Netflix Resident Evil-serie läggs ned efter en säsong

Medlem

Jag börjar inte titta på en serie förrän de har gjort den klar. Hatar att slösa bort min tid, och bli engagerad, för att sen bara bli besviken!
Dock tycker jag det är svårt att hålla koll på vilka serier som verkligen har ett riktigt slut, och vilka som har avslutats i förtid. Netflix och hbomax gör ju heller inget för att underlätta för kunderna. Snarare tvärt om.

Om någon vet ett sätt att underlätta för mig, och andra, så skulle iaf jag vara väldigt tacksam.

Medlem

Såg en avsnitt, lika bra att den läggs ner.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

"One by one".

Go woke, go broke.

Innan Resident Evil så fick Batgirl smaka på go broke-hammaren också med 900 miljoner rakt ned i soptunnan 😂

Okej, DeSantis, bra att du får ha det lite roligt, men nu är det väl ändå så att Warner Bros. Discovery dumpade Batgirl just för att skriva av alla de där 900 miljonerna på skatten som förlust. Det var en direkt-till-streaming-film och hade inte dragit in tillräckligt mycket pengar tack vare HBO's identitetskris gällande streaming (till skillnad från Black Adam, som inte testade bättre än Batgirl i fokusgrupper, men som ska ha biorelease med en stor skådis som dragplåster), och då kan ju de flesta av oss se att de inte gick "rakt ned i soptunnan".

Men ni vill väl få oss att tro det är på grund av att de skulle introducera DCEU:s första transkaraktär?

Blir det inte lite jobbigt att hela tiden ha fel när man håller på den där gamla slagdängan, "go woke, go broke," när det gång på gång visar sig vara tvärtom? Ni tog väl även til de virtuella gatorna när Gina Carano fick sparken från Disney och spådde deras nedgång, och nu är Disney+ större än någonsin, medan Netflix (som efter diverse anti-woke utspel) stadigt tappar relevans, och Gina Carano är med i en B-film där Biden sniffar hennes hår.

Bara en tanke.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Okej, DeSantis, bra att du får ha det lite roligt, men nu är det väl ändå så att Warner Bros. Discovery dumpade Batgirl just för att skriva av alla de där 900 miljonerna på skatten som förlust. Det var en direkt-till-streaming-film och hade inte dragit in tillräckligt mycket pengar tack vare HBO's identitetskris gällande streaming (till skillnad från Black Adam, som inte testade bättre än Batgirl i fokusgrupper, men som ska ha biorelease med en stor skådis som dragplåster), och då kan ju de flesta av oss se att de inte gick "rakt ned i soptunnan".

Men ni vill väl få oss att tro det är på grund av att de skulle introducera DCEU:s första transkaraktär?

Blir det inte lite jobbigt att hela tiden ha fel när man håller på den där gamla slagdängan, "go woke, go broke," när det gång på gång visar sig vara tvärtom? Ni tog väl även til de virtuella gatorna när Gina Carano fick sparken från Disney och spådde deras nedgång, och nu är Disney+ större än någonsin, medan Netflix (som efter diverse anti-woke utspel) stadigt tappar relevans, och Gina Carano är med i en B-film där Biden sniffar hennes hår.

Bara en tanke.

Edit: Dubbelpost

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Okej, DeSantis, bra att du får ha det lite roligt, men nu är det väl ändå så att Warner Bros. Discovery dumpade Batgirl just för att skriva av alla de där 900 miljonerna på skatten som förlust. Det var en direkt-till-streaming-film och hade inte dragit in tillräckligt mycket pengar tack vare HBO's identitetskris gällande streaming (till skillnad från Black Adam, som inte testade bättre än Batgirl i fokusgrupper, men som ska ha biorelease med en stor skådis som dragplåster), och då kan ju de flesta av oss se att de inte gick "rakt ned i soptunnan".

Men ni vill väl få oss att tro det är på grund av att de skulle introducera DCEU:s första transkaraktär?

Blir det inte lite jobbigt att hela tiden ha fel när man håller på den där gamla slagdängan, "go woke, go broke," när det gång på gång visar sig vara tvärtom? Ni tog väl även til de virtuella gatorna när Gina Carano fick sparken från Disney och spådde deras nedgång, och nu är Disney+ större än någonsin, medan Netflix (som efter diverse anti-woke utspel) stadigt tappar relevans, och Gina Carano är med i en B-film där Biden sniffar hennes hår.

Bara en tanke.

"DeSantis". Ouch, nu blev jag verkligen ledsen i ögat. Hur ska jag kunna ge igen för den makalösa kängan. Jag får nog vika mig så att stämningen inte blir ännu sämre härinne 🙃

Vi som skriker "go woke, go broke" har sällan fel men ok.
Du får väl tro vad du vill. Jag är dock övertygad om min sak 😅

Medlem
Skrivet av Skelögd:

"DeSantis". Ouch, nu blev jag verkligen ledsen i ögat. Hur ska jag kunna ge igen för den makalösa kängan.

Vi som skriker "go woke, go broke" har sällan fel men ok.
Du får väl tro vad du vill. Jag är dock övertygad om min sak 😅

Bryr mig inte om du blir ledsen eller inte, jag postar bara korrigeringar så att inte era *fobiska felaktigheter står i ett vakuum

Medlem

Scrollade förbi alla kommentarer som jag antar handlar om woke etc.
Men varför får resident evil och Netflix så sjukt mycket coverage på fz? Det är liksom oproportionerligt mycket anime-skit och kassa kringgrejjer här nuförtiden.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

oproportionerligt

Citerar mig själv för detta var en rolig autokorrekt+manuell stavning


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Scrollade förbi alla kommentarer som jag antar handlar om woke etc.
Men varför får resident evil och Netflix så sjukt mycket coverage på fz? Det är liksom oproportionerligt mycket anime-skit och kassa kringgrejjer här nuförtiden.

För att det har med ett känt spel att göra skulle jag lite smått tippa på. Brukar alltid stå om filmer/serier som har med spel att göra när det finns något att rapportera.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Scrollade förbi alla kommentarer som jag antar handlar om woke etc.
Men varför får resident evil och Netflix så sjukt mycket coverage på fz? Det är liksom oproportionerligt mycket anime-skit och kassa kringgrejjer här nuförtiden.

Tänker att det finns mycket konstigare saker än att en spelsida skriver om tv-serier baserade på tv-spel, speciellt när det gäller ett så stor titel som RE.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

För att det har med ett känt spel att göra skulle jag lite smått tippa på.

Okej tippa på


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av abso:

Tänker att det finns mycket konstigare saker än att en spelsida skriver om tv-serier baserade på tv-spel, speciellt när det gäller ett så stor titel som RE.

Ja det vore ju jättekonstigt om fz skrev om grus.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

eld
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Vi som skriker "go woke, go broke" har...

...nog en hel del mer hälsosamma saker att lägga tiden på.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ja det vore ju jättekonstigt om fz skrev om grus.

Ja verkligen, då hade jag skrivit en arg insändare

Medlem
Skrivet av Skelögd:

"One by one".

Go woke, go broke.

Innan Resident Evil så fick Batgirl smaka på go broke-hammaren också med 900 miljoner rakt ned i soptunnan 😂

Du borde använda ena ögat och titta innåt lmao

"Den mesta kritiken har och göra med den har väldigt lite att göra med tv-spelserien och är mer ett tonårsdrama."

Är detta varför du ogillade serien?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

medan Netflix (som efter diverse anti-woke utspel) stadigt tappar relevans,
Bara en tanke.

Vilka "anti-woke" utspel har Netflix gjort?

Medlem

Försöker Netflix nånsin hålla en serie vid liv i mer än en säsong? Det ända Netflix kan är att producera mängder med serier och lägger ner dom lika fort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det kanske bara är jag, men jag är glad att de i alla fall försöker göra något som lockar tittare. Hade varit långt tråkigare ifall ingen vågade ta risker. Visst kunde man ju hoppas på bättre manus osv, men när det gäller att filmatisera något så tunt som t ex Resident Evil misstänker jag att det är kört på förhand.

Medlem

Lite trist ändå. Långt ifrån det bästa man har sett men den var helt okej tycker jag.

Största felet de gjorde med serien var att döpa den till resident evil. Hade den hetat typ zombiesworld doom of apocalypse eller nått annat fräsigt tror jag att den blivit aningen bättre mottagen.
Som sagt, det är ingen kanonserie men jag förstår att fans av spelen sågar den. Personligen hade gärna sett en fortsättning, gillar alltid simpla zombie serier och filmer men det är som det är.

För övrigt tycker jag att det är väldigt trist med alla serier som startar och läggs ner efter 1-2 säsonger


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Scream112:

Vilka "anti-woke" utspel har Netflix gjort?

Det första jag hittade. Finns säkert mer och bättre källor, men då får du söka själv. När den nyheten kom så var ju anti woke-rörelsen ganska förnöjda.

Medlem
Skrivet av eld:

...nog en hel del mer hälsosamma saker att lägga tiden på.

Jag lägger väldigt, väldigt lite av min tid på att skriva om "woke" faktiskt

ZF
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag är heller inte särskilt optimistisk, men kan vi inte i alla fall vänta tills serien har börjat innan vi dömer den ut och önskar den nedlagd? Åtminstone så vi inte tappar all trovärdighet 😆

Ne, och avskrivning före omskrivning är dessutom ändå trenden nu tydligen.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag lägger väldigt, väldigt lite av min tid på att skriva om "woke" faktiskt

Vad menar du dock med woke här? Håller du med FZ om att "Den mesta kritiken har och göra med den har väldigt lite att göra med tv-spelserien och är mer ett tonårsdrama"?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Så går det haha !

Skribent
Skrivet av Ender:

Det kanske bara är jag, men jag är glad att de i alla fall försöker göra något som lockar tittare. Hade varit långt tråkigare ifall ingen vågade ta risker. Visst kunde man ju hoppas på bättre manus osv, men när det gäller att filmatisera något så tunt som t ex Resident Evil misstänker jag att det är kört på förhand.

Jag håller lite med här, och sanningen är ju att original storyn i RE är redigt pajig. De kan få kred för att de försöker något nytt, men tyvärr blev det ju inte speciellt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

If you go woke, you go broke


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Såå man kan alltså inte ersätta survival horror och kända karaktärer med tonårsdrama och nonsens?! Föga förvånande.

Och ja, det stämmer att woke-trams går åt helvete direkt för det är inte önskvärt av majoriteten som förväntar sig kvalitet framför kvotering.

Medlem

signatur

Retro.

Medlem

Jag hade nog sett en säsong två, om de kunde åtgärda delar av det som inte fungerade så bra, och det var mer av Reddick.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det kanske bara är jag, men jag är glad att de i alla fall försöker göra något som lockar tittare. Hade varit långt tråkigare ifall ingen vågade ta risker. Visst kunde man ju hoppas på bättre manus osv, men när det gäller att filmatisera något så tunt som t ex Resident Evil misstänker jag att det är kört på förhand.

Finns ingen anledning att en filmatisering skulle vara körd på förhand, ett bra manus är allt som krävs, det har vi sett väldigt många bevis på det senaste åren.

Skriv svar