The Callisto Protocol skrämde inte så många som planerat

Robot
The Callisto Protocol skrämde inte så många som planerat

Kraftons skräckis sålde mindre än beräknat.

#Krafton, #the-callisto-protocol


Medlem

En kopia av en medioker titel, som i sin tur inspererades av en b-film, hur kunde detta inte bli en framgång...

Medlem

bara för att nya spel är så jävla dyra för oss vanliga dödliga.

Medlem

Fantastiskt snyggt spel, men tomt på roligt gameplay samt fruktansvärt repetitivt...

Medlem

känns som ett typiskt spel som såg roligare ut på trailers och dödsanimationer än som verkligen var kul att spela.
Nu har jag inte spelat men suget att skaffa är noll än så länge. En ev VR-modd kan möjligtvis få en att fundera på köp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Zero303:

bara för att nya spel är så jävla dyra för oss vanliga dödliga.

Jag håller med, finns ingen anledning att köpa spel vid lanseringen då alla spel reas ut förr eller senare.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

då hoppas vi på dead space istället!


signatur

//monster

Medlem

Inte konstigt, det var ett riktigt tråkigt spel faktiskt. Var till och med svårt att få det sålt på Blocket. Tog mig igenom det och tog platinum men kan verkligen inte rekommendera det. Väldigt snyggt dock.

Medlem

Bra att folk röstar med plånboken när det gäller trasig release. Det ska inte löna sig att släppa spel som inte fungerar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

känns som ett typiskt spel som såg roligare ut på trailers och dödsanimationer än som verkligen var kul att spela.
Nu har jag inte spelat men suget att skaffa är noll än så länge.

Känns lite så ja, när man hörde att det var en spirituell uppföljare till Dead Space så blev man sugen, sen kom trailern som var bra, men när man såg gameplay så tappade man allt sug.
Dessutom nu när Dead Space remake är på gång bara ett par månader efter Calisto Protocol.

Medlem

162 miljoner dollar! Det är oerhört mycket pengar för ett medioker spel.

Medlem

Hade inga större problem med buggar när jag spelade igenom det, var mest att spelet var för kort. Tror jag klarade det på 6 timmar, och då utforskade jag nästan allt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det kan vara värt att påpeka att detta är bedömningar från analytiker och inga officiella siffror.

Spelets budget ser ut att vara en rejäl överdrift från dessa analytiker. Guerrilla gjorde första Horizon för sådär 50 miljoner dollar men det behövs 162 miljoner dollar för Callisto Protocol?

Medlem

Jag väntar på rea.

Medlem

Många verkade tycka det blev repetitivt och tråkiga strider.
Kände att jag hellre väntar på Dead Space Remaken.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det kan vara värt att påpeka att detta är bedömningar från analytiker och inga officiella siffror.

Spelets budget ser ut att vara en rejäl överdrift från dessa analytiker. Guerrilla gjorde första Horizon för sådär 50 miljoner dollar men det behövs 162 miljoner dollar för Callisto Protocol?

Precis, det låter helt orimligt.

Medlem

Då gissar jag på att den 25 utannonseras det för Game Pass till Xbox och PC.

Jag tror Glen har bränt sina broar nu. Det kommer bli svårt att få göra ett nytt spel. Det märkliga är att dom inte har speltestat det ordentligt. Gamers är oerhört slutkörda vad det gäller köpa halvfärdiga spel. Det tar aldrig slut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lustigt att läsa flera kommentarer om att det är så snyggt när jag som spelar på ps4 pro tycker att det är bland det fulaste jag sett på konsolen. En brungrå sörja som hackar fram stegvis så fort det kommer en fiende i synfältet. Visst blev det bättre efter patchen, men jag spelar hellre gamla Dead space än det här.

Enligt mig borde de inte släppt det till gamla generationen, jag kommer nog inte orka traggla mig igenom det.

Medlem

Jag gillade spelet, men väntade till julen för att köpa den via Epic och rabatt. De ville ha 600 kr för PC versionen och man förstår att ingen köpte. Hade de sålt den för 400 från början hade nog fler nappat.

