Tips på serie!?

Inaktiv

Jag kastar ur mig några av mina favoriter som skulle kunna passa in i genrerna. En del är aktuella just nu medan flera har uppehåll just nu och kommer till sommaren igen. Vissa har kommit upp tidigare men inte alla vad det verkar.

Californication – grym serie om en författare med skrivkramp och en smått fantastisk dragningskraft på kvinnor. David Duchovny gör sin kanske bästa rollprestation. Finns två kortsäsonger ute och en till är på väg i sommar. Tycker nog att första säsongen är lite starkare än den andra, men det ha varit nyhetens behag...

Weeds – Jag var länge tveksam men började kolla i vintras och kunde inte slita mig... Det blev i princip sträcktittning på fyra kortsäsonger. Alla säsongerna har sina egna teman och känslor, men en grymt jämn och bra serie.

True Blood – Också en serie jag var tveksam till först, men det behöver man inte vara. En skön serie som skiljer sig från alla andra som utspelar sig antingen i New York eller Los Angeles. Här är ett mörkt, välskrivet vampyrdrama från amerikanska södern. Finns en kortsäsong

Generation Kill – har sett att flera rekommenderar den. Se den.

Secret Diary of a Call Girl – skön brittisk serie om en Call Girl i London som ska bygga på en riktig eskorttjejs berättelser. Billie Piper gör en helskön tolkning och serien har ett lite annorlunda format där man känner sig nästan med i serien... Finns två kortsäsonger.

Hustle – ytterligare en brittisk serie. Handlar om ett gäng "Con artists" som blåser folk. Tänk Ocean's 11-filmerna blandat med "The Sting" fast i teveserieformat. Grymt snygg produktion och föredömligt korta säsonger; sex avsnitt per säsong. Femte säsongen gick nyss i England

Dollhouse – Joss Whedons nya serie på Fox är väldigt lovande hittills. En ganska unik grundidé som de har lyckats producera bra. Tänk bokstavlig hjärntvätt parat med brottsbekämpning och rika människors excentriska önskemål... Pilotavsnittet är som piloter brukar vara ? lite segt för att allt ska förklaras och sen ser andra avsnittet ut lite som MacGyver, men sen skärper de till sig och det är riktigt snyggt nu. Man har ett par intressanta och spännande sidohistorier som följer med hela serien och jag är redan fast – trots att jag inte har följt hans andra serier...

Oj; det blev mycket text där... 8) Men om det lugnar någon så är ju ingen av serierna omöjlig att komma ikapp på ? de har korta säsonger på mellan sex & tolv avsnitt och i de flesta fallen har det bara gått max två säsonger.

Medlem

Dead set - Zombie serie på 5 avsnitt
Weeds
Första säsongen av prison break
Första säsongen av lost
How i met your mother
Entourage
Band of brothers

Men bästa serien är ändå fan The office (US).
Har sett Engelska också, men tycker Amerikanska är helt överlägset.

Hört att It's always sunny in Philadelphia ska vara riktigt bra också.

Medlem
Skrivet av Silvarn:

Dead set - Zombie serie på 5 avsnitt

Hört att It's always sunny in Philadelphia ska vara riktigt bra också.

Dead set var grym! 5 avsnitt som är helt värda att se

jo its always sunny in philadelphia är så jädrans bra! detta är min råaste humor, helt omöjligt att inte garva varje gång dem ens säger nåt, det är helt kaotiskt typ, rekommenderar den varmt om man gillar lite rå och kaotisk humor

men fortfarande ingen annan som ens nämnt The Wire

så jag tar och berättar lite om det

The wire är en serie som visar hooden i baltimore, man får se både hur poliserna arbetar, och hur knarklangar langar sitt knark och i mitten av det får vi också följa hur en del av befolkningen lever i dess hårda klimat med gäng och dödskjutningar stup i kvart, riktigt grym serie som är verklig och rå som fan

kan liknas vid the OZ förutom att det inte utspelas i ett fängelse

ah kan lika gärna rekommendera oz också

Medlem

Millenium går ju varje dag på tv4 sci fi.

Medlem
Skrivet av ghoül:

men fortfarande ingen annan som ens nämnt The Wire

Har första säsongen på DVD men har inte sett det än. Verkar riktigt bra iaf.

House är också en grymt bra serie.

Medlem

Hur kan man inte vilja titta på 24??? Jag förstår det inte.

24 är ju lätt den bästa Drama/Thriller/Action serien som finns. Hur fucking bra som helst.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Scrubs
House
Dexter

Medlem

Tack för alla tips! Har börjat med Generation Kill, mycke bra serie! Och nej WaltX LOST är inget för mig.

Medlem

LOST är skräp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Med risk för att upprepa vill jag rekommendera:

Oz
Deadwood
Sporanos
Band of Brothers (miniserie)

Rome har jag försökt att fastna i en eller två gånger men lyckas inte - den skall vara bra dock.

Samma sak med generation kill - första avsnittet händer ingenting sedan är just detta krig ganska blase att göra film kring - det saknas krigsromantik kring hela konflikten.

True Blood var skön, inte så bra nödvändigtvis men ändå skön... ge dem tid så sabbar de nog denna precis som lost, prisonbreak osv...

Carlifornication - bara sett ett par avsnitt men Hank Moodey är kung.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

LOST är riktigt dålig.

Skrivet av bjosarn:

LOST är skräp.

Okej.

Ska kolla på ännu ett avsnitt av LOST nu.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg att nån hade skrivit det redan men "Californication" är ett måste om man vill garva. Väldigt bra serie, rekomenderas varmt.

Medlem

The Wire är den bästa serien som gjorts. det är inte bara något som jag tycker. det bara är så. tar lite tid att komma in i men man blir rikligt belönad.

"Arrested Developement" och "30 Rock" är de bästa humorserierna sen Seinfeld.

"Battlestar Galactica" är både suverän och usel på samma gång. Ibland blir man blossande röd över 8:a kantiga glas med grön sprit och såpaklass på skådespelet. Ibland blir man helt exalterad över hur man lyckas att ställa existentiella frågor på sin spets. Det blir som bäst framåt säsong 3.

"Breaking Bad" var ruskigt rolig i all sin vidrighet. blev inte så många avsnitt men bra är det.

"Six Feet Under" är en annan mörk favorit. Oerhört välskrivet och välspelat.

Medlem

Star Trek i alla dess former.

Medlem

Kan inte fatta att ingen tipsat om Terminator: Sarah connor chronicles.. Skitbra serie ju.

Star Trek suger...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Kan inte fatta att ingen tipsat om Terminator: Sarah connor chronicles.. Skitbra serie ju.

Star Trek suger...

öö? nej. det lilla jag har sett av Sarah connor chronicles är den största skiten jag sett...

och Star Trek _äger_

7of9... MUMMS MUMMS )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av bjosarn:

LOST är skräp.

Skrivet av klantbo:

Lost och prison break... Sicket skit Mjölka mjölka

Skrivet av quesus:

Lost är värdelös.

Skrivet av IceMan:

Har inte alla tröttat på LOST än?

Finns det någon som har någonting lite mer genomtänkt att säga angående varför LOST skulle vara en dålig serie?

Själv tycker jag att den är alldeles underbar, visst har den haft sina sega stunder men vilken serie har inte det?

Och frazz, jag förstår att du kanske ogillar skräck och fantasy, men att vägra alla animerade serier är ett stort misstag.
Det finns otroligt många bra animerade serier där ute som passar på din beskrivning av det du vill se.
Ett perfekt exempel på det är Monster:
http://www.imdb.com/title/tt0434706/

Hur som helst, The Prisoner kanske kan vara något:
http://www.imdb.com/title/tt0061287/


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Lånar tråden lite om det är okej?

Någon som kan tipsa om någon bra medeltids-serie eller liknande? Helst något som går att se på också. Alltså är Hercules och Xena uteslutet.

Dessa har jag redan sett/ska se:
Merlin
Robin Hood
Rome
The Tudors


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Lånar tråden lite om det är okej?

Någon som kan tipsa om någon bra medeltids-serie eller liknande? Helst något som går att se på också. Alltså är Hercules och Xena uteslutet.

Dessa har jag redan sett/ska se:
Merlin
Robin Hood
Rome
The Tudors

Kan du kolla på vuxen tecknat så kan jag rekommendera 'Berkserk'.

OT:

Terminator: The Sarah Connor Chronicles

Bästa serien jag sett, pilot avsnittet (det första) skiljer sig dock rejält från resten av serien och den blir bara bättre och bättre med varje avsnitt.
Släpps ett nytt varje ondsag.

Utspelar sig efter Terminator 2 och på ett fint sätt gör de så att 3an aldrig hänt (tur det för 3an sög).

Medlem

Tycker Dexter, Chuck och House är tre bra serier som är värda att ta en titt på


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

12
Skriv svar