Final Fantasy XVI-patch låter dig stänga av rörelseoskärpan

Robot
Final Fantasy XVI-patch låter dig stänga av rörelseoskärpan
Quake-konnässsör

Tillägget av hashtaggen var nog den viktigaste nyheten i den här är uppdateringen...

Medlem

Väldigt oklart varför det här inte var möjligt vid spelets release. Rörelseoskärpa orsakar illamående hos många och det ska vara möjligt att stänga av eller dämpa i samtliga AAA-titlar. Skönt att det ändå gick hyfsat snabbt att fixa till så fler kan spela ett, var det verkar, riktigt bra spel.

Medlem

Skönt men skulle varit där dag ett. Synd att de inte har gjort något åt prestandan i denna uppdatering.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Väldigt oklart varför det här inte var möjligt vid spelets release. Rörelseoskärpa orsakar illamående hos många och det ska vara möjligt att stänga av eller dämpa i samtliga AAA-titlar. Skönt att det ändå gick hyfsat snabbt att fixa till så fler kan spela ett, var det verkar, riktigt bra spel.

Verkar variera mycket från person till person, men för mig är det ett stort problem. Bland annat Digital Foundry gillar motion blur, men för mig så är låg FPS och rörelseoskärpa något av det värsta som finns typ.

Skräckexemplet personligen är Alan Wake, vet inte om de löste det i remaken.
En del spel går det inte heller att stänga av och i vissa kan man bara sänka,men inte ta bort helt....

När det kommer till film så skulle jag säga att Transformeras är skräckexemplet, där striderna bara är en suddig gröt där det är väldigt svårt att urskilja vad som händer egentligen.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Skönt men skulle varit där dag ett. Synd att de inte har gjort något åt prestandan i denna uppdatering.

Håller med. Har gått tillbaka till backloggen i hopp om att det förbättras lite under sommaren. Performanceläget är riktigt ostadigt och 30 FPS är som bekant extra otrevligt på OLED.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Verkar variera mycket från person till person, men för mig är det ett stort problem. Bland annat Digital Foundry gillar motion blur, men för mig så är låg FPS och rörelseoskärpa något av det värsta som finns typ.

Skräckexemplet personligen är Alan Wake, vet inte om de löste det i remaken.
En del spel går det inte heller att stänga av och i vissa kan man bara sänka,men inte ta bort helt....

När det kommer till film så skulle jag säga att Transformeras är skräckexemplet, där striderna bara är en suddig gröt där det är väldigt svårt att urskilja vad som händer egentligen.

Alan Wake remastered är bättre på just det. Jag kunde faktiskt spela igenom spelet och jag mår väldigt illa av just motion blur. Kan inte spela VR alls utan att må fysiskt riktigt illa flera timmar efteråt vilket gör att jag avstår. Bilspel har samma effekt om det inte är typ Mario Kart men även då kan jag känna en viss nivå av illamående.

Så ja, jag vet hur det känns och det är inte kul. Alls. Finns en del spel som åker bort helt av den anledningen.

Medlem

Skönt. Blurret fick mig att bli gubbsömning.

1
Skriv svar