Diskutera - Vilket spel har du lagt flest timmar i?
Blir ju lite svårt när det mesta av min speltid skedde i yngre dagar innan det fanns en tjänst som räknade ens timmar.
Som spelserie är det Civ då det är spel jag fortfarande kan plöja ner ett par hundra timmar när en ny version kommer och att en av toppkandidaterna för enskilt mest spelat spel är Civ 2.
När började Steam exempelvis logga timmarna?
Kollar jag CS 1.6 så spelade jag tydligen senaste 2011-09-05 och min totala speltid är 5,3 h. xD
Jag har haft Steam sedan 2003-10-25 och jag spelade CS 1.6 väldigt aktivt från den tidpunkten fram till tidigt 2006.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch
Kan vara Skyrim 803h. Men kan lika väl vara All Points Bulletin. Steam rapporterar dock bara 240 rimmar, men jag spelade mycket innan det flyttade till Steam och speltiden fördes inte över. Går dock att se om man startar spelet. Men orkar inte installera det
När började Steam exempelvis logga timmarna?
Kollar jag CS 1.6 så spelade jag tydligen senaste 2011-09-05 och min totala speltid är 5,3 h. xD
Jag har haft Steam sedan 2003-10-25 och jag spelade CS 1.6 väldigt aktivt från den tidpunkten fram till tidigt 2006.
Saknar också helt tid loggad på tidiga Steam-spel jag plöjt mycket. Gjorde en liten sökning och verkar som att Steam inte började logga speltid förrän i mars 2009 och det var ju typ nyss.
Har historiskt sett aldrig varit den som spelat samma spel i mer än högst 100 timmar, men senaste 1,5 året har det förändrats markant (fick blodad tand efter inköp av alla spelmaskiner). Har under denna tidsperiod lagt en ca 800 timmar på Civ6 samt ett par hundra utspridda på olika spel som Pubg (konsol) och CyberPunk etc.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Troligtvis WoW, spelade det dagligen från vanilla till WotLK, och har just plockat upp Classic igen. Men fan vet om inte FM ligger bra nära ändå, om man räknar hela serien som ett spel. Många timmar i ESO på både PS och PC, men tror inte att det kommer ikapp någon av de andra.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Cm/fm. Helt klart!
Herrejösses vad mycket CM jag spelade ihop med bästa polaren back in the day. Två snubbar, en dator och en hekatomb med folköl
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
World of warcraft är det jag lagt absolut mest tid på är ingen idé att ens räkna timmar utan här får jag räkna år i spel tid.
På andra plats med betydligt mycket minde speltid blir det dock svårare, men något utav Warhammer Online, Everquest, Rift, Starcraft, Warcraft 3, Diablo 3, Cs 1.5 eller battlefield 1942 tar den platsen och platserna därefter. Kanske att Red Alert 2 och Warcraft 2 kan vara med och bråka om den platsen också.
Onlinespel?
League of Legends torde vinna. Tror jag hade ....säg 3000-4000 ranked matcher spelade.
Sen sista en-två åren jag spelade var det bara ARAM och de räknades inte in i statsen.
Goda tvåor är Hearthstone och Magic the Gathering- Arena. Eller möjligen Overwatch.
Dessa daily quests drar in en....
Offlinespel är klurigare.
På SNES tiden var det FF6.
Men sen? Heroes of Might and Magic 4 kanske? Det lär vara nått "bara en runda till" strategispel iaf
Saknar också helt tid loggad på tidiga Steam-spel jag plöjt mycket. Gjorde en liten sökning och verkar som att Steam inte började logga speltid förrän i mars 2009 och det var ju typ nyss.
Ah, nä det var inte så länge sedan.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch