Den stora Lost Ark-tråden

Medlem
Skrivet av Airborne:

jag är skeptiskt till att det blir möjligt med server transfer, finns ju inte i vRe sig korea eller Ryssland.
Vi har samma problem i vår guild, så vi kommer starta om. På det stora hela är 4 dagars tappad speltid inte så mycket

Ska tydligen finnas i KR sedan ~3 månader tillbaka


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem
Skrivet av Fulci:

Fan vad värdelöst, då blir det att rulla tärning för att komma in på Zinnervale eller hamna i jättekö.

Servern Zinnervale hade en del som köade runt 6 timmar igår. Grejen är att alla som kommer in nu vägrar logga ut eftersom de vet att de aldrig kommer in igen. Därför går kön mycket långsammare nu än första dagarna.

De kunde faktiskt patchat lite tidigare idag så att de som har turen att kunna logga in innan kl 18 får göra det. Min server (Procyon) har aldrig haft kö sedan jag började med head-start men bävar inför kvällen

Blir att hålla ett öga på denna sidan : https://www.playlostark.com/en-us/support/server-status

Medlem

Riktigt jävla tråkigt att de låst vissa servrarna för nya spelare.. Plöjt nästan 30h sedan i tisdagskväll och det känns ganska surt att börja om men det är det jag behöver göra om jag vill spela med vissa polare, samtidigt som andra inte alls vill börja om och kommer stanna. Som gjort för stordrama detta.

Jag förstår ju problematiken, men låt spelarna "sköta" det själva och inse att man kanske inte kan / inte är lönt att skapa en ny char på en server med 6h kö, för det kommer ju inte alltid 24/7 vara kö, med lite framförhållning och Teamviewer till hands så går det att lösa.. men inte när de låser servrarna. Då går ingenting att lösa smidigt.

Medlem

Sirius server för Skandinavier ser det ut som


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Köerna är slut om 7-10 dagar högst och då är flera servrar rena öken...Håll ut ingen stress

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Riktigt jävla tråkigt att de låst vissa servrarna för nya spelare.. Plöjt nästan 30h sedan i tisdagskväll och det känns ganska surt att börja om men det är det jag behöver göra om jag vill spela med vissa polare, samtidigt som andra inte alls vill börja om och kommer stanna. Som gjort för stordrama detta.

Jag förstår ju problematiken, men låt spelarna "sköta" det själva och inse att man kanske inte kan / inte är lönt att skapa en ny char på en server med 6h kö, för det kommer ju inte alltid 24/7 vara kö, med lite framförhållning och Teamviewer till hands så går det att lösa.. men inte när de låser servrarna. Då går ingenting att lösa smidigt.

samma sak gjordes för new world.
var helt värdelöst att man inte kunde spela med sina vänner, som självklart inte ville börja om.

Medlem

Försenade lansering "in a matter of hours"
https://twitter.com/playlostark/status/1492178267138244609

Medlem

Är rätt sugen på att spela men det vore kul att spela med svenskar för en gångs skull.
Som F2P spelare fick jag inte välja Zinnervale.. Vart spelar ni annars?


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Det blev Sceptrum för min del.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Bara synd att man har bestämt sig för att censurera spelet här i väst.

Ja, vad lever vi i för konstig värld i EU/US?
Censur är tråkigt, onödigt och löjligt.

Spelet är både förändrat och censurerat. Båda har bra argument till varför censur inte hjälper någon med.

Ska man göra likadant med allt annat med? Skriva om koreanska böcker och forskning för att ”västernisera” innehållet?

Det är sjukt att ett fåtal människor med extrema politiska filter ska in och förändra innehåll.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hanzo:

Ja, vad lever vi i för konstig värld i EU/US?
Censur är tråkigt, onödigt och löjligt.

youtube.com/watch?v=wIu5uzIvOmQ

Spelet är både förändrat och censurerat. Båda har bra argument till varför censur inte hjälper någon med.

Ska man göra likadant med allt annat med? Skriva om koreanska böcker och forskning för att ”västernisera” innehållet?

