagit flera gånger själv och fick tag i en till en kompis men inte fått några "vinster" efter det.

Medlem
Skrivet av hofwing:

Du måste beställa konsolen i ditt konto och namn, ger du bort koden kommer EG makulera ordern (de kollar namn på ordern)

Osäker på om man kan vinna flera gånger, har deltagit flera gånger själv och fick tag i en till en kompis men inte fått några "vinster" efter det.

Okej tack, då är det nog kört att ge bort koden till han, då jag kan nog inte vinna och beställa nästa gång

Medlem
Skrivet av gizm0:

En jobbar kompis gick in till MM förra månaden och köpte ett XSX samtidigt som han stod där och kollade MMs hemsida så visade det ej i lager så han frågade personalen och fick till svar att dom lägger inte ut lagerstatus på nätet pga scalpers och så, så man får åka då och då och kolla i butikerna om det finns på hyllan.
--
Btw vann också PS5 utlottningen nu men är osäker fan på om jag ska beställa den, då jag är mer sugen på XSX med gamepass ultimate och känns mer bang for the buck med spelen samt att live ingår, och andra sidan så är jag ute efter båda konsolerna.
Samt har en annan fråga, om jag nu skulle ge min kod till kollegan på jobbet som erbjuder mig ca 6k i krypto för koden, kan jag fortfarande gå med i nästa utlottning och vinna? Tänker nu om jag ger koden till han och han gör ett eget konto på elgiganten med sin adress osv. För då räknas väl det ändå inte att jag har fått en till mitt hushåll då det är max 1 per hushåll?

Vet inte om dom hr någon reservlista för dom som inte utnyttjar sin kod.

Om inte hade jag köpt den ändå om jag vore dig. Så säljer du den bara för inköpspriset till någon som blir väldigt glad?

Medlem

Lyckades vinna utlottningen jag med, så nu blir jag världens populäraste i jul. En Xbox Series X står redan i vardagsrummet men den måste ju delas med mig så nu får sambons grabb en PS5 som han kan ha på sitt eget rum. Hoppas bara jag får låna den ibland när det släpps bra exklusiva som jag också vill spela

Medlem
Medlem
Skrivet av strangelove:

Grattis. Nej nu jävlar ska det spelas

Tack. Ja det här ska bli riktigt roligt😃

Men jag skäms fortfarande.😐🙄

Medlem

Det verkar som webbgallen får leveranser nästan varje dag, för klickar man bakåt i tråden är någon som länkar till webbhallen nästan varje dag att det går att köpa.

Till dom som inte har fått ett Ps5 så kan det vara värt att hålla lite extra koll på Elgiganten, eftersom vi var flera här på forumet som anmält oss till senaste utlottningen och ALLA verkar ha fått eftersom ingen skrev att den inte fått.

Kanske det kan vara så att då har flera över och immorn får alla köpa som inte är medlemmar då våra köpkoder går ut ikväll 20:00 så håll utkik. Och lycka till.

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Det verkar som webbgallen får leveranser nästan varje dag, för klickar man bakåt i tråden är någon som länkar till webbhallen nästan varje dag att det går att köpa.

Till dom som inte har fått ett Ps5 så kan det vara värt att hålla lite extra koll på Elgiganten, eftersom vi var flera här på forumet som anmält oss till senaste utlottningen och ALLA verkar ha fått eftersom ingen skrev att den inte fått.

Kanske det kan vara så att då har flera över och immorn får alla köpa som inte är medlemmar då våra köpkoder går ut ikväll 20:00 så håll utkik. Och lycka till.

Tror inte Webhallen får dagliga leveranser. Istället så batchar dom ut förhandbokningar på en kommande leverans. Så har jag förstått det iallafall. Går att läsa mer här.

Jag blev tyvärr utan mail från Elgiganten idag, kan dock bero på att jag "vann" en tidigare utlottning men köpte aldrig då.
Lyckades dock beställa en från Webhallen istället 👌

Anmälde mig också till Elgigantens lotteri, inte den här gången heller.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grattis du är utvald tack elgiganten leverans på tisdag

Medlem

Jag vann inte på denna men vann på förra, såg dock mailet försent så det blev ingen men dagen efter gick jag till MM och beställde bundle över disken och den kom ca 3 v senare.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Tror inte Webhallen får dagliga leveranser. Istället så batchar dom ut förhandbokningar på en kommande leverans. Så har jag förstått det iallafall. Går att läsa mer här.

Jag blev tyvärr utan mail från Elgiganten idag, kan dock bero på att jag "vann" en tidigare utlottning men köpte aldrig då.
Lyckades dock beställa en från Webhallen istället 👌

Du har nog helt rätt.

Beställde du precis nyligen från Webhallen, och om det var nyligen, när förväntas du få den levererad?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Anmälde mig också till Elgigantens lotteri, inte den här gången heller.

Kan ha varit värre faktist. Bli utvald, ha fullt upp hela kvällen, se mailen och se att du är 2 timmar sen...

Medlem
Skrivet av Khaar:

Kan ha varit värre faktist. Bli utvald, ha fullt upp hela kvällen, se mailen och se att du är 2 timmar sen...

Ämen Fyfan....antar att den personen är du också?

