Call of Duty: Warzone Mobile är nu släppt i Sverige

Robot
Call of Duty: Warzone Mobile är nu släppt i Sverige

Alla svenska mobilkrigare kan nu ansluta sig till frontlinjen.


Medlem

Skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som faktiskt spelar mobilspel mer än någon vända angry birds(eller vad som är poppis nu för tiden) eller schack/solitaire. Är väl egentligen mest nyfiken att se hur det är per capita världen runt speciellt jämfört med Kina där det är riktigt stort.

Förövrigt menar jag inget illa, är bara genuint nyfiken Personligen känner jag inte till en enda människa som spelar mer än någon enstaka vända av något riktigt enkelt när det inte finns något annat tills hands :3

EDIT: Iof räknade jag inte med småbarn. Men dom lirar ju oftast också dom enkla spelen. Kan väl säga att jag är nyfiken på trafiken när det kommer till "tyngre" mobilspel

Medlem
Skrivet av Zensu:

Skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som faktiskt spelar mobilspel mer än någon vända angry birds(eller vad som är poppis nu för tiden) eller schack/solitaire. Är väl egentligen mest nyfiken att se hur det är per capita världen runt speciellt jämfört med Kina där det är riktigt stort.

Förövrigt menar jag inget illa, är bara genuint nyfiken Personligen känner jag inte till en enda människa som spelar mer än någon enstaka vända av något riktigt enkelt när det inte finns något annat tills hands :3

EDIT: Iof räknade jag inte med småbarn. Men dom lirar ju oftast också dom enkla spelen. Kan väl säga att jag är nyfiken på trafiken när det kommer till "tyngre" mobilspel

Jag lirar faktiskt lite mobilspel t.ex. Old Scool Runescape lite då och då

Har testat det precis, FOV:en ligger typ på 25, det är som att sitta framför en gamingskärm och titta på den genom en kikare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Zensu:

Skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som faktiskt spelar mobilspel mer än någon vända angry birds(eller vad som är poppis nu för tiden) eller schack/solitaire. Är väl egentligen mest nyfiken att se hur det är per capita världen runt speciellt jämfört med Kina där det är riktigt stort.

Förövrigt menar jag inget illa, är bara genuint nyfiken Personligen känner jag inte till en enda människa som spelar mer än någon enstaka vända av något riktigt enkelt när det inte finns något annat tills hands :3

EDIT: Iof räknade jag inte med småbarn. Men dom lirar ju oftast också dom enkla spelen. Kan väl säga att jag är nyfiken på trafiken när det kommer till "tyngre" mobilspel

Jag lirar Xcom 2 nästan varje dag på mobilen.


signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare
Skrivet av Zensu:

Skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som faktiskt spelar mobilspel mer än någon vända angry birds(eller vad som är poppis nu för tiden) eller schack/solitaire. Är väl egentligen mest nyfiken att se hur det är per capita världen runt speciellt jämfört med Kina där det är riktigt stort.

Förövrigt menar jag inget illa, är bara genuint nyfiken Personligen känner jag inte till en enda människa som spelar mer än någon enstaka vända av något riktigt enkelt när det inte finns något annat tills hands :3

EDIT: Iof räknade jag inte med småbarn. Men dom lirar ju oftast också dom enkla spelen. Kan väl säga att jag är nyfiken på trafiken när det kommer till "tyngre" mobilspel

Testade detta när det släpptes häromdagen och det va bedrövligt, kass grafik och jag tror det är cross plattform så du spelar troligtvis mot folk på pc vilket gör att med mobil kontroller har du ingen chance, kanske det funkar bättre om du har en kontroll till.
Sen de 10 min jag spelade så drog det 20% av batteriet så har man inte en gaming mobil med 6000 mh så kan man ju bara spela runt en timme innan det är dags att ladda batteriet -.-

Jag letar alltid efter bra mobil spel, är grymt svårt att hitta något som är kul och inte har för mycket ads eller p2w.

Medlem
Mobilen varm

Testa orka 3 min innan mina fingrar blev varma wow det är ett stort problem att mobilen blir varm precis där man har fingrarna fattar inte hur folk orkar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag lirar Xcom 2 nästan varje dag på mobilen.

Du ser! En unik blomma här i norden!