Det är sjukt att ett fåtal människor med extrema politiska filter ska in och förändra innehåll.

Skillnad på ett par bröst och riktig forskning. Så illa är det inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Ska tydligen finnas i KR sedan ~3 månader tillbaka

Källa på det? Såg en post från Amazons Roxx igår där han sa att det inte finns utvecklat från Smileygate.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ja, vad lever vi i för konstig värld i EU/US?
Censur är tråkigt, onödigt och löjligt.

youtube.com/watch?v=wIu5uzIvOmQ

Spelet är både förändrat och censurerat. Båda har bra argument till varför censur inte hjälper någon med.

Ska man göra likadant med allt annat med? Skriva om koreanska böcker och forskning för att ”västernisera” innehållet?

Det är sjukt att ett fåtal människor med extrema politiska filter ska in och förändra innehåll.

Alltså det är väll bara startutrustningen som är ändrad, den som man byter på några minuter? Verkligen inget att haka upp sig på, jag har snarare haft besvär att få min karaktär att se anständig ut för att jag själv föredrar det, det här är det mest täckande jag har hittat hittills på lvl 38

Ni behöver verkligen inte oroa er.

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag tycker det är (o)lustigt att det alltid är män som sitter och är upprörda över hur mycket eller lite kläder kvinnliga karaktärer har på sig. Du länkar en video där två svettiga karlar sitter och förklarar (eller nja, en svettig karl förklarar - Asmongold gör ju profit på någon annans video bara, som vanligt - även om hans åsikter rimmar) hur förjävligt det är att deras virtuella kvinnor har mer kläder på sig än någon annans.

Om inte detta belyser problematiken i grunden så vet jag inte vad... Då tror jag vi står inför ett "ser inte skogen för alla träden"-problem.

Fast det är ju ett spel, i en fantasivärld. Det är inte riktiga kvinnor.
Vad är problemet med att folk själva får välja hur sin karaktär ser ut?

Man kan ha sund kvinnosyn och gilla lättklädda spelavatarer.

För egen del kan jag välja kvinnlig avatar eller manlig avatar. Beror på vad jag känner för och väljer jag en manlig avatar kommer jag se till att den är ett muskelberg utav sällan skådat slag och det skulle också sitta fint om karaktären kunde påminna en del om Conan the barbarian så att min karaktär kan få visa upp sina fina muskler.

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag tycker det är (o)lustigt att det alltid är män som sitter och är upprörda över hur mycket eller lite kläder kvinnliga karaktärer har på sig. Du länkar en video där två svettiga karlar sitter och förklarar (eller nja, en svettig karl förklarar - Asmongold gör ju profit på någon annans video bara, som vanligt - även om hans åsikter rimmar) hur förjävligt det är att deras virtuella kvinnor har mer kläder på sig än någon annans.

Om inte detta belyser problematiken i grunden så vet jag inte vad... Då tror jag vi står inför ett "ser inte skogen för alla träden"-problem.

Ja vad är det för problematik? Det är en fantasi. Ett fantasispel som ändå inte är naket. Det är väl samma snack som varit i decennier om att hårdrock kommer förstöra den yngre generationen, för mycket naket kommer få den till sexgalningar... förstår inte riktigt problematiken. Vem skadas av lättklädda fantasifigurer?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ja, vad lever vi i för konstig värld i EU/US?
Censur är tråkigt, onödigt och löjligt.

youtube.com/watch?v=wIu5uzIvOmQ

Spelet är både förändrat och censurerat. Båda har bra argument till varför censur inte hjälper någon med.

Ska man göra likadant med allt annat med? Skriva om koreanska böcker och forskning för att ”västernisera” innehållet?

Det är sjukt att ett fåtal människor med extrema politiska filter ska in och förändra innehåll.

Håller med hatar censur. Men det är inget som gör spelet sämre o spela. Men ja är emot hitte på censur

Medlem

Men gud låt inte tråden tas över av gråtande weaboos, väx upp istället.

