Diskutera – Årets hittills bästa spel är..?

Robot
Diskutera – Årets hittills bästa spel är..?

Toppbetygen har haglat, men vilket är 2023 års bästa spel så här längt?

#diskutera


Medlem

För mig är det Diablo 4!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Redaktör

Jedi: Survivor här. Men har just börjat klämma på Zelda – får se var det landar.


signatur
Medlem

Diablo 4 följt av Hogwarts Legacy.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Toppbetygen har haglat, men så har även bottenbetygen gjort i storbudgetspelsfären - Redfall och Gollum var ju "rätt" stora släpp där sågen fick jobba hårt.

Än så länge har det varit ett riktigt ljummet år för mig personligen, och jag hoppas att andra halvan med Baldur's Gate 3 och Starfield vänder det rejält, inte minst då Homeworld 3 (förhoppningsvis) landar 2024 i stället för i år.

Wartales och Darkest Dungeon 2 är väl årets enda släpp jag riktigt gillat än så länge, och det är inte bland de 10 bättre spelen jag spelat. Diablo 4 kanske jag tar tag i om några år, jag inväntar Demon Hunter och/eller Crusader och/eller Paladin.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

FM-guru
F.d. Sisyr

Många spel jag inte ens har hunnit med än. Och något Switch har jag inte heller.

Av årets titlar som jag har spelat så håller jag nog remaken av Dead Space högst.

Medlem

D4 helt klart!

Medlem

Oj, det är nog mellan Hogwarts eller FFXVI

Diablo iv störtdök tyvärr vid endgame.
Jedi Survivor var ingen trevlig upplevelse med all stuttering så körde aldrig klart. (ser dock ett väldigt bra spel bakom det) Tänkte vänta några patcher.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Aliens Dark Descent är bäst i år för mig. Jag är inget stort alien-fan, men spelet är grymt bra.

På en tajt andra plats skulle jag dock sätta Wartales. Riktigt kul taktikspel som rekommenderas starkt.

Medlem

Hogwarts Legacy utan tvekan.

Medlem

Skulle nog rösta för Hogwarts och Diablo IV... Då de är nästan de enda spelen jag hunnit med i år... Men ser fram emot Phantom Liberty och Starfield. Tror Starfield kommer plocka hem mitt årets spel. Och så har vi Baldurs Gate och tyvärr släpps ju alla 3 runt samma tid. Blir en fet spelhöst.

Medlem

Tycker det är intressant hur många här som säger Hogwarts! Förstår defintivt charmen med tanke på settingen, men för mig kändes det spelmekaniskt väldigt generiskt, med ett tråkigt gear system, och en ganska intetsägande story.

Quake-konnässsör

FF16 och Hogwarts tror jag det blir för mig, båda mer färdiga spel som bjuder på lite unikt.

Både Zelda och Diablo 4 känns inte i närheten lika bra för mig.

Medlem
Medlem

SKINNY & FRANKO: FISTS OF VIOLENCE

Medlem

Zelda helt klart. Känns förövrigt lite knepigt att Conan Exiles med senaste patchen lockar mer än D4 när jag sitter och funderar vad jag ska lägga speltiden på idag.

Medlem

Bara spelat 70h zelda och hela metroid av spelen som släppts i år. Så många pärlor kvar!
Men ja, zelda då!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Årets spel måste ju vara livet i sig, 30 grader varmt, man orkar ju inte ens starta upp ett lir för det är för fint väder

Medlem

Zelda utan tvekan, relativt väntat då Zelda är "the shit" för mig, spelat serien sedan 8bit.
Mest förvånad att jag fick kämpa för att ta mig genom Diablo 4 storyn, är redan relativt trött på det spelet... Inväntar expansion för utveckling av storyn I guess..

Medlem

Trots ojämn prestanda på Series X måste jag nog säga Jedi Survivor. Kul utforskande, roliga light saber strider, bra story. Men jag tror inte att det kommer slåss om GOTY i december. Hösten är alldeles packad med spelsläpp som kan överträffa Jedi Survivor.

Medlem
Inaktiv

Jämt mellan Diablo4 och FFXVI Två toppenspel som är perfekt att varva mellan.

Medlem

Svårt att välja men dessa sticker ut:
Resident Evil 4 Remake
Dead Space Remake
Hi-Fi Rush
Hogwarts Legacy
FF16

Medlem

Har bara spelat Jedi av alla "stor" spel så jag får väl säga det då.

Medlem

Hogwarts Legacy.

Såå nära en solklar femma.

Side quests när man kom upp i högre level blev enformiga. Man fick aldrig njuta av full level (40).

Men resten är bara klockrent, Potter-fan eller inte. Har du inte spelat det ännu har du missat ett av årets bästa äventyr.

Betyg 4,7.

Så hittills, årets spel.

Medlem

Amnesia: The Bunker är ett riktigt bra spel.

Medlem

Diablo 4 🤘

Medlem
Medlem

Topp 3 enligt mig:

1. Resident Evil 4 Remake
2. Hi-Fi Rush
3. Hogwarts Legacy


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Helsikes bra spelår, svårt som småbarnsförälder att hinna, men av de som släppts hittills 2023:

Avklarade:
Dead Space Remake
Resident Evil 4 Remake (BÄST)
Horizon: Forbidden West (Burning Shores DLC)
Zelda: Tears of the Kingdom

Ongoing:
Final Fantasy XV

Backlog/Wishlist:
Metroid Prime Remastered
Hogwarts Legacy
Star Wars: Jedi Survivor

Skriv svar