Arkane tillbaka till immersive sim-rötterna efter Redfall-fiaskot?

Robot
Arkane tillbaka till immersive sim-rötterna efter Redfall-fiaskot?
Medlem

Prey 2 kunde vara intressant under förutsättning att det inte på något sätt påminner om ettan. Mer förglömligt spel är svårt att hitta. Redfall lär man åtminstone komma ihåg ett tag, om än av fel anledningar. Hoppas personligen på något helt nytt.

Medlem

Hur går det för Redfall nu för tiden? Har de fixat något av det eller är det glömt och samma trasiga spel som vid release?

Medlem

Tillbaka till single-player? Yes pls!

Medlem
Skrivet av pinky:

Hur går det för Redfall nu för tiden? Har de fixat något av det eller är det glömt och samma trasiga spel som vid release?

De har patchat det en sväng och fixat en del men inte lagt till det utlovade 60 fps-stödet än tex.

Medlem

De får gärna fixa en series x patch med 60fps till Dishonored 2. Älskade ettan men kunde verkligen inte spela 2an i 30..

Quake-konnässsör
Medlem

Återgå till det ni är bäst på, sp-spel. Prey 2017 var inte dåligt men kanske inte den uppföljare som många förväntat sig. Hade gärna sett en fortsättning på första prey från 2006. Synd att Prey 2 lades ner, såg ju galet häftigt ut, idéerna fanns där.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av pinky:

Hur går det för Redfall nu för tiden? Har de fixat något av det eller är det glömt och samma trasiga spel som vid release?

Håll dig borta och kolla på när tvättmaskinen blir klar istället. Det är inte buggarna som stör, det är rena designfel som drar ner hela upplevelsen. Det kommer aldrig bli något toppspel av Redfall, tyvärr.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Prey 2 kunde vara intressant under förutsättning att det inte på något sätt påminner om ettan. Mer förglömligt spel är svårt att hitta.

Eh nej, det är ett fenomenalt spel och en riktigt bra spirituell vink till System shock. Arkane ville inte ens använda namnet Prey men det påtvingades av Bethesda av marknadsskäl.
Spelet är helt orelaterat till Prey 2006 som också är ett riktigt bra spel men med helt annan målsättning och design.

Avstängd

Hoppas dom kommer med något nytt och inte dessa tråkiga spel dom haft tidigare. Mer action och storry vore trevligt.

Sägt om ett nytt skräckspel lite likt allan wake eller Resident evil?

Pray eller Disonored är ju inget som flertalet idag gillar ju. Så då är ju t.ex Resident Evil mycket större idag. Dom måste ju komma med något helt nytt nu och lägga ner sina äldre tittlar. Våga satsa som med Redfall tills dom hittar rätt

Bästa vore ju ett Far Cry typ fast helt i skräck så ska man lösa en massa och döda i FPS 👍🏻❤️ då hämna på något coolt ställe istället för en ö som i Far Cry.

Medlem

Prey var helt otroligt roligt att spela igenom, en riktigt sleeper hit för mig. Jag blev tipsad av en kollega och spelade igenom det på PC efter att det blev gratis på EPIC gamestore.

Prey är definitivt högst upp på önskelistan från Arkane!

Gen
Medlem
Skrivet av pinky:

Hur går det för Redfall nu för tiden? Har de fixat något av det eller är det glömt och samma trasiga spel som vid release?

På PC funkar det fint förutom några visuella småsaker. Har dock inte kört det på ett tag sen jag varvade det.

Testpilot

Open world spel med Dishonored setting vore nåt tycker jag.
Hela världen de bygger på är ju fantastisk och den estetiken de har är sjukt snygg.

Medlem
Medlem
Skrivet av magma:

Återgå till det ni är bäst på, sp-spel. Prey 2017 var inte dåligt men kanske inte den uppföljare som många förväntat sig. Hade gärna sett en fortsättning på första prey från 2006. Synd att Prey 2 lades ner, såg ju galet häftigt ut, idéerna fanns där.

Prey 2017 var ju System Shock 3 i princip. Jag gillade det starkt!

Medlem
Skrivet av heady89:

Eh nej, det är ett fenomenalt spel och en riktigt bra spirituell vink till System shock. Arkane ville inte ens använda namnet Prey men det påtvingades av Bethesda av marknadsskäl.
Spelet är helt orelaterat till Prey 2006 som också är ett riktigt bra spel men med helt annan målsättning och design.

Eh nej, det är kompetent utvecklat men tråkigt och enformigt. Skit samma vad det heter. Och ja, jag är medveten om spelet med samma namn från 2006.

Medlem

Prey please! Fysatan vad det var bra när man kom in i det.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Prey 2017 var ju System Shock 3 i princip. Jag gillade det starkt!

Ja, prey 2017 är riktigt bra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av jontebula:

Hoppas dom kommer med något nytt och inte dessa tråkiga spel dom haft tidigare. Mer action och storry vore trevligt.

Sägt om ett nytt skräckspel lite likt allan wake eller Resident evil?

Pray eller Disonored är ju inget som flertalet idag gillar ju. Så då är ju t.ex Resident Evil mycket större idag. Dom måste ju komma med något helt nytt nu och lägga ner sina äldre tittlar. Våga satsa som med Redfall tills dom hittar rätt

Bästa vore ju ett Far Cry typ fast helt i skräck så ska man lösa en massa och döda i FPS 👍🏻❤️ då hämna på något coolt ställe istället för en ö som i Far Cry.

Dishonored var verkligen inte tråkigt. Lite för mycket smygande för min del (The Outsider kunde de också skippat) men ändå riktigt välgjort med en intressant värld och bra story.

Medlem

Skulle vi inte få en 60 fps patch?

Sim
Medlem

Kära Arkane, gör INGET av det i det citerade inlägget.

Skrivet av jontebula:

Hoppas dom kommer med något nytt och inte dessa tråkiga spel dom haft tidigare. Mer action och storry vore trevligt.

Sägt om ett nytt skräckspel lite likt allan wake eller Resident evil?

Pray eller Disonored är ju inget som flertalet idag gillar ju. Så då är ju t.ex Resident Evil mycket större idag. Dom måste ju komma med något helt nytt nu och lägga ner sina äldre tittlar. Våga satsa som med Redfall tills dom hittar rätt

Bästa vore ju ett Far Cry typ fast helt i skräck så ska man lösa en massa och döda i FPS 👍🏻❤️ då hämna på något coolt ställe istället för en ö som i Far Cry.


signatur

Arff

Medlem
Skrivet av strangelove:

Skulle vi inte få en 60 fps patch?

Jo, det ska vi få. Vet inte när.

Medlem

Känns som att dom bara gav upp helt här. Fixar dom ens något med patcher längre?

1
Skriv svar