Patch 1.1.1 till Diablo IV ska göra sorcerers och barbarians bättre

Robot
Patch 1.1.1 till Diablo IV ska göra sorcerers och barbarians bättre
Medlem

” Fixed an issue where the Gore-soaked barricade could become indestructible after exiting and returning to the Cellar during the Fury Against Fate quest.”

Nope, den går fortfarande inte att förstöra. Har startat om questet flera gånger utan framgång . Nu ger jag upp 😫 Får låta questet ligga ouppklarat i min logg till tidens ände.

Medlem
Skrivet av androsynth:

” Fixed an issue where the Gore-soaked barricade could become indestructible after exiting and returning to the Cellar during the Fury Against Fate quest.”

Nope, den går fortfarande inte att förstöra. Har startat om questet flera gånger utan framgång . Nu ger jag upp 😫 Får låta questet ligga ouppklarat i min logg till tidens ände.

Klarade den efter läst hