Battlefield 2042-nytt - svensk karta, gratistestning, Game Pass

Robot
Battlefield 2042-nytt - svensk karta, gratistestning, Game Pass
Gnällkuk

Slussen, med tunnelbanan. Det hade varit fett. Noobtuba ner i t-banan å sen snipra uppe från gondolen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare
Medlem

Finns lite easter eggs som hintar mot Norrland. Bland annat en vapen”charm” som heter just Norrland och det går att få koordinater till en plats i Norrland. Hittar dock ingen info vilken plats det är…

Medlem
Inaktiv

Bra att de jobbar för att förbättra.
Tror dock inte det blir något Bad Company någonsin.
Kul med svenskt content.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Game Pass?

Medlem

Too late...


signatur

autograph

Medlem

Yup too late, kommer testa gratisperioden, eventuellt köpa hela skiten om de nere på 5dollar som bf v. Mitt största problem är dock fortfarande att spela mot bottar. Någon som vet hur det funkar idag?

Medlem

Jag har ägt alla Battlefield, men jag vägrar köpa detta. Tyvärr.

Medlem

Jag spelar det då och då. Det är kul spel. Men fasiken va det saknar känslan från de tidigare spelen.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Yup too late, kommer testa gratisperioden, eventuellt köpa hela skiten om de nere på 5dollar som bf v. Mitt största problem är dock fortfarande att spela mot bottar. Någon som vet hur det funkar idag?

Det behöver du inte om du inte aktivt väljer det.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Fresh meat to the grinder 💗

1000% tickers, ingen karta och instakill gör spelet rättvisa, fan va stökigt 🙂


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Thane:

Finns lite easter eggs som hintar mot Norrland. Bland annat en vapen”charm” som heter just Norrland och det går att få koordinater till en plats i Norrland. Hittar dock ingen info vilken plats det är…

På easter egg-högtalarna så står det ju Nordvik så skulle chansa på där
https://i.ytimg.com/vi/8OY7kfXxzs8/maxresdefault.jpg


signatur
Medlem
Skrivet av jimmah:

Jag har ägt alla Battlefield, men jag vägrar köpa detta. Tyvärr.

Fast om du ägt alla BF så borde du ju dessutom äga 2042? Annars har du ju inte ägt alla BF, just saying....

Medlem

Testade spelet igen när säsong 1 släpptes och det var stabilt och ganska kul att spelet, ett godkänt spel som release spel. Men problemet är att det är för tunt innehåll. Skinsen man fick via gamepass var i bara enkla färger eller dom tråkigaste camo färgerna som går att hitta.

Behöver mer innehåll men har gått vidare så det hjälper inte för att jag ska komma tillbaka.

Xmk
Medlem
Skrivet av robbis:

Fast om du ägt alla BF så borde du ju dessutom äga 2042? Annars har du ju inte ägt alla BF, just saying....

Han kanske körde en re-fund så tekniskt sett så har han då ägt det men gör det inte just nu.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

På easter egg-högtalarna så står det ju Nordvik så skulle chansa på där
https://i.ytimg.com/vi/8OY7kfXxzs8/maxresdefault.jpg

Finns info från Temporyal om nya kartan.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Game Pass?

Pass Game

Medlem

Har det uppdaterat portal alls sen release? Hade gärna sett åtminstone ww1 grejer också med tillhörande maps...potentialen är ju enorm.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Game Pass?

Snarare hard pass. Finns nog inget spel jag köpt som har varit mer pengar i sjön än detta.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av totte1015:

Pass Game

Hehe ok då
Testade bara öppna betan(?) på PS5 men fick inte alls BF-feeling. Portal-läget lockade lite men jag kommer nog bara ge spelet en chans när de släpper SP-delen.. eller kanske snarare när det blir ”gratis” på PS+ om 4-5 år.

Redaktör
Skrivet av rewoX:

Finns info från Temporyal om nya kartan.

<Uppladdad bildlänk>

Lappland alltså. En bit från Söder.


signatur
Medlem

Serien har fulat ut sig, finns tyvärr inget förtroende kvar…

Medlem
Nej, nej och åter nej...

Och så gör de det igen, trycker ihop kartorna så att BattleFIELD blir BattleCLOSET. De lär sig fan aldrig.

Renewal-kartan (50% öken, 50% gräsyta, med en fet mur emellan) är helt förstörd numera tack vare DICE så kallade "streamlining". Allt sker nu i en enda "linje" där alla idiotspringer rakt in i varandra, noll taktik inblandat. Det är på "Metro" nivå i flaskhalseffekt.
2 stora delar av kartan saknas helt. De har fysiskt tagit bort flaggorna i bergen och i lagerbyggnaderna. Inte bara har de tagit bort flaggorna, de har tagit bort hela den delen av spelkartan så att det nu bara är en tom yta där lagerbyggnaden tidigare fanns.
Så otroligt dålig speldesign ...

Nu verkar det som att de gör det igen med tanke på vad de säger i videon.

Att det blir mer objekt att ta skydd bakom osv är jättebra. Att de tar bort kanske 30% av spelytan är totalt värdelöst.

Om de vill göra tightare banor för rush, så gör det. Lämna Conquest i fred, där SKA man behöva tänka till och välja flagga att anfalla/försvara.

edit: och varför gör de inte om Hourglass (öken/city)? Kartan som får folk att logga ur då den är så tråkig att spela...

Medlem
Skrivet av Xmk:

Han kanske körde en re-fund så tekniskt sett så har han då ägt det men gör det inte just nu.

Doh tänkte inte på det 🤣

Medlem

Battlefield 2042 ser fortfarande ut som ett fel steg försöker dom ens?

Avstängd

Man blir lite nyfiken över hur nästa spel kommer lägga ribban lägre.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Lappland alltså. En bit från Söder.

NoFo


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Fortfarande ej optimerat

Provade att spela lite häromdagen efter att inte spelat sedan release, fortfarande super kass framerate, kör med ett RTX 3060 TI och det går knappt att hålla 60+ fps och jag har helst 100+fps, enda sättet är att sätta allt på low. BFV har jag 100+fps i 1440p och raytracing på. Släng skiten i sopkorgen.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

12
Skriv svar