107 miljoner sålda Switch-konsoler

Robot
107 miljoner sålda Switch-konsoler

Bra, men kunde sannolikt varit bättre.

#nintendo, #nintendo-switch


Qus
Medlem

Jag inkl många andra skrattade när Nintendo sa att dom skulle passera Wii i andra sålda konsoler. Nu kanske det blir deras bäst säljande konsol någonsin, eller hade kunnat göra om det funnits tillräckligt för marknaden.

Jag är nöjd med min Switch men vill gärna ha fler Zelda och Mariospel.

Skribent
Skrivet av Qus:

Jag inkl många andra skrattade när Nintendo sa att dom skulle passera Wii i andra sålda konsoler. Nu kanske det blir deras bäst säljande konsol någonsin, eller hade kunnat göra om det funnits tillräckligt för marknaden.

Jag är nöjd med min Switch men vill gärna ha fler Zelda och Mariospel.

Frågan är ju om man vågar köpa Nintendos nästa konsol? Är ju efter dessa storsäljare som de traditionellt brukar floppa med konsolen efter. Nu älskade jag min Wii U, men den var ju ingen storsäljare....eller ens "säljare" på hyllorna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Med tanke på att de håller på och bygger en lika stor, eller större, byggnad som de redan nu sitter i kan man kanske föreställa sig att de har storartade framtidsplaner. Den som lever får se, men jag hoppas de kan utvidga sina vyer samtidigt som de fortsätter skapa fler kvalitetstitlar på sina klassiker.

Medlem

Jag har inte hört om nån som haft problem att säkra en Switch...

Allt hade väl alltid kunnat vara bättre..


signatur

subterranean homesick alien

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Qus:

Jag inkl många andra skrattade när Nintendo sa att dom skulle passera Wii i andra sålda konsoler. Nu kanske det blir deras bäst säljande konsol någonsin, eller hade kunnat göra om det funnits tillräckligt för marknaden.

Jag vidhåller att det var väldigt svårt att förutse denna succé, särskilt efter Wii U då Nintendo var så verklighetsfrånvända. Jag var skeptisk ända fram till releasen. Switch såg helt enkelt inte särskilt attraktiv ut. Svindyra tillbehör, gimmick-aktiga JoyCons och mest bara Wii U-portningar. Men se så fel jag hade.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Minns när jag såg Switch visas upp första gången och funderade då vad Nintendo tänkte. Tyckte då att de borde ha satsat på en kraftfull stationär konsol. Men ett par år senare kände jag ett Zelda-sug och köpte en Switch och fattade då grejen! Spelar fortfarande mest på den idag då det är så enkelt att bara dra igång den vart som helst medans man har nån kort väntetid (filer som exporteras exempelvis). Otroligt schysst konsol!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Switchen är en riktigt trevlig maskin, men den hålls tillbaka av Tegrachippet som var kasst redan när det kom. Tycker även att det har varit dåligt om exclusives sista två åren, men det kanske bara är jag? Hösten 2019 köpte jag Luigi's Mansion 3 som var okej, sen blev det Bravely 2 för ett år sedan och där skulle jag definitivt ha väntat på Steamversionen då det känns som sirap på Switch.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Arzei:

Switchen är en riktigt trevlig maskin, men den hålls tillbaka av Tegrachippet som var kasst redan när det kom. Tycker även att det har varit dåligt om exclusives sista två åren, men det kanske bara är jag? Hösten 2019 köpte jag Luigi's Mansion 3 som var okej, sen blev det Bravely 2 för ett år sedan och där skulle jag definitivt ha väntat på Steamversionen då det känns som sirap på Switch.

Känslan är ju att Nintendo inte har haft ett dugg bråttom att släppa nya exklusiva titlar (det är i år fem år sedan Super Mario Odyssey och Breath of the Wild kom) eftersom de gamla spelen fortsätter att sälja så bra. De har inga incitament att skynda sig med nya titlar. 45 miljoner sålda Mario Kart 8, liksom...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag har inte hört om nån som haft problem att säkra en Switch...

Allt hade väl alltid kunnat vara bättre..

Det var stora problem i USA under en längre tid och även under en kortare tid i Sverige.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag har inte hört om nån som haft problem att säkra en Switch...

Allt hade väl alltid kunnat vara bättre..

I Japan har det väl i och för sig varit en hel del brister på Switch i flera år. Där hade den säkert kunnat vara ännu större om de lyckats möta efterfrågan.

Skrivet av Arzei:

Switchen är en riktigt trevlig maskin, men den hålls tillbaka av Tegrachippet som var kasst redan när det kom. Tycker även att det har varit dåligt om exclusives sista två åren, men det kanske bara är jag? Hösten 2019 köpte jag Luigi's Mansion 3 som var okej, sen blev det Bravely 2 för ett år sedan och där skulle jag definitivt ha väntat på Steamversionen då det känns som sirap på Switch.

Rent tekniskt tycker jag Switch känts väldigt fräsch genom åren. Inte ens med nyligen släppta Steam Deck känns Switch särskilt föråldrad, verkar lite som att man helt enkelt börjar nå maximal kapacitet för vilken teknik som faktiskt kan renderas på batteridrift på några watt effekt. Men visst, den har ju några uppenbara flaskhalsar som skulle kunna avhjälpas av t.ex. snabbare arbetsminne. Men något stort steg till t.ex. Steam Deck känns det absolut inte.

1
Skriv svar