The Witcher 3 uppgraderas till pc, PS5 och Xbox Series 14 december

Robot
The Witcher 3 uppgraderas till pc, PS5 och Xbox Series 14 december

Gratis för alla existerande ägare.

#nyhetstips, #the-witcher-3


Medlem

Det är ju en next-gen uppdatering, står ju ingenting om att det bara kommer till konsol? Eller menar ni att denna uppdatering inte kommer till PC?`

Medlem

Undra vad det innebär för oss PC spelare.
4K och 60fps finns ju redan.
Uppskalade texturer åtminstone?

Redaktör
Ponny
Skrivet av noreason:

Det är ju en next-gen uppdatering, står ju ingenting om att det bara kommer till konsol? Eller menar ni att denna uppdatering inte kommer till PC?`

https://i.imgur.com/C7gcO9F.png

Avtryckarfingret sköt liiite för snabbt. Pc inkluderas också.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommer detta släppas fysiskt till konsoler också? Har det inte sedan tidigare men vill hellre köpa nya än gamla utgåvan för att sedan ändå behöva uppdatera det.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Undra vad det innebär för oss PC spelare.
4K och 60fps finns ju redan.
Uppskalade texturer åtminstone?

Ray tracing är den stora utlovade uppgraderingen, i övrigt har de inte varit så specifika.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Kommer detta släppas fysiskt till konsoler också? Har det inte sedan tidigare men vill hellre köpa nya än gamla utgåvan för att sedan ändå behöva uppdatera det.

Ja. Det ska släppas. Oklart om släppet sker 14/12 dock.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kommer detta släppas fysiskt till konsoler också? Har det inte sedan tidigare men vill hellre köpa nya än gamla utgåvan för att sedan ändå behöva uppdatera det.

Ytterst tveksamt skulle nog jag gissa på. Men vad vet jag^^.

Ska bli riktigt kul å dra igång det igen!

Medlem

Spelar ju hellre om detta än kör igenom Cyberpunk 2077.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Ray tracing är den stora utlovade uppgraderingen, i övrigt har de inte varit så specifika.

Men vilken typ? Är det skuggor är det väl saksamma. Men är det reflektioner och ljussättning så kan det lyfta spelet rejält.

Medlem

Gött då ska jag spela om det igen

Medlem

Tidigare idag sa jag till en kollega som är väldigt förtjust i Witcher 3 att nu är det inte lång tid kvar på året om CDPR ska hålla vad de lovat. Kul att se att det blir i år!

Medlem

Äntligen!
Kommer bli en fjärde genomspelning.
Fast frågan är ju om man orkar ge sig på det direkt efter GoW 😅

Medlem

Jävlars vad skoj! Saknat Geralt och nu är det ju guldläge att spela igenom hela härligheten igen! Blir ett fint vintermys på PS5an.

Medlem

Har inte läst något om det här sen dom annonserade det. Då läste jag ray tracing och det räckte för mig. Hoppas självklart att det är ljuskällor dom satsat på och inte skuggor. Skulle gärna se att man implementerar volumetric fog ( tror det heter så. ) som man använder i rdr2. Det är ju fruktansvärt stämningshöjande.

Medlem

Vad kul! Blir en till playthrough. Älskar detta spel <3

Medlem

kul, men kommer nog inte engagera mig mer än så. Witcher 3 är ett suveränt spel men det är historia nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gratis är alltid gott. Känner mindre ångest över att jag har skjutit upp att spela klart det här mästerverket.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Wiee 😁 Köpte spelet igen (till pc denna gången) för ett par månader sedan just för att jag hörde att detta var på gång 🥰

Medlem

Kan man gissa på ganska tung raytracing (tyngre på pc iaf), kombinerat med uppskalning som DLSS 2 resp 3 och FSR 2 (även på konsol) för att få det spelbart?

Troligen, iom att de arbetat med just det till CP 2077 parallellt.

Medlem

Jag såg till att köpa spelet för nån månad sen i väntan på denna uppdatering. Jag tänkte "Undrar om spelet blir dyrare när uppdateringen kommer?!" och såg att det då inte var särskilt dyrt på Xbox store hehe.

Medlem
Medlem

Gött. Jag vill spela igenom det på storbild i soffan denna gång.

Medlem

Ett jäkla mästerverk är det allt! Men la 250+ timmar på min första genomspelning så jag vet inte om jag orkar ta mig an det igen - speciellt eftersom jag inte är helt i fas med allt som släppts de senaste åren.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Hurra! Har klarat huvudstoryn 3 gånger och är nu på tredje omgången av HotS, sen vidare till Blood and Wine. Hoppas sparfilerna givetvis följer med så det bara är att fortsätta där man är 😊

Medlem

The Witcher 3 + Ray Tracing...

*Goosebumps*

Medlem

Nu vet jag inte om det kommer funka med denna version men rekommenderar starkt Witcher 3 enhanced edition om ni tröttnat på vanilla Gameplay. Modden gör mycket men det jag älskar framförallt är att du nu styr Geralt varje rörelse i striderna!

ELF
Medlem

Najs, ska bli en NG+ varvning.
Hoppas bara sparfiler funkar med denna uppdatering, annars får jag vänta tills någon klarat det. Fick hur eller hur tanka en sparfil då jag tappade bort min


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har endast lirat det på PC. Jag har en PS5:a dock och jag vill gärna spela det på min PS5:a då den är bättre än min dator. Måste jag köpa PS4 versionen av Witcher 3 för att kunna spela den här nya versionen på PS5? Någon som är insatt?

Eller kan man köpa en PS5 version? Tack på förhand.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Ja. Det ska släppas. Oklart om släppet sker 14/12 dock.

Trevligt! Då inväntar jag fysisk release. Har ju inte bråttom direkt.

12
Skriv svar