Ytterligare tecken på Red Dead Redemption-comeback

Robot
Ytterligare tecken på Red Dead Redemption-comeback

Remaster-tendenserna fortsätter.

#red-dead-redemption


Releasehästryttare

Rdr visual novel!

Medlem

Ettan är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, så det här skulle vara underbart!

Jag hoppas verkligen att de låter gameplay-delen fortarande vara som ettan och inte försöka få in tvåans sega, "realistiska" gameplay! Allt var så mycket smidigare i det första spelet. T.ex: Skjut ett djur, flå det och rid vidare. Inte behöva bära skinnet till hästen och bara få plats med ett fåtal innan du har fullt.

Medlem

Snälla inte en remaster där man bara uppskalat texturer lite och slängt på en ny färgsättning.

En riktig remake i stil med RDR2 skulle dock sitta fint.

Medlem

Trist. Ser helst att de blickar framåt eller uppdaterar tvåan. Onlinedelen och expansioner. Ettan ser redan riktigt bra ut i 4K.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Snälla inte en remaster där man bara uppskalat texturer lite och slängt på en ny färgsättning.

En riktigt remake i stil med RDR2 skulle sitta bättre.

Skulle tro att det blir en remaster i nya grafikmotorn så det blir nog mumma! Har inte spelat igenom hela första av någon anledning så hoppas detta stämmer så jag kan ge det en redig ny chans!

Medlem

Jag drömmer faktiskt om ett lika välgjort Western epos som RDR 2 men med en gladare story. På riktigt. Jag drar mig för att spela om tvåan för det kändes för sorgligt. Jag vill känna ren och skär mysfaktor med en tydligt god huvudkaraktär och inte alltid vara skurk i någon mån som i Rockstars spel.

Medlem

Here we go again...
Undrar om de anlitat studion som gjorde remastrade GTA-trilogin? Kanske går bättre denna gången.

Om arbetet med GTA: Much of the material from the original games—such as the source audio, textures, reference material, and character models—were unable to be found due to a lack of archives, as the original development team "never thought [they would] have to revisit these projects"

Medlem

Vill spela ettan på PC så ser fram emot detta. Säker på att det kommer på PC förutom konsollerna om det blir en remake/remaster.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Gillade RDR men kommer nog inte skaffa npn remaster/remake av spelet.
Jag blev less och uttråkad av RDR2 så jag fick tvinga mig i slutet för att slutföra spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gillade RDR men kommer nog inte skaffa npn remaster/remake av spelet.
Jag blev less och uttråkad av RDR2 så jag fick tvinga mig i slutet för att slutföra spelet

Ett av de bästa mest känslomässiga spelen någonsin för mig. Slutet var ju bara onödigt eller kunde kortats ner 75% så håller med dig där.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av memorycard:

Jag drömmer faktiskt om ett lika välgjort Western epos som RDR 2 men med en gladare story. På riktigt. Jag drar mig för att spela om tvåan för det kändes för sorgligt. Jag vill känna ren och skär mysfaktor med en tydligt god huvudkaraktär och inte alltid vara skurk i någon mån som i Rockstars spel.

Ja, sånt spel vore toppen.

Kan de inte göra ett spel om Zeb Macahan till exempel? Tror att det kunde bli hur bra som helst.

Medlem

Var ju inte länge sen man spelade tvåan. Inte sugen på att gå tillbaka till ettan igen oavsett.

Medlem
Skrivet av alias:

Ett av de bästa mest känslomässiga spelen någonsin för mig. Slutet var ju bara onödigt eller kunde kortats ner 75% så håller med dig där.

Ja det var så jag tänkte. Spelet kändes utdraget det som jag ledsna på.
Jag hade kul i början


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker allt att RDR1 i dagsläget på Series X ser ut som en minimalt ansträngd remaster, så en remake hade då varit att föredra.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av alias:

Ett av de bästa mest känslomässiga spelen någonsin för mig. Slutet var ju bara onödigt eller kunde kortats ner 75% så håller med dig där.

