22 juni är dagen för nya PS Plus

Robot
22 juni är dagen för nya PS Plus
Medlem

Någon som vet vad som händer ifall man redan prenumererar på båda?

Medlem
Skrivet av Ender:

Någon som vet vad som händer ifall man redan prenumererar på båda?

citat jim ryan playstation blog "When the new PlayStation Plus service launches, PlayStation Now will transition into the new PlayStation Plus offering and will no longer be available as a standalone service. PlayStation Now customers will migrate over to PlayStation Plus Premium with no increase to their current subscription fees at launch"

Medlem

Jag skaffade precis PS5 och att ha varit bortskämd med Game Pass titlar som har gjort så att man inte har velat spelat många PS-Titlar som man annars måste köpa.

Jag längtar enormt.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Vore bra om dom kan få ut lite mer konsoler oxo (väntar på min) ^_^

Medlem

Tjänar man på att köpa abonnemang innan 22 juni tro?

Medlem

Fattar fortfarande inte vad som är skillnaden emellan gamla och nya PS plus...

Något halv-attraktivt spel per månad låter inte som någon speciellt farlig spelning kontra Microsoft som verkar köra på att öppna hela biblioteket spel under deras flagg (plus andra indie-spel osv) in perpetuity...

Dealen går ifrån att vara 5% så bra som Microsoft's till att vara 10% så bra?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fattar fortfarande inte vad som är skillnaden emellan gamla och nya PS plus...

Något halv-attraktivt spel per månad låter inte som någon speciellt farlig spelning kontra Microsoft som verkar köra på att öppna hela biblioteket spel under deras flagg (plus andra indie-spel osv) in perpetuity...

Dealen går ifrån att vara 5% så bra som Microsoft's till att vara 10% så bra?

Sony har dubbelt så många spel på PS plus än vad Microsoft har på gamepass. Så hur kan Microsoft "öppna hela biblioteket" om de bara har hälften så många spel? Gamepass kostar 50% mer om året också. Jag skulle säga att PS plus är en bättre affär än gamepass. Men den bästa affären du kan göra är att faktiskt köpa spelen

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Sony har dubbelt så många spel på PS plus än vad Microsoft har på gamepass. Så hur kan Microsoft "öppna hela biblioteket" om de bara har hälften så många spel?

Måste isåfall bero på att dom har färre spel.. Antar jag?
Men stämmer detta verkligen?

Eller är det här nån teknikalitet från att dom typ kör en Playstation One-emulator som streamas eller nått?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Måste isåfall bero på att dom har färre spel.. Antar jag?
Men stämmer detta verkligen?

Eller är det här nån teknikalitet från att dom typ kör en Playstation One-emulator som streamas eller nått?

Det är 740 spel på ps plus extra. Ps4 och ps5 spel kör du nedladdat. Ps3 spel går tyvärr endast att streama. Vad det gäller ps1, ps2 och psp så säger sony;
"A catalog of beloved classic games available in both streaming and download options from the original PlayStation, PS2 and PSP generations".

Det är likadant hos Microsoft. Vissa spel går att ladda ner, andra går endast att streama. Några spel finns bara på PC och några bara på konsoll. Samma månad som några spel läggs till, så tas några andra bort. Microsoft säger "över 100 spel". Jag tror det är ca 430 spel totalt på gamepass, varav 250 av dem finns på pc (mycket genom streaming).

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det är 740 spel på ps plus extra. Ps4 och ps5 spel kör du nedladdat. Ps3 spel går tyvärr endast att streama. Vad det gäller ps1, ps2 och psp så säger sony;
"A catalog of beloved classic games available in both streaming and download options from the original PlayStation, PS2 and PSP generations".

Det är likadant hos Microsoft. Vissa spel går att ladda ner, andra går endast att streama. Några spel finns bara på PC och några bara på konsoll. Samma månad som några spel läggs till, så tas några andra bort. Microsoft säger "över 100 spel". Jag tror det är ca 430 spel totalt på gamepass, varav 250 av dem finns på pc (mycket genom streaming).

Hmm ok.. I stand corrected.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Men nya tjänsten måste man fortfarande orka logga in på shoppen o "claima" månadens spel eller blir det som xbox gamepass att vad som finns finns sen byts innehåll då o då ?

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag skaffade precis PS5 och att ha varit bortskämd med Game Pass titlar som har gjort så att man inte har velat spelat många PS-Titlar som man annars måste köpa.

Jag längtar enormt.

