Pc-patcharna av Resident Evil 2, 3, 7 kan upphävas, efter "massiv spelar-feedback"

Robot
Pc-patcharna av Resident Evil 2, 3, 7 kan upphävas, efter "massiv spelar-feedback"
Medlem

Alltså för folk vars datorer inte klarar av raytracing och 3D audio.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Alltså för folk vars datorer inte klarar av raytracing och 3D audio.

Även om man vill fortsätta köra med moddar innan dom uppdateras.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tyvärr är det ju därför det går segt framåt på grafikfronten. Utvecklarna väljer hellre fortnite grafik då fler kan spela det...

Medlem

Väldigt konstigt att det inte är en inställning som man väljer? Men har inte koll vad de har gjort

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Tyvärr är det ju därför det går segt framåt på grafikfronten. Utvecklarna väljer hellre fortnite grafik då fler kan spela det...

Det är ju en sak att ha högre krav på ett nytt spel, men jävligt dumt att göra det ospelbart för folk som redan köpt och kunde spela det utan problem.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Tyvärr är det ju därför det går segt framåt på grafikfronten. Utvecklarna väljer hellre fortnite grafik då fler kan spela det...

Fast fortnite hade väl redan raytracing?

Medlem

Lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Alltså för folk vars datorer inte klarar av raytracing och 3D audio.

Nja... min dator klarar för all del av RTX, men... jag föredrar den bättre prestandan som var med DirectX 11 alla dagar i veckan framför haveriet som DX12 är, där prestandan hoppar upp och ned som en berg-å-dal-bana.
Tycker verkligen det är toppen att ansvariga på Capcom faktiskt lyssnar och tar till sig kritiken och åtgärdar det de ställt till med.
Det de gjorde är egentligen scam, att först sälja en produkt som sedan plötsligt slutar fungera...
Hade det varit tex Rockstar, hade de bara fnyst och spottat oss i ansiktet, så cred till PC teamet hos Capcom ändå.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Fast fortnite hade väl redan raytracing?

sshhh låt han tro ue5 har dålig grafik bara för han inte personligen gillar fortnites artstyle, har ju inte hänt ett skit på grafikfronten, stått stilla sen 90talet 😂

Medlem

Hur lyder de högre systemkraven då? Länk?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Master race downgrade? 😜

Medlem

Det borde väl patchas så att folk får välja sina inställningar själva. Kan väl inte vara omöjligt?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Tyvärr är det ju därför det går segt framåt på grafikfronten. Utvecklarna väljer hellre fortnite grafik då fler kan spela det...

Det blir ju inte bättre av att tillverkarna chockhöjt priserna på GPUerna sedan nvidias 1000-serie heller, och sen kom covid och alla miners.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Säkert en onödig uppdatering ändå... alltså, är inte Resident Evil 2 från typ 2000? Eller vad pratar vi om här?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar