Capcom undrar om vi vill ha några fler Resident Evil-remakes

Robot
Capcom undrar om vi vill ha några fler Resident Evil-remakes

In och svara på undersökningen om du vill vara med och påverka.

#Capcom, #Resident-evil


Medlem

Kan fortsätta på storys istället för att göra remakes. Lägga ner lite krut på DLC's.

Releasehästryttare
Medlem

Code Veronica skulle jag vilja ha som remake. Köpte Dreamcast för spela det och älskade det spelet. Men en remake skulle man bli väldigt glad åt

Medlem

De har väl inte gjort ettan än?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

De har väl inte gjort ettan än?

Inte i modern tappning, men du har ju remaken från 2002.

Releasehästryttare
Skrivet av Thomas:

Inte i modern tappning, men du har ju remaken från 2002.

Spelet va före sin tid, fortfarande få spel som har snyggare flammor! helt sjukt för att vara mer än 20 år sen!

Medlem

Ge oss ny IP istället

Medlem

Re9 tack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser gärna att de gör både och, som innan. Tror inte att det kräver lika mycket att göra en remake så där kan de lägga lite mindre krut medans de tar mer tid och energi till RE9, så slipper man vänta 4 år emellan varje spel.

Annars så får de gärna göra skräckspel som inte är är RE, vet inte om Dino crisis passar idag, men de kan säkert koka ihop annan kul skräck.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Kan fortsätta på storys istället för att göra remakes. Lägga ner lite krut på DLC's.

Mindre dlc, släpp färdiga spel och sen gå till nästa projekt.
Gäller hela spelbranschen.

It's not a lake, it's an ocean

En lathund:

1) Klicka på länken
2) Svara på frågorna
3) Skriv "Code: Veronica" i slutet.

Tack för ditt samarbete.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Läste: "Capcom undrar om vi vill ha några fler Resident Evil" -remakes
Trevligt ...nehepp inga ev. nya ip:n.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruffles:

En lathund:

1) Klicka på länken
2) Svara på frågorna
3) Skriv "Code: Veronica" i slutet.

Tack för ditt samarbete.

Kunde inte sagt det bättre. Det här är inte ens en diskussion.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag är kluven - en Code Veronica remake vore trevligt, men samtidigt var det väldigt länge sedan vi fick ett nytt tredjepersons RE, och remake-fyran är en otrolig grund att bygga på.

Å andra sidan, por que no los dos?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kul trivia
Code Veronica skulle egentligen ha varit Resident Evil 3 men eftersom Sony krävde ett nytt RS spel till PS1 så fick Capcom slafsa ihop det vi idag känner till som Resident Evil 3.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

De har väl inte gjort ettan än?

Jodå till gamecube kom remaken så den lär dom nog inte göra men visst hade väl varit skoj:-)

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet va före sin tid, fortfarande få spel som har snyggare flammor! helt sjukt för att vara mer än 20 år sen!

https://64.media.tumblr.com/60111a22d4064ac831cc9837b212d09a/...

Verkligen! Har åldrats med värdighet. Både spelmekaniskt och grafiskt.

Inaktiv

Nu räcker det för min del.
Tror de har gjort remakes på de bästa nu.

Medlem

Ge mig remakes på Lost Planet, Dino Crisis och Onimusha nu istället, det är dags.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

code veronica

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser gärna att de gör både och, som innan. Tror inte att det kräver lika mycket att göra en remake så där kan de lägga lite mindre krut medans de tar mer tid och energi till RE9, så slipper man vänta 4 år emellan varje spel.

Annars så får de gärna göra skräckspel som inte är är RE, vet inte om Dino crisis passar idag, men de kan säkert koka ihop annan kul skräck.

Dino Crisis! Tänker faktiskt på det spelet då och då, hade varit riktigt mäktigt att spela det igen.

Medlem

Så. Önskade såklart Code Veronica.

Medlem

De får göra vad de vill, bara det även kommer till PSVR 2!

ELF
Medlem

Jag vill ha remasters på alla gamla spelen med nya motorn.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Önskade Code Veronica! Efter det får de otroligt gärna göra en remake av första men i första person


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Zero och till PS5/Psvr2 skulle sitta fint. Men eftersom både Re7 &Re4 remake kommer till Psvr2 så är det ingen större brådska. Att äntligen få spela Re7 på en riktig vr maskin kommer vara helt otroligt. Redan på psvr så var det så läskig att man sket i brallan....

Medlem

Frågan är väl om de ens vågar ge sig på 5an, inte minst med tanke på dagisbarnens fantasianklagelser redan 2009. Men spelet sålde ju riktigt bra så man kan ju hoppas, även om 1:an är 10ggr bättre som RE-spel.

Medlem

Det kommer bli svårslaget att göra ett bättre spel än 4an. 4an var bäst när den kom och remaken är ännu bättre.

Visst jag spelar gärna en remake på 5an utan att tvingas vara två karaktärer, men mitt minne av 5an hade jag kul genomspelning med min bror, men känner inte att leveldesignen var speciellt super.

Jag har många resident evil spel jag inte ens spelat så kan inte gå så mycket djupare på vilken som borde bli remake.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Blev in och rösta.
Primärt vill jag ha en remake på första spelet (HD-remaster varianten) i samma tappning och kvalitet som RE4 remaken med 3rd person over shoulder-vy.

Sekundärt Code Veronica remake i samma tappning och kvalitet som RE4 remaken med 3rd person over shoulder-vy.

12
Skriv svar