Gratis spel - Allmän tipstråd

Medlem

Kod till dead space 2 till pc från mitt prime konto up for grabs!

6YSJ-5CC9-C78F-Q2EJ-CA89

Mycket nöje!

Medlem
Skrivet av LightningStrike:

Verkar vara högt tryck på denna. Blir error när man ska claima på steam.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Verkar vara högt tryck på denna. Blir error när man ska claima på steam.

kan inte heller claima, riktigt kasst.

Medlem

Samma issue här med Bomber Crew, men det finns tid kvar tills den 2:a Juni. Synd när det är ett spel man faktiskt vill lira och inte sådär halv-intressant jag bara klicka in i samlingen för att.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Samma issue här med Bomber Crew, men det finns tid kvar tills den 2:a Juni. Synd när det är ett spel man faktiskt vill lira och inte sådär halv-intressant jag bara klicka in i samlingen för att.

Tydligen så långt lagret räcker. Kan bli slut på virtuella nycklar också

Medlem

BioShock: The Collection(BioShock Remastered, BioShock 2 Remastered, BioShock Infinite: The Complete Edition) - dagens gratisspel på Epic:

https://store.epicgames.com/en-US/bundles/bioshock-the-collec...

Blir jag allt sugen på att köra igenom Bioshock-serien igen, var väldigt länge sen, har inte kört remastered-versionerna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nu funkar Bomber Crew på Steam igen, verkar det som.

Medlem
Skrivet av Fezk:

BioShock: The Collection(BioShock Remastered, BioShock 2 Remastered, BioShock Infinite: The Complete Edition) - dagens gratisspel på Epic:

https://store.epicgames.com/en-US/bundles/bioshock-the-collec...

Blir jag allt sugen på att köra igenom Bioshock-serien igen, var väldigt länge sen, har inte kört remastered-versionerna.

Har bara spelat första spelet lite grann men varit sugen på att spela dem länge, Epic är inte bra för backloggen, för på sista tiden har dom verkligen givit bort riktigt bra spel.

Medlem

Steamnyckel för Citites: Skylines, up for grabs!
4KKP3-932AH-I58L2

Svara gärna på min kommentar så andra vet att den är tagen.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Steamnyckel för Citites: Skylines, up for grabs!
4KKP3-932AH-I58L2

Svara gärna på min kommentar så andra vet att den är tagen.

Tog den. Supersnällt, tack!

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

BioShock: The Collection(BioShock Remastered, BioShock 2 Remastered, BioShock Infinite: The Complete Edition) - dagens gratisspel på Epic:

https://store.epicgames.com/en-US/bundles/bioshock-the-collec...

Blir jag allt sugen på att köra igenom Bioshock-serien igen, var väldigt länge sen, har inte kört remastered-versionerna.

Hade hoppats lite på ryktena kring No Man's Sky. BioShock är inget dåligt alternativ direkt!

Medlem

Dead Space 2 på Origin:

4J77-USYG-JHMC-UJYU-S52V

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Dead Space 2 på Origin:

4J77-USYG-JHMC-UJYU-S52V

Den var tagen av någon annan, men tack
Om någon annan vill skänka DS2 så får ni gärna skicka ett DM, tack på förhand o ha en go helg!
Fick en nyckel av en Supersnälling


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Tell Me Why gratis på xbox och pc

Medlem
Tell Me Why gratis även på Steam
Skrivet av Juilt31:

Tell Me Why gratis på xbox och pc

Det är även nu gratis på Steam
https://store.steampowered.com/app/1180660/Tell_Me_Why/

Medlem
Medlem

Exploding Kittens (mobilspel) är gratis för alla som har Netflix.
https://twitter.com/Oatmeal/status/1531713675202965504

Medlem

Har ni märkt att spel som man hämtat från Epic Game Store under veckan de varit gratis, alltså Free to keep, har förvunnit från ens bibliotek? Svårt att klaga på att något förvinner som man inte betalt för men har inte uppfattat det som att man fått spelen för en viss tid och tills Epic känner för att ta tillbaka dem. Spelen är mao inte gratis utan Epic lånar ut dem på obestämd tid. The Witness är ett exempel - finns det fler?

Medlem
Skrivet av TheNorth:

Har ni märkt att spel som man hämtat från Epic Game Store under veckan de varit gratis, alltså Free to keep, har förvunnit från ens bibliotek? Svårt att klaga på att något förvinner som man inte betalt för men har inte uppfattat det som att man fått spelen för en viss tid och tills Epic känner för att ta tillbaka dem. Spelen är mao inte gratis utan Epic lånar ut dem på obestämd tid. The Witness är ett exempel - finns det fler?

Kontrollera att du har fått ett kvitto på mailen att du verkligen "köpt" spelet. Hände mig tidigare att jag tryckte igenom allt på mobilen men jag fick aldrig spelet upptäckte det av en slump att det inte fanns i biblioteket och han ta det igen.

