Allt om Diablo IV-betan!
Kom igenom kön, står att man "logging in" straxt efter står det "failed attempt" och spelet stängs av, starta om jaha då är man i kö igen, 169min kvar. Känns mer som ett beta test av server kapacitet...
Det är ju det Open Beta är till för bl a.
Jag körde genom prologen till första hubben, och jag är inte jätteimponerad. Jag hade en hel del tekniska problem - massor med stutter, bl a - vilket nog drog ner helhetsintrycket, men på den korta tiden jag spelade så kände jag inte suget återkomma direkt. Trött spelmekanik och trött story.
Jaja, jag ska ge det en ärlig chans senare i helgen, men det får vara nog för ikväll.
Alltså vad fan? Ja någon beta blir det inte ikväll i alla fal.
<Uppladdad bildlänk>
det går ganska snabbt iaf. 50 min har tagit 10 min på mitt andra försök. Förbered dig på att spelet kraschar när du tagit dig genom kön
Fick spela 2h ungefär, efter 30 minuters kö, fick DC och nu är det 2h väntetid
Jag kom in, fick sedan gå och preppa för ett barnkalas. Nu är det 2h väntetid Men sånt är livet. Har två gaming PC på bordet så lirar nya Stellaris DLC på andra samt kör Labyrinth of Galleria på PS5an.
Kunde spela i 2½ timme eller nåt, sen började det lagga och släpa,
sen utslängd (network error), sen nu över två timmars queue... ja jisses
PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)
Var inte för hajpad för fyran men tänkte att jag fick ge det en chans när man ändå kunde utan att behöva betala. Jag är inte direkt närmare köpknappen nu än innan jag provat. Det känns som det är konsol först i denna versionen, hela UI:et är en total katastrof där helskärmar är name of the game. Vill du kolla på kartan medan du springer? Glöm det, helskärm och man förlorar kontrollen över sin gubbe. Alla menyer är uppenbart uppbyggda för att kunna styras med en kontroll och inte mus och tangentbord. Det är lång väg från Blizzards PC only detta och det är med sorg man ser utvecklingen. De hade väl ändå kunnat ha 2 olika UI, en för PC och en för konsol.
Kom in rätt snabbt (ca 50 min) strax innan middagen. Han dra upp ett par level innan käk och höll mig kvar under tiden. Körde till lvl 5-6 innan jag vart disconnectad på riktigt, så nu är det kö plats 167 för mig. Ska bli skönt med en powernap på 2,5 timme
thats dedication Var många år sedan jag ställde om dygnet efter ett spel
Blev utslängt jag med nu men 32 min kö så inte så illa.
Än så länge känns det på tok för enkelt. Ingen utmaning alls. Får se hur den saken utvecklar sig.
För enkelt att få bra loot dessutom, trivialiserar loot systemet i mitt tycke. Får se om det består till release. Med tanke på hur det funkar i D3 så är jag rädd för det.
Som någon tidigare redan skrev så känns user interfaced väldigt konsolifierat. Där finns det en hel del att göra på PC.
Skillträdet är väldigt simpelt. Finns i princip tre synnergier att välja mellan. Inte speciellt upphetsande.
Än så länge ligger det på nivån OK Arpg. Men inget revolutionerande. Finns ARPGs som redan är släppta som erbjuder mer i sina vanilla utföranden.
Ställde mig i kön 17:03 via remote desktop från bussen på väg hem. Hann komma hem, duscha och göra kaffe.
Körde till level 10 sen kom tjejen hem och jag var tvungen att käka nåt.
Det var ju lite tradigt i början som Rogue. Men vid level 6 typ började det bli riktigt roligt. Och det kom lite svårare fiender med. Var ju barnlek hela vägen till världen öppnade upp sig.
Men mycket stutters och rubberbanding. De har lite att jobba på ännu.
Spelat alla klasser nu över level 15. Känns konstigt nog som att det är ganska liten skillnad mellan klasserna. Mana/energy/spirit känns som det funkar likadant och skillträden är i princip uppbyggda på samma sätt med liknade skills för alla klasser (left-click, core, defensive, mobility, cc, ult). Lite variationer finns (book of the dead för Necro, weapon skills för barb etc.), men inte alls känslan man hade i Diablo 2. Dessutom känns det väldigt tråkigt att levla upp en skill mer än en level (oftast påverkas bara damage och cooldown). Det är kul att spela, men spelet känns lite som på räls och har dålig variation.
Jag är ibland ganska kräsen med spel och detta känns som att vi får väldigt mycket bara på en helg. Det som däremot stör mig oerhört är att det verksr utspela sig i någon sibirisk rysk jävla landsbygd tillsammans med ett skitdåligt manus.
Känns spontant som blizzard tagit flera genvägar hör gällande karaktärer och story.
Har man mindre kö om man äger ultimate edition? Hade bara 25 min kö först när open beta började, senare när jag provade igen så hade jag 15 min i kö.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X