Är det servern Sirius som gäller?

Medlem
Skrivet av neptunon:

Men gud låt inte tråden tas över av gråtande weaboos, väx upp istället.

Är det servern Sirius som gäller?

Precis, orka! Gör en ny tråd och diskutera PK där istället.

Medlem
Skrivet av neptunon:

Men gud låt inte tråden tas över av gråtande weaboos, väx upp istället.

Är det servern Sirius som gäller?

Zinn- Sirius- Beatrice som gäller 👊


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Någon som vet om man kommer kunna använda sina character-boost på andra servrar?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deekar:

Någon som vet om man kommer kunna använda sina character-boost på andra servrar?

Jag är ganska säker på att det inte kommer gå. Med tanke på att du får den genom att spela med en karaktär som är låst till en server så gissar jag på att din powerpass är låst till den servern också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Stod ut i en timme sen blev det för mycket anime-feeling för mig.
Aja, alla kan vi inte gilla sånt.
Väntan på ett vettigt MMO fortsätter för min del.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är ganska säker på att det inte kommer gå. Med tanke på att du får den genom att spela med en karaktär som är låst till en server så gissar jag på att din powerpass är låst till den servern också.

Fan va kasst isåfall med tanke på vilket kaos de har blivit med vänner som inte kan lira ihop och alla köer!!

Medlem

Hur illa är köerna för er på de låsta servrarna? Valde själv i natt en av de lågpopulerade servrarna (Inanna) i syfte att slippa köerna. Hade precis ca 1500 före mig i kön, uppskattar att det tog max 10 minuter innan jag kom in. Zinnervale, Sirius, Beatrice m.fl. kan man ju inte ens skapa en karaktär på för tillfället.

Skribent
Skrivet av WonderBoy:

Hur illa är köerna för er på de låsta servrarna? Valde själv i natt en av de lågpopulerade servrarna (Inanna) i syfte att slippa köerna. Hade precis ca 1500 före mig i kön, uppskattar att det tog max 10 minuter innan jag kom in. Zinnervale, Sirius, Beatrice m.fl. kan man ju inte ens skapa en karaktär på för tillfället.

Inte alls illa nu imorse faktiskt? Men spelade rätt tidigt, runt 9:00. Det är fint väder så ska ut och ta lite friskluft nu och sen kanske spela ikväll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Inte alls illa nu imorse faktiskt? Men spelade rätt tidigt, runt 9:00. Det är fint väder så ska ut och ta lite friskluft nu och sen kanske spela ikväll.

Aha, jag behövde inte köa alls i morse, vid 10-snåret. Kanske inte är så illa då.

Borde också passa på att ta en nypa friskluft medan solen fortfarande ligger på.

Medlem

Dom har öppnat upp väldigt många servrar nu, dock in Zinnervale.
Blir Sirius för min del iaf. Hoppas att få se er där!
15:59: 6600 före i kön
16:15: 4600 före i kön
16:39: 1900 före i kön
16:58: Inne

Det känns som att dom verkligen släpper in ett visst antal per minut, servern verkar inte full.

Nickar Torgalf och kör paladin. Lägg till om ni är sugna.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Sirius it is. Några här körde på Slen, vet inte hur den är, men det har gått nån poll och mycket snack om att Sirius blev det Skandinaviska valet. Kön är fördärvlig dock. Tickar på men det är drygt att behöva sitta 40min för att komma in.

Omröstningen

Skribent

Nu är det 4000 i kö på Sceptrum, så gissar folk har kommit hem nu och satt sig vid spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Amelek:

Sirius it is. Några här körde på Slen, vet inte hur den är, men det har gått nån poll och mycket snack om att Sirius blev det Skandinaviska valet. Kön är fördärvlig dock. Tickar på men det är drygt att behöva sitta 40min för att komma in.

Omröstningen

Suttit i kö till Zinnervale sedan 14:15.
6700 före i kön nu. Så har iallafall kommit en bit då det var över 17000 när jag började 😅

Skriv svar