Medlem
Skrivet av TheNorth:

Har ni märkt att spel som man hämtat från Epic Game Store under veckan de varit gratis, alltså Free to keep, har förvunnit från ens bibliotek? Svårt att klaga på att något förvinner som man inte betalt för men har inte uppfattat det som att man fått spelen för en viss tid och tills Epic känner för att ta tillbaka dem. Spelen är mao inte gratis utan Epic lånar ut dem på obestämd tid. The Witness är ett exempel - finns det fler?

Dom jag hämtat hem sista veckorna är alla kvar.

Medlem
Skrivet av TheNorth:

Har ni märkt att spel som man hämtat från Epic Game Store under veckan de varit gratis, alltså Free to keep, har förvunnit från ens bibliotek? [...] The Witness är ett exempel - finns det fler?

Har fortfarande kvar The Witness och ~260 andra spel i biblioteket jag fått därifrån gratis. Så nej, det är inget jag har märkt av.

Medlem
Skrivet av TheNorth:

Har ni märkt att spel som man hämtat från Epic Game Store under veckan de varit gratis, alltså Free to keep, har förvunnit från ens bibliotek? Svårt att klaga på att något förvinner som man inte betalt för men har inte uppfattat det som att man fått spelen för en viss tid och tills Epic känner för att ta tillbaka dem. Spelen är mao inte gratis utan Epic lånar ut dem på obestämd tid. The Witness är ett exempel - finns det fler?

Jag har kvar The Witness som jag klickat till mig när det var gratis, så det verkar inte vara något generellt i alla fall.

Medlem

Betanyckel till Blood Bowl 3 på Steam, går att spela till 12/6.

PG4XY-0G0J5-7Z3G9

Medlem

Tack ni som svarade att ni har kvar The Witness som gratisspel i era EGS-bibliotek. För mig handlar det inte om att "köpet" inte gick igenom för jag har haft det och spelat igenom det men nu kostar det igen. Bra om det enbart är ett fel hos mig (och eventuellt några fler) och inte ett fall av att Epic ger sken av något och sedan är det något annat. Och som sagt i vilket fall så är det generöst av Epic.

Medlem
Skrivet av TheNorth:

Tack ni som svarade att ni har kvar The Witness som gratisspel i era EGS-bibliotek. För mig handlar det inte om att "köpet" inte gick igenom för jag har haft det och spelat igenom det men nu kostar det igen. Bra om det enbart är ett fel hos mig (och eventuellt några fler) och inte ett fall av att Epic ger sken av något och sedan är det något annat. Och som sagt i vilket fall så är det generöst av Epic.

En annan sak man kan tänka på: Det första gratis-spelet de skickar ut ett kvitto för som om det vore ett vanligt köp verkar vara Limbo som gavs bort 18 juli 2019. Så om du saknar kvitton för nedanstående, trots att du har flera av spelen i biblioteket så är det inte så konstigt.

Jul 11 - Jul 18, 2019: Torchlight
Jul 4 - Jul 11, 2019: Overcooked
Jun 27 - Jul 4, 2019: Last Day of June
Jun 20 - Jun 27, 2019: Rebel Galaxy
Jun 13 - Jun 20, 2019: Enter The Gungeon
Jun 6 - Jun 13, 2019: Kingdom New Lands
May 30 - Jun 6, 2019: City of Brass
May 23 - May 30, 2019: Rime
May 16 - May 30, 2019: Stories Untold
May 2 - May 16, 2019: World of Goo
Apr 18 - May 2, 2019: Transistor
Apr 4 - Apr 18, 2019: The Witness
Mar 21 - Apr 4, 2019: Oxenfree
Mar 7 - Mar 21, 2019: Slime Rancher
Feb 21 - Mar 7, 2019: Thimbleweed Park
Feb 7 - Feb 21, 2019: Axiom Verge
Jan 24 - Feb 7, 2019: The Jackbox Party Pack
Jan 11 - Jan 24, 2019: What Remains of Edith Finch
Dec 28, 2018 - Jan 10, 2019: Super Meat Boy
Dec 12 - Dec 27, 2018: Subnautica

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Betanyckel till Blood Bowl 3 på Steam, går att spela till 12/6.

PG4XY-0G0J5-7Z3G9

Tackar. Ska testa det nu.

Medlem

Det underbara Sanitarium är nu gratis på GOG.

Medlem
Skrivet av TheNorth:

Tack ni som svarade att ni har kvar The Witness som gratisspel i era EGS-bibliotek. För mig handlar det inte om att "köpet" inte gick igenom för jag har haft det och spelat igenom det men nu kostar det igen. Bra om det enbart är ett fel hos mig (och eventuellt några fler) och inte ett fall av att Epic ger sken av något och sedan är det något annat. Och som sagt i vilket fall så är det generöst av Epic.

Kolla så att det verkligen var ditt konto som du tog spelet till. Jag råkade klicka hem spel på min sambos konto. Sen undrade jag varför det inte fanns när jag loggade in några veckor senare. Kan lätt bli så om fler använder samma dator.

Skriv svar