Samtliga trailers från Xbox-showen på ett och samma ställe

NuZ
Testpilot

Clockwork Revolution (älskar Bioshock) och Fable var bäst. Awoved ser riktigt nice och roligt ut också.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag kände en man som gav sig själv komplimanger, dag ut och dag in, intrycket var väldigt högmodigt. Men vid regelbundna tillfällen så bröt han ihop och började gråta. Jag insåg att komplimangerna var inte av hybris. Komplimanger var där för att övertyga sig själv att hålla ut. Jag får samma känsla när jag läser denna tråd. Jag lät det fortgå.
Anekdot slut

It's not a lake, it's an ocean

4/5

Spel, spel och massor av spel. Många av dem riktigt intressanta också. Jag fastnade för Clockwork Revolution (som släpps "i sinom tid", en skön känga till alla oss som vill ha skarpa datum, antar jag!), tycker att Jusant ser supercharmigt ut och att Still Wakes the Deep verkar kunna bli något.

Det som drar ned betyget ett snäpp är att vi inte fick datum på Hellblade, Fable eller ens South of Midnight och knappt något gameplay från dem heller.

Samtidigt är jag lite förbryllad över att Compulsion, som köptes upp 2018, inte har mer att visa av sitt nya spel. Det gick ju inte att säga ett dugg om vad det kan tänkas vara för slags spel och då är det svårt att se fram emot det också. Att Indy och Everwild helt uteblev var också en liten besvikelse även om jag inte hade väntat mig annat. Mer oroväckande är att det var knäpptyst om Perfect Dark. Något har gått på tok med det projektet.

Sedan måste jag säga att jag är väldigt imponerad av Starfield, trots att det inte alls är min sorts spel. Jag kommer inte ha tid alls att doppa mer än ena lilltån i ett så stort lir, men det ska bli väldigt spännande att se intrycken från alla som går all in. Det är tydligt att Microsoft sätter väldigt stora förhoppningar på det, för så mycket annat har man ju inte i höst. Forza är ingen konsolsäljare. 2024 ser ut att bli galet bra på Xbox, däremot.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag är ju laddad för Starfield, Forza och Fable men tjurar över State of decay 3

Medlem

Bäst men helt väntat och inte svårt. Tråkiga trenden med lite gameplay fortsätter. Vissa spel intressanta, många inte alls. Men känner mest att hur kan spel som Senua och Fable inte kommit längre, "visas" gång på gång. Och värst av allt, släng bort potatisen Series S istället för att promota den ännu mer.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tycker den här showen spelar flera ligor över Sonys och Summer Game Fest. Många helt nya spel avtäckta, första titten på ett gäng andra, några releasedatum och 30-40 minuter från årets överlägset största spelsläpp nu när Diablo 4 är ute. Minus för snålt med gameplay (håller med dig där), och jag hade gärna sett en till stor MS-release i höst.

Verkligen! Mycket "surt sa räven om rönnbären" ikväll dock 😁

Det man får med sig från showen är att Microsoft ogillar gameplay trailers. Bra sätt att utannonsera spel på och sedan flytta releasedatum ännu längre in i framtiden. Förstår beslutet när de har press på sig att leverera något från alla studios de köpt och speltorkan men man vill se gameplay, inte löften om kommande spel som fortfarande kan befinna sig i tidig beta.
Klart besviken.

Medlem
Skrivet av Adventure Time:

Det man får med sig från showen är att Microsoft ogillar gameplay trailers. Bra sätt att utannonsera spel på och sedan flytta releasedatum ännu längre in i framtiden.
Klart besviken.

Ja ofta coola trailers som egentligen inte visar mycket och aldrig nåt som släpps i närtid är känslan man alltid lämnas med. Och så det förbannade "World Premiere"-tjatet, typ 7 år sen det var uttjatat.

Medlem

Bättre än Sonys show, men ändå väldigt mycket multiplattformsspel, DLC till riktigt gamla spel och de flesta nyare spel folk verkar sett fram emot så var det bara förrenderade trailers, spel som Fable verkar väldigt långt borta. Ser dock fram emot Starfield, skulle kunna tänka mig att köpa en Serien S bara för det om det verkligen levererar+lite multiplattformare då jag ändå inte är särskilt intresserad av Playstations exklusiva spel heller.

Medlem
Skrivet av Majoren:

de flesta nyare spel folk verkar sett fram emot så var det bara förrenderade trailers

Vilka menar du här?

Medlem
.......Gameplay Trailers.......

"Path of the Goddess - Official Gameplay Trailer". Alltså... det borde FAAAN vara kriminellt att döpa dessa jävla satans videos till gameplay trailers. Vilket jävla fucking garbage !!!!.... Samma visa med "Senua's Saga: Hellblade 2" som döptes till gameplay trailer. De borde fan skämmas..... Ja, jag blev fan upprörd nu när jag kollade igenom dessa trailers efter mitt avslutande kvällspass på jobbet. PERKELE...
____________________________________________________________________________________________
(Still Wakes the Deep) såg väldigt intressant ut. Verkar vara ett skräckspel förlagd på en oljeplattform ute till havs. 3D grafik vilket jag kräver i spel. Fin grafik dessutom. Ska bli spännande att se mer från detta spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Som vanligt bligt tycker jag ms failar


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Såg inga intressanta spel för just mig.
Vill ha mer varierade titlar.
Saknar ett Ori 3 eller liknande. Mer 2d spel tack.

Får väl hoppas Nintendo kommer med något kul.

Förövrigt, uttalades det inte innan att det mest skulle vara gameplay som visas upp? I så fall var det ett helt fel uttalande.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Förövrigt, uttalades det inte innan att det mest skulle vara gameplay som visas upp? I så fall var det ett helt fel uttalande.

Nje, inte riktigt.

"None of our first party games in the show are full CG trailers. Everything is either in-game footage, in-engine footage, or in-game footage with some cinematics. Each of our trailers will be labeled so it is hopefully clear for our fans."

https://twitter.com/aarongreenberg/status/1665503326853648387


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Starfield är ju 20-talets spel utan tvekan och Avowed ser ut att kunna bli superkul.
Pillars of Eternity i första person! Ni som klagar på att det inte är mörkt nog, har ni spelat Pillars spelen? Tvåan utspelade sig på soldränkta paradisöar och det var fortfarande en seriös historia. Miljön sätter inte ribban för handlingen, Living lands skall bli kul att utforska.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

10/10 överlag och mest sugen på Fable!


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Medlem

Forrfarande inget om Silksong som gör en lite ledsen. Men Starfield ser bra ut, kan nog bli personlig Goty om de levererar!

Medlem

Tyckte det var en riktigt bra show. Var massa nya SP titlar som utannonserades och de manglade på trailer efter trailer. Att sedan majoriteten av dom kommer till Gamepass är också det helt underbart.

Folk klagar på att det inte var nog med gameplay. Ni fick precis se 45 minuter djup analys av årets största spelsläpp och de visar mer från spel som släpps väldigt snart under deras extended show idag. Förstår ej hur man kan klaga på det.

Jag hoppas bara de lärde sig något med Redfall och att MS ställer högre krav på kvalite. Gör det de så blir detta nog jävligt bra.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Path of the Goddess - Official Gameplay Trailer". Alltså... det borde FAAAN vara kriminellt att döpa dessa jävla satans videos till gameplay trailers. Vilket jävla fucking garbage !!!!.... Samma visa med "Senua's Saga: Hellblade 2" som döptes till gameplay trailer. De borde fan skämmas..... Ja, jag blev fan upprörd nu när jag kollade igenom dessa trailers efter mitt avslutande kvällspass på jobbet. PERKELE...
____________________________________________________________________________________________
(Still Wakes the Deep) såg väldigt intressant ut. Verkar vara ett skräckspel förlagd på en oljeplattform ute till havs. 3D grafik vilket jag kräver i spel. Fin grafik dessutom. Ska bli spännande att se mer från detta spel.

Här är den riktiga trailern för "Path of the Godess". Vet inte varför man länkat till den korta versionen utan gameplay i nyhetsartikeln.

Men Senuas Saga håller jag med om, hon kröp några meter, klev upp, gick 2 meter till sen blev det en cutscene. Löjligt.
Annars en riktigt bra showcase.

Medlem

Är orimligt hypad över Senua's Sacrifice: Hellblade 2.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

När får vi se Indiana Jones?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Starfield är ju 20-talets spel utan tvekan och Avowed ser ut att kunna bli superkul.
Pillars of Eternity i första person! Ni som klagar på att det inte är mörkt nog, har ni spelat Pillars spelen? Tvåan utspelade sig på soldränkta paradisöar och det var fortfarande en seriös historia. Miljön sätter inte ribban för handlingen, Living lands skall bli kul att utforska.

Jag har inte spelat 2an men det är väl oväsentligt. Ska man inte få klaga/bli besviken bara för att man inte spelat samtliga spel i serien?

Det jag menar är att mycket som lockade mig med Avowed var just den mörka och kalla stämningen, denna visade sig inte alls stämma överens med det som visades igår vilket leder till att jag blev besviken. Sen om jag gjorde fel som antog att spelet skulle reflekteras av den första teasern för 5 (?) år sedan, visst kanske dumt av mig.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag har inte spelat 2an men det är väl oväsentligt. Ska man inte få klaga/bli besviken bara för att man inte spelat samtliga spel i serien?

Det jag menar är att mycket som lockade mig med Avowed var just den mörka och kalla stämningen, denna visade sig inte alls stämma överens med det som visades igår vilket leder till att jag blev besviken. Sen om jag gjorde fel som antog att spelet skulle reflekteras av den första teasern för 5 (?) år sedan, visst kanske dumt av mig.

Du är berättigad att bli hur besviken du vill

Jag menar att det kan bli en vuxen och dyster historia liksom de tidigare spelen även om miljöerna är färgglada.
Vi får se om det håller måttet när det släpps. Jag håller tummarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nje, inte riktigt.

"None of our first party games in the show are full CG trailers. Everything is either in-game footage, in-engine footage, or in-game footage with some cinematics. Each of our trailers will be labeled so it is hopefully clear for our fans."

https://twitter.com/aarongreenberg/status/1665503326853648387

The Elder Scrolls Online: Necrom var inte jättesnygg grafik i så fall.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det ser väl rätt mörkt ut för Starfield nu när dem bekräftat att det kommer rulla i 30FPS på konsol?

Har inte hunnit se eventet än, blir att kolla i eftermiddag. Ser ju lovande ut på hur det mottagits i alla fall.
Lite oroad över att allt fortfarande känns långt bort. PD inte där, Hellblade typ utan gameplay, Fable tidigast nästa höst(gissar jag) bland annat.

IGN

"Speaking to IGN in a new interview ahead of the Xbox and Starfield showcases, Howard said Starfield runs in 4K resolution on the Xbox Series X and 1440p on the Xbox Series S, but has locked Starfield at 30fps on console to ensure “consistency” of performance.

“I think it'll come as no surprise, given our previous games, what we go for,” Howard said. “Always these huge, open worlds, fully dynamic, hyper detail where anything can happen. And we do want to do that. It's 4K in the X. It's 1440 on the S. We do lock it at 30, because we want that fidelity, we want all that stuff. We don't want to sacrifice any of it.

“Fortunately in this one, we've got it running great. It's often running way above that. Sometimes it's 60. But on the consoles, we do lock it because we prefer the consistency, where you're not even thinking about it."

Tyvärr så är nog 30FPS en dealbreaker för egen del, kanske blir intressant för kommande dator, om man kan lösa 60 via streaming(tror den här typen av spel fungerar bra att streamas) eller Xbox Series XX. Pallar nog inte med 30 FPS längre.

Det positiva är att dem har 30FPS som target vilket kan leda till att spelet är väldigt avancerat och att kommande hårdvara blir mer intressant. Man lämnar alltså nästan till och med current-gen bakom sig ifall man vill få spelet att rulla på med bra flyt.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Du är berättigad att bli hur besviken du vill

Jag menar att det kan bli en vuxen och dyster historia liksom de tidigare spelen även om miljöerna är färgglada.
Vi får se om det håller måttet när det släpps. Jag håller tummarna.

Självklart håller jag också tummarna, men lätt att bli besviken när man har en bild av hur det "bör" se ut.

Menmen Obsidian är duktiga som fan så de kan nog dra hem det.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Självklart håller jag också tummarna, men lätt att bli besviken när man har en bild av hur det "bör" se ut.

Menmen Obsidian är duktiga som fan så de kan nog dra hem det.

Jo, jag tänker samma. Jag har alltid haft kul med Obsidians spel oavsett grafik. Sen tyckte jag att grafiken såg bra ut i många delar av trailern.

Medlem
Skrivet av lonian:

The Elder Scrolls Online: Necrom var inte jättesnygg grafik i så fall.

Hade det varit snyggare om du vetat att det var förrenderat eller hur menar du?

Medlem

Jag är helt med på att man släpper icke-gameplay trailers från spel man antingen inte sett nåt alls ifrån eller som vi sett väldigt lite av. Sonys var rätt bedrövlig på den punkten (har inte sett GF ännu). Kan tycka det är föbenat trist för oss spelare, det ger inte riktigt något. SF ser dock ut att bli galet bra. Merparten vad jag hört av säger att denna show var den bästa ( visseligen var väl iinte konkuransen stenhård). Just GP day one gör fasen jäkligt mycket . Spel kommer ju alltid vara subjektivt beroende på vad man gillar , så det är de små grejerna (små är väl fel ordval när det kommer till GP) som verkligen höjer en show och där får man säga att MS är i framkant (säger jag son har PS).

Medlem

Jävligt grym show med många intressanta nyheter. Flight Simulator 2024 var väldigt roligt och oväntat.

123
Skriv svar