Vad fan säger man? Styrke kramar❤️

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Ämen Fyfan....antar att den personen är du också?

Vad fan säger man? Styrke kramar❤️

Tack 🥲.

Skrivet av Khaar:

Kan ha varit värre faktist. Bli utvald, ha fullt upp hela kvällen, se mailen och se att du är 2 timmar sen...

Aj, aj. Det låter inget vidare, speciellt om man har väntat länge på en chans. Hoppas du får ett nytt tillfälle snart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

LYSTRING !

Jag missade min chans igår att beställa via Elgiganten, visste inte att man fick bara en 8 timmars lucka på sig att kolla mailen och beställa.

Det måste ha hänt för många andra för Elgiganten skickade ett nytt mail där det stod "Playstation 5 Standard Edition - ny chans att köpa idag".

Om du har råkat ut för samma sak som mig, kolla din mail omg! :D.

Det här var min fjärde eller tredje gång jag var med i utlottningen, så fortsätt att försöka! Lycka till och God Jul :).

Medlem
Skrivet av Khaar:

LYSTRING !

Jag missade min chans igår att beställa, visste inte att man fick bara en 8 timmars lucka på sig att kolla mailen och beställa.

Det måste ha hänt för många andra för Elgiganten skickade ett nytt mail där det stod "Playstation 5 Standard Edition - ny chans att köpa idag".

Om du har råkat ut för samma sak som mig, kolla din mail omg! :D.

Det här var min fjärde eller tredje gång jag var med i utlottningen, så fortsätt att försöka! Lycka till och God Jul :).

Samma hände mig.
Missade att jag vunnit utlottningen.
Fick ett mail idag att jag fortfarande kan använda min kod.
PS5 nummer två köpt!
Den här går till min systerson i julklapp.

Medlem

Jag fick en förbokning av webhallen. Sade upp den och köpte från amazon till bättre pris tack vare den här tråden.

XSX och PS5 bredvid varandra. Ordningen återställd.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Khaar:

LYSTRING !

Jag missade min chans igår att beställa via Elgiganten, visste inte att man fick bara en 8 timmars lucka på sig att kolla mailen och beställa.

Det måste ha hänt för många andra för Elgiganten skickade ett nytt mail där det stod "Playstation 5 Standard Edition - ny chans att köpa idag".

Om du har råkat ut för samma sak som mig, kolla din mail omg! :D.

Det här var min fjärde eller tredje gång jag var med i utlottningen, så fortsätt att försöka! Lycka till och God Jul :).

Neeej vad roligt😃
Jag hoppas det var mina styrkekramar som gav dig styrka till en så fet comeback👌

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Neeej vad roligt😃
Jag hoppas det var mina styrkekramar som gav dig styrka till en så fet comeback👌

Haha måste ha varit det 😬.
Åkte dessutom på en förkylning, hotar upp slem konstant 🥲 Så att se det i mailen var en fet comeback indeed!

Passade på att beställa Demons Souls och Returnal (från Elgiganten för att visa min uppskattning).

Dock så har de inte skickat PS5an än men beräknad ankomst är nu på måndag? 🤔

Medlem
Brist
Skrivet av MulletDeluxe:

Jag fick en förbokning av webhallen. Sade upp den och köpte från amazon till bättre pris tack vare den här tråden.

XSX och PS5 bredvid varandra. Ordningen återställd.

Hur har du tid att lira båda? Jag sitter fortfarande och betar av titlar från ps4ans senaste hälft. På min blocket ps5a.

Medlem
Skrivet av JareD82:

Hur har du tid att lira båda? Jag sitter fortfarande och betar av titlar från ps4ans senaste hälft. På min blocket ps5a.

Funderar på detta med. Har beställt PS5 via elgiganten. Har XBX sedan tidigare. Börjar undra om jag ens kommer ha tid att spela allt…

Medlem
Skrivet av JareD82:

Hur har du tid att lira båda? Jag sitter fortfarande och betar av titlar från ps4ans senaste hälft. På min blocket ps5a.

Spela allt på xbox series x med gamepass ultimate är något jag inte ens försöker. Tänker bara spela vissa spel med vänner samt vissa som är unika släpp på ps5, allt annat blir series x.

Sedan så har jag nog rätt så begränsat med tid att spela jämfört med många andra här, men när jag väl skall spela så vill jag inte ha några hinder.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Någon som har beställt PS5 standard ed från Webhallen i dagarna och fått sitt eller fått bekräftelse på att det är skickat? Jag beställde i onsdags eftermiddags och det står fortfarande "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
343873 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Pratade med någon på Twitter som också hade beställt för två dagar sedan och han hade fått sitt idag! What?

Medlem

Playstation 5 finns nu på webhallen igen att beställa
https://www.webhallen.com/se/product/343873-Playstation-5-Kon...

Medlem

PS5 finns på spel o sånt nu

Medlem
Medlem
Skrivet av rangman_106:

Playstation 5 finns nu på webhallen igen att beställa
https://www.webhallen.com/se/product/343873-Playstation-5-Kon...

Tack, lyckades klicka hem ett 👍

Medlem
Skrivet av McPhil92:

Tack, lyckades klicka hem ett 👍

Fråga: Stod den som i lager då eller som kommande?

Skriv svar