Skrivet av Vasslepulver:

Jag lirar faktiskt lite mobilspel t.ex. Old Scool Runescape lite då och då

Jo, men jag tänker hur vårt spelande generellt ser ut mot tex Kina. Det lär ju inte blir jättelånga sessioner du utför på Runescape mer än typ smågrinda lite till och ifrån?

Skrivet av Devan:

Testade detta när det släpptes häromdagen och det va bedrövligt, kass grafik och jag tror det är cross plattform så du spelar troligtvis mot folk på pc vilket gör att med mobil kontroller har du ingen chance, kanske det funkar bättre om du har en kontroll till.
Sen de 10 min jag spelade så drog det 20% av batteriet så har man inte en gaming mobil med 6000 mh så kan man ju bara spela runt en timme innan det är dags att ladda batteriet -.-

Jag letar alltid efter bra mobil spel, är grymt svårt att hitta något som är kul och inte har för mycket ads eller p2w.

Ja, dom få jag prövat har varit galet mycket reklam och P2W på också... Sen satte du spiken på med batteriet, sautan i gautan vad spel(självklart dom tyngre) dränerar telefonerna fort! Speciellt för mig med en Iphone SE som redan har ganska mjöligt med batteritid :< Men är ju inte så konstigt då det är så mycket annat i bakgrunden igång på mobilen som inte direkt hjälper

Kommer ihåg powerbank rushen när Pokémon Go först släpptes haha!

Medlem
Skrivet av Zensu:

Skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som faktiskt spelar mobilspel mer än någon vända angry birds(eller vad som är poppis nu för tiden) eller schack/solitaire. Är väl egentligen mest nyfiken att se hur det är per capita världen runt speciellt jämfört med Kina där det är riktigt stort.

Förövrigt menar jag inget illa, är bara genuint nyfiken Personligen känner jag inte till en enda människa som spelar mer än någon enstaka vända av något riktigt enkelt när det inte finns något annat tills hands :3

EDIT: Iof räknade jag inte med småbarn. Men dom lirar ju oftast också dom enkla spelen. Kan väl säga att jag är nyfiken på trafiken när det kommer till "tyngre" mobilspel

Vet inte hur många men många är det iaf som spelar Pokemon Go, mig själv inkluderad.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vet inte hur många men många är det iaf som spelar Pokemon Go, mig själv inkluderad.

Som jag skrev, tänkte mest på "Tyngre" spel

Pokémon go lirade jag för något år eller två sedan på mina dagliga promenader

Medlem

Pubg mobil spelas någon gång i månaden i soffan när vänner kommer över. Tror inte detta kommer ts över för vår del.

Avstängd

Som vanligt är Activision sämst på att optimera så S23 Ultra med Snapdragon 8 gen 2 for Galaxy blir extremt varm. Lär ta långt tid innan Warzone Mobile blir optimerat. Lite kul att spela tills Microsoft köpt Activision/Blizzard och vi får Warzone 2.0 på Xcloud och Game Pass.

Går över dag 1 till Xcloud då som jag spelar på min 50 tum Samsung TV 👍🏻❤️

Lär ju vara grymt mot gamla Warzone 1 och liten skärm.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Du ser! En unik blomma här i norden!

Jo, men jag tänker hur vårt spelande generellt ser ut mot tex Kina. Det lär ju inte blir jättelånga sessioner du utför på Runescape mer än typ smågrinda lite till och ifrån?

Ja, dom få jag prövat har varit galet mycket reklam och P2W på också... Sen satte du spiken på med batteriet, sautan i gautan vad spel(självklart dom tyngre) dränerar telefonerna fort! Speciellt för mig med en Iphone SE som redan har ganska mjöligt med batteritid :< Men är ju inte så konstigt då det är så mycket annat i bakgrunden igång på mobilen som inte direkt hjälper

Kommer ihåg powerbank rushen när Pokémon Go först släpptes haha!

Jag spelar mobilt nästan varje dag. Det går dock inte att jämföra populariteten i Sverige jämfört med Asien, för spel som Mobile Legends / Valor of Kings som mobilspel nästan är större e-sport spel än datorspel. Tar vi Mobile Legends som exempel hade deras stora mästerskap i Asien över 2 000 000 live tittare samtidigt.

