Diskutera - Var tycker du att Fallout 5 ska utspelas?
Florida skulle kunna vara rätt häftigt. Utöver det nedgångna neonljuset i Miami finns ödemarken i Everglades med muterade alligatorer.
Sen har vi Kennedy Space Center området med raketer och annat sci-fi.
Vädret där är ju redan ganska galet, så om man skruvar upp det några snäpp har vi lite livsfarliga atomvinter-orkaner att ta hänsyn till.
Jag vet att många amerikaner hävdar att USA är så varierat att man kan nästan prata om olika länder i samma nation, men ärligt talat, för en svensk känns USA ganska likt var det än är.
Så jag tror ingen på FZ faktiskt bryr sig nämnvärt om var nästa Falluot utspelat sig. Därmed inte sagt att det inte är underbara spel.
Därför säger jag Uppsala.
Memento Mori
Jag väljer att ta fasta på bifrågeställningarna. Jag skulle bli väldigt glad om de från Fallout 4 tog:
- Settlementbyggandet (men inte -räddandet), kraftigt expanderat (med sim settlements-liknande mekaniker osv)
- Byggandet av robotkompanjoner, kraftigt expanderat
- Perksystemet, kraftigt expanderat
Om de från New Vegas tog:
- Tyst protagonist
- Stilen på dialogval
- Att skills/S.P.E.C.I.A.L. spelade roll i vissa dialogval
- Den lite vuxnare stilen
Det enda som jag tycker är bättre med Fallout 3 är att uppdragen känns lite mer påhittiga.
Borås med omnejd!
Fallout Sjuhäradsbygden;)
Hawaii , Tror tiki temat kan göra sig extremt bra i Fallout. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiki_bar
Skåne. Det skulle alla tycka om!
Ja skåne är väl mest sannolikt att bli nuke:at från oss svenskar så why not... De kan lika gärna ge tillbaka det till danmark då ingen vill kännas vid skåne ändå
1# FZ Troll
Spelet kan börja i Hökarängens brandstation, där folk hänger i taket o mutanter har gjort en bas man måste fly ifrån sedan kan man gå med i meth maniacs i Fagersjö, expansioner kunde utspela sig i Alby / Norsborg. Fristående expansioner med hela spånga området, Tensta, Hjulsta, Rinkeby mm. Spelet ska utspela sig i 70-80talets positivism som präglade dessa områden. När dessa områden var attraktiva och de flesta var arbetande med flerbarns familjer som drömde om grönområden och stora bostäder med närhet till stan.
London, Berlin eller Paris vore fett. Hade tvingat dem att utveckla ny intressant lore.
Fallout London är ju under utveckling och även om det är en mod (eller snarare inofficiellt DLC) ser det jäkligt bra ut. Det är i alla fall så nära vi kommer att komma, har svårt att se att ett officiellt Fallout skulle utspela sig utanför "USA" .
No hill is too steep No hole is too deep
I en isometrisk värld.
Det enda rätta svaret.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"