Medlem

"Bara" två miljoner sålda exemplar. Var ju nästan tvungen att dubbelkolla så att inte Square Enix stod som utgivare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Bara" två miljoner sålda exemplar. Var ju nästan tvungen att dubbelkolla så att inte Square Enix stod som utgivare.

Sant, det är en jäkla massa människor som köpt det, få spel som säljer så mycket i det stora hela.

Medlem
Skrivet av hansis:

Jag gillade spelet, men väntade till julen för att köpa den via Epic och rabatt. De ville ha 600 kr för PC versionen och man förstår att ingen köpte. Hade de sålt den för 400 från början hade nog fler nappat.

Konsol versionen gick också för 600kr, brunar vara typ 800kr för nya spel. Tycker spelet e värt 600kr även om det inte heller skrämmer mig lika mycket som t.ex Dead Space gjorde

Medlem

Jag tycker att det är riktigt bra. Men så har jag bara spelat det lite då och då. För jag blir snabbt trött på allt slaktade/närstrid och att få huvudet avkappat 20 gånger i rad. Men jag ser fortfarande fram emot Dead space. Gillar att man kan få lite avstånd till fienderna ibland. Och variationerna som vapnen ger i dead space är också väldigt trevligt. Dead space är absolut inte mediokert någonstans.....

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

då hoppas vi på dead space istället!

Angående Dead Space så vet vi ju redan att det är ett bra spel.

╮(╯_╰)╭

Medlem

Fantastiskt spel som fick oförtjänt mycket gnäll. Lanseringen på PC var absolut en katastrof även om de snabbt var på det. Vill man ha en mer mogen och teknisk analys av spelet kan man kolla in Digital Foundry. Imponerande vad de åstadkommit med ue4, lite äkta igenjörskonst som man sällan ser när folk använder ue annars.

Vilka andra spel är inte repetiva ? Jag tror många ryggade när ensamblen av youtubers avfärdade stridssystemet till den grad att de ansåg det ospelbart. Tyvärr visar det precis varför vi får väldigt generiska spel år efter år utan minsta risk ens på temat.

Priset är väl bara suga i sig, vill man stödja utvecklarna och den typen av spel så letar man inte upp det i någon reaback och sen gnäller att de finns för få sådana spel. Att priset är högt har sina förklarningar och det har också stått väldigt stilla genom åren.

Kört i runda slängar 25h, ett par genomspelningar på svåraste och 100%. Mycket atmosfär och stämning för pengarna om man gillar mörk sci-fic. Körde primärt på ps5 från dag 1 och har knappt stött på en enda bugg.

Medlem

Vad är en won? Någon sorts krypto eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hallå, källkritik!

Aldrig att det kostade 160 milj dollar.

40 milj högst.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag spelade på PS5 på svåraste nivån och jag gillar spelet.

Riktigt bra spel faktiskt förutom när det gäller några få möten med vissa boss-monster som tål löjligt mycket. Visst, bossar ska tåla lite mer, särskilt på hårdaste nivån, men i de här fallen tålde de på tok för mycket och de striderna blev bara långtråkiga.

Men förutom det ett snyggt, stämningsfullt och bra spel.

Medlem

Nä, men de hade riktigt jäkla höga förväntningar också. 5 miljoner exemplar för ett nytt IP första månaden liksom.
Det tog över ett halvår för till exempel Resident Evil 8 att sälja 5 miljoner exemplar och ett år för Resident Evil 7 och de är inarbetade namn och bra mycket mer hypade. De ska vara glad att det ändå har sålt 2 miljoner exemplar.

För övrigt tycker jag spelet fick väldigt mycket oförtjänt gnäll. Många gnällde över närstridssystemet, men det fanns tillräckligt med skott för att använda på alla fiender och ändå ha över, även på svåraste. Jag sköt nästan alltid alla fiender. Så jag blev aldrig riktigt less på att slåss.
Gillade spelet, inget mästerverk men väl behövligt i dagens marknad.

12
Skriv svar