Men finns en hel del bra spel, med samma upplägg som
T.ex League of Legends och Fortnite där reklam inte är en del av spelupplevelsen utan cosmetics och annars F2P. Lite spel värt att testa för mobilen för att komma igång, högt och lågt:

- Mobile Legends
- Call of Duty Mobile
- Albion Online
- Stardew Valley
- LoL Wild Rift
- T3 Arena
- Diablo Immortal (P2W med visar vad mobil gaming kan bli och potentialen om man kan ta bort P2W, t.ex levlingen)
- Genshin Impact
- Free Fire
- Brawl Stars

För övrigt testade jag Warzone Mobile. Ser lovande ut, men inte spelat ett spel som gjort min mobil så varm och tagit så mycket batteri på kort tid, iPhone 14 Pro Max. Behöver också en del polering tills det är helt fixat, men finns bra med potential framåt.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Magic: The Gathering Arena tycker jag är riktigt kul till mobilen, föredrar dock PC-versionen men mest för att spelet kraschar lite oftare på mobilen.
Marvel Snap är också rätt kul, men det har sämre ekonomi.

Medlem

Spelar bara Hearthstones Battleground länge på mobilen. Körde Marvel Snap under betan, kul idé men spelar hellgre BG på Hearthstone.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som faktiskt spelar mobilspel mer än någon vända angry birds(eller vad som är poppis nu för tiden) eller schack/solitaire. Är väl egentligen mest nyfiken att se hur det är per capita världen runt speciellt jämfört med Kina där det är riktigt stort.

Förövrigt menar jag inget illa, är bara genuint nyfiken Personligen känner jag inte till en enda människa som spelar mer än någon enstaka vända av något riktigt enkelt när det inte finns något annat tills hands :3

EDIT: Iof räknade jag inte med småbarn. Men dom lirar ju oftast också dom enkla spelen. Kan väl säga att jag är nyfiken på trafiken när det kommer till "tyngre" mobilspel

Bara nåt enkelt en-fingers-spel medan man sitter på toa nån enstaka gång

Medlem
Skrivet av Zensu:

Skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som faktiskt spelar mobilspel mer än någon vända angry birds(eller vad som är poppis nu för tiden) eller schack/solitaire. Är väl egentligen mest nyfiken att se hur det är per capita världen runt speciellt jämfört med Kina där det är riktigt stort.

Förövrigt menar jag inget illa, är bara genuint nyfiken Personligen känner jag inte till en enda människa som spelar mer än någon enstaka vända av något riktigt enkelt när det inte finns något annat tills hands :3

EDIT: Iof räknade jag inte med småbarn. Men dom lirar ju oftast också dom enkla spelen. Kan väl säga att jag är nyfiken på trafiken när det kommer till "tyngre" mobilspel

Jobbar som lärare på en stor F-9 skola med cirka 1000 elever och har själv tre barn. Mobilspel ÄR stort. Mobile Legends, Wild Rift,
CoD Mobile, Diablo, Clash royale, genshin impact osv.

Skrivet av jontebula:

Som vanligt är Activision sämst på att optimera så S23 Ultra med Snapdragon 8 gen 2 for Galaxy blir extremt varm. Lär ta långt tid innan Warzone Mobile blir optimerat. Lite kul att spela tills Microsoft köpt Activision/Blizzard och vi får Warzone 2.0 på Xcloud och Game Pass.

Går över dag 1 till Xcloud då som jag spelar på min 50 tum Samsung TV 👍🏻❤️

Lär ju vara grymt mot gamla Warzone 1 och liten skärm.

Om du endå skall spela det på din lilla tv så kan du lika gott spela det vanliga från din konsol.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Om du endå skall spela det på din lilla tv så kan du lika gott spela det vanliga från din konsol.

Har ingen konsol. Spelar endast på Xcloud på min TV.

50 tum är betydligt bättre mot lilla mobilen.

Skrivet av jontebula:

Har ingen konsol. Spelar endast på Xcloud på min TV.

50 tum är betydligt bättre mot lilla mobilen.

Men varför skall du spela Cod mobil spelet på tv? När där finns COD för just tv:n


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Men varför skall du spela Cod mobil spelet på tv? När där finns COD för just tv:n

Menar ju att jag vill vänta tills Microsoft släpper Call Of Duty Warzone 2.0 till Game Pass och Xcloud så kan jag spela på min TV med Xcloud 👍🏻❤️

1
Skriv svar