+1. Haft båda konsolerna sedan release men har ändå blivit mer spelade på Xbox tack vare Game Pass. Ser fram emot vad Sonys tjänst kommer erbjuda. Hoppas inte tjänsterna kommer överlappa för mycket men tror jag inte.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Men nya tjänsten måste man fortfarande orka logga in på shoppen o "claima" månadens spel eller blir det som xbox gamepass att vad som finns finns sen byts innehåll då o då ?

Som jag förstår det fortsätter den billigaste versionen som vanliga PS+ där du får lägga det oerhörda jobbet ett logga in i deras shop en gång i månaden för att få två eller tre gratis spel. Dom andra två prisklasserna fungerar som GamePass där du laddar ner eller streamar dom tillgängliga spelen. Plus att du kan claima dom två eller tre gratis spelen också om du vill.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Sony har dubbelt så många spel på PS plus än vad Microsoft har på gamepass. Så hur kan Microsoft "öppna hela biblioteket" om de bara har hälften så många spel? Gamepass kostar 50% mer om året också. Jag skulle säga att PS plus är en bättre affär än gamepass. Men den bästa affären du kan göra är att faktiskt köpa spelen

Hittills har PS+ i stort sett varit menlöst för mig, extremt få intressanta spel.

På Gamepass (PC varianten) har jag däremot hittat många bra spel, och dag 1 titlar, medans PS+ mer känns som år 1 titlar.

För mig är PS+ helt klart en sämre affär, så att säga att PS+ är en bättre affär är helt och hållet individbaserat. Kanske är en bättre affär för dig, för mig är det en katastrof som jag troligtvis inte kommer förlänga.

Skrivet av OAKTHYR:

Som jag förstår det fortsätter den billigaste versionen som vanliga PS+ där du får lägga det oerhörda jobbet ett logga in i deras shop en gång i månaden för att få två eller tre gratis spel. Dom andra två prisklasserna fungerar som GamePass där du laddar ner eller streamar dom tillgängliga spelen. Plus att du kan claima dom två eller tre gratis spelen också om du vill.

Du "får" ingenting. Det läggs till ditt PS+ bibliotek, så om du slutar prenumerera så försvinner spelet också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du "får" ingenting. Det läggs till ditt PS+ bibliotek, så om du slutar prenumerera så försvinner spelet också.

Sant. Borde ha skrivit få tillgång till istället för få.

Försvinner gör dom inte men du förlorar tillgången till spelen tills du börjar betala igen. Så hela ditt bibliotek av spel du claimat över åren nollställs inte om du slutar betala ett halvår eller så. I alla fall inte för mig.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hoppas de kommer ha något fint öppningserbjudande. Har idag ps now o ps plus men skulle gärna köpa på mig ett år till direkt om det blir ett bra öppningspris.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Sant. Borde ha skrivit få tillgång till istället för få.

Försvinner gör dom inte men du förlorar tillgången till spelen tills du börjar betala igen. Så hela ditt bibliotek av spel du claimat över åren nollställs inte om du slutar betala ett halvår eller så. I alla fall inte för mig.

Tack, du klargjorde vad jag menade med "försvann". Man förlorar tillgången, såklart


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hittills har PS+ i stort sett varit menlöst för mig, extremt få intressanta spel.

På Gamepass (PC varianten) har jag däremot hittat många bra spel, och dag 1 titlar, medans PS+ mer känns som år 1 titlar.

För mig är PS+ helt klart en sämre affär, så att säga att PS+ är en bättre affär är helt och hållet individbaserat. Kanske är en bättre affär för dig, för mig är det en katastrof som jag troligtvis inte kommer förlänga.

Du "får" ingenting. Det läggs till ditt PS+ bibliotek, så om du slutar prenumerera så försvinner spelet också.

playstation + ultimate eller vad det heter som bara är 10 spänn billigare än gamepass ultimate i månaden, kommer inte ha dag 1 titlar från exklusiva releaser från dag 1 för det är inte hållbart har dom kommenterat. Lite synd. Jag har båda konsolerna men kommer stanna enbart vid gamepass ultimate. Fortfarande större och bättre dag 1 titlar. Jag går enbart på dag 1 titlarna och inget annat, så gamepass ultimate är det jag stannar på just nu. Kanske ändras i framtiden, men då vill jag ha stora titlar på dag1.

Så håller med dig. För mig just nu skulle playstation nya plus vara skräp för mig. Men kan ändras i framtiden..

Tycker dock det är roligt att ps gör om lite och skakar runt. Det behövs. Kan bara bli bättre tror jag.

1
Skriv svar