Försvara jorden i Xenonauts 2 – släpps nästa månad

Robot
Försvara jorden i Xenonauts 2 – släpps nästa månad
FM-guru
F.d. Sisyr

Äntligen! Har tagit bra länge. Diggar ettan.

Medlem

Xenonauts 2 och Jagged Alliance 3 verkar blir en turbaserad semester i hettan

Medlem

Ser SJUUUUUUKT kul ut! Gamla XCOM vibbar så det skriker om det!


signatur

I drank what?

Medlem

Var inte igår man la detta på wishlisten i Steam.

Medlem

Hade börjat fundera på om det här någonsin skulle släppas.

Medlem

day one buy för mig

Älskade Xenonauts 1 så är riktigt hypad över detta

Dödgrävaren

Ska bli väldigt intressant att se vad de kan göra med xcom formatet nu när de inte gör en rak kopia av originalet.

Medlem

Jag skaffade ettan för ”alla” sa att det var så mycket bättre än X-COM. Första ja la märke till var att det tog EVIGHETER! En enda bana tog för sjutton 20-30min! Så kunde man dö bara man gick runt…..snajpad av nån utanför min synvidd….
Körde på Hard o Normal modig VARENDA gång på nån inomhusbana där fienden snappade mig med plasma vapen varenda gång…..

Avinstallerade efter tredje gången omskrev ett argt inlägg på deras forum.

Testade nya X-COM efteråt o förvånades över hur fantastiskt kul det är!

Där lärde jag mig något. Lyssna INTE på vad ” alla andra” säger! Det var en högljudd minoritet som vill ha riktigt komplicerade spel som tar evigheter. Såklart sa de också att nya X-COM är ”casual” och att ”riktiga strateger föredrar RIKTIGA XCOM”…..

Så jag kommer absolut inte skaffa det om de inte gjort det väldigt annorlunda.

Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag skaffade ettan för ”alla” sa att det var så mycket bättre än X-COM. Första ja la märke till var att det tog EVIGHETER! En enda bana tog för sjutton 20-30min! Så kunde man dö bara man gick runt…..snajpad av nån utanför min synvidd….
Körde på Hard o Normal modig VARENDA gång på nån inomhusbana där fienden snappade mig med plasma vapen varenda gång…..

Avinstallerade efter tredje gången omskrev ett argt inlägg på deras forum.

Testade nya X-COM efteråt o förvånades över hur fantastiskt kul det är!

Där lärde jag mig något. Lyssna INTE på vad ” alla andra” säger! Det var en högljudd minoritet som vill ha riktigt komplicerade spel som tar evigheter. Såklart sa de också att nya X-COM är ”casual” och att ”riktiga strateger föredrar RIKTIGA XCOM”…..

Så jag kommer absolut inte skaffa det om de inte gjort det väldigt annorlunda.

Precis firaxis x-com är inte i samma liga som de gamla x-com spelen men alla gillar definitivt inte 90tals spelmekaniken och då upplevs de nya bättre.

Själv är jag någonstans mittemellan men med moddar blir firaxis spelen roliga och de fixade en del mellan ettan och tvåan som gjorde 2an mer uthärdlig.

Så vet man inte vad man väntar sig med gamla x-com så är det sjukt svårt och långsamt, tråkig att du inte visste vad som väntade dig innan.

Skrivet av Campaigner:

Jag skaffade ettan för ”alla” sa att det var så mycket bättre än X-COM. Första ja la märke till var att det tog EVIGHETER! En enda bana tog för sjutton 20-30min! Så kunde man dö bara man gick runt…..snajpad av nån utanför min synvidd….
Körde på Hard o Normal modig VARENDA gång på nån inomhusbana där fienden snappade mig med plasma vapen varenda gång…..

Avinstallerade efter tredje gången omskrev ett argt inlägg på deras forum.

Testade nya X-COM efteråt o förvånades över hur fantastiskt kul det är!

Där lärde jag mig något. Lyssna INTE på vad ” alla andra” säger! Det var en högljudd minoritet som vill ha riktigt komplicerade spel som tar evigheter. Såklart sa de också att nya X-COM är ”casual” och att ”riktiga strateger föredrar RIKTIGA XCOM”…..

Så jag kommer absolut inte skaffa det om de inte gjort det väldigt annorlunda.

Självklart är det inte för alla, men Xenonauts var gjort för att det skulle i princip vara en modern remake av original-Xcom, vilket var/är känt för att vara väldigt oförlåtande. Xenonauts 2 kommer troligtvis vara lika oförlåtande men med bättre UI och andra förbättringar. Xenonauts och X-com är för olika fans(eller för de som älskar båda) det gör inget av spelen sämre eller bättre, bara för olika publik.

Medlem

Spelar fortfarande hellre "X-Com: Terror from the deep" när lusten faller till. Originalen håller ännu och är långt mer imponerande än de moderna förenklade versionerna!

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Precis firaxis x-com är inte i samma liga som de gamla x-com spelen men alla gillar definitivt inte 90tals spelmekaniken och då upplevs de nya bättre.

Själv är jag någonstans mittemellan men med moddar blir firaxis spelen roliga och de fixade en del mellan ettan och tvåan som gjorde 2an mer uthärdlig.

Så vet man inte vad man väntar sig med gamla x-com så är det sjukt svårt och långsamt, tråkig att du inte visste vad som väntade dig innan.

Jag hade ju sett bilder på de gamla inklusive gränssnittet men jag trodde att de hade uppdaterat det till någorlunda modern standard….

Jag fick det för 100:- så jag ser det som läropengar.

Skrivet av eddie the eagle:

Självklart är det inte för alla, men Xenonauts var gjort för att det skulle i princip vara en modern remake av original-Xcom, vilket var/är känt för att vara väldigt oförlåtande. Xenonauts 2 kommer troligtvis vara lika oförlåtande men med bättre UI och andra förbättringar. Xenonauts och X-com är för olika fans(eller för de som älskar båda) det gör inget av spelen sämre eller bättre, bara för olika publik.

Jag inbillade mig att jag skulle gilla det för ”jag är ju hardcore….klart jag gillar dem! Alla säger ju att nya XCOM är för casuals och ja e minsann ingen casual 🧐”.

Nu vet jag iaf. Gamla X-com är inget för mig.

1
Skriv svar