Själv ville jag inte att det någonsin skulle ta slut, så det utdragna slutet fungerade bra för mig.

Spelar just nu igenom en andra gång, men tar lite mer tid på mig denna gången än när jag pressade mig genom det dagarna efter release. Märker att det var lite jag missade och även glömt

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Själv ville jag inte att det någonsin skulle ta slut, så det utdragna slutet fungerade bra för mig.

Spelar just nu igenom en andra gång, men tar lite mer tid på mig denna gången än när jag pressade mig genom det dagarna efter release. Märker att det var lite jag missade och även glömt

Samma här, epilogen kunde ha fått fortsätta länge till.

Medlem

Har precis börjat på min andra genomspelning av tvåan. Spelade på ps4 på release och det såg fantastiskt ut. Fem år senare i 4k 100fps på PC och det ser helt makalöst ut. Slår många många nya spel. Ettan är det bästa spel jag någonsin spelat så en remake är väldigt välkommet.

Medlem

ettan missade jag på något skumt vis. men rdr2 har jag nästan hundraprocentat och klarat 2 gånger. det enda jag inte sett i det spelet är alla sorters fiskar, för det var alldeles för tråkigt att fiska. Allt annat har jag hittat, sett och gjort helt klart värt dom flera 100 timmarna det tog att göra


signatur

//monster

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ettan missade jag på något skumt vis. men rdr2 har jag nästan hundraprocentat och klarat 2 gånger. det enda jag inte sett i det spelet är alla sorters fiskar, för det var alldeles för tråkigt att fiska. Allt annat har jag hittat, sett och gjort helt klart värt dom flera 100 timmarna det tog att göra

Då är det läge att spela ettan nu då den tar vid där 2:an slutar. 🙂

Inaktiv

Vill nog påstå att ettans story hade en gnutta bättre pacing. Skulle definitivt vilja se ettans story i tvåans "motor". Inget slår ju den.
Skulle dock inte bry mig om det bara var en remaster. Måste vara en remake.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Själv ville jag inte att det någonsin skulle ta slut, så det utdragna slutet fungerade bra för mig.

Spelar just nu igenom en andra gång, men tar lite mer tid på mig denna gången än när jag pressade mig genom det dagarna efter release. Märker att det var lite jag missade och även glömt

Fint, epilogen fungerade inte för mig, kändes onödig. Som utfyllnad som absolut inte behövts efter ett 100timmar spel.. Själv är jag nog på femte genomspelningen..


signatur

7900XTX
7800X3D

Skribent

Har de inte sagt att källkoden är borta från originalet? Eller var väl det som de skyllde på för att vi aldrig fick någon PC-version...

Men om så är fallet så lär det ju bli en ren remake och inte uppskalad remaster. Vilket talar till spelets fördel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av alias:

Vill spela ettan på PC så ser fram emot detta. Säker på att det kommer på PC förutom konsollerna om det blir en remake/remaster.

Precis. Inte många spel man saknar till PC nuförtiden gudskelov, men detta är fortfarande nummer ett.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Samma här, epilogen kunde ha fått fortsätta länge till.

För mig så var epilogen RDR1 , fanns ingen mening med att ha det där.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Precis. Inte många spel man saknar till PC nuförtiden gudskelov, men detta är fortfarande nummer ett.

Eller hur. Vore underbart.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Detta och The last of us part II.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av KoP:

Då är det läge att spela ettan nu då den tar vid där 2:an slutar. 🙂

ja om det kommer en remake lr remaster så aldrig den gamla versionen, klarar inte av sånt


signatur

//monster

Avstängd
Medlem
Skrivet av Devan:

Rdr visual novel!

Usch... vad säger du för hädelse...

Remake krävs för detta lastganla spel eller en välgjord remaster tack. Det har inte åldrats väl anser jag tyvärr. John Marston rör sig framåt på ett så jäkla speciellt sätt. Å betydligt VASSARE GRAFIK KRÄVS, IMO.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

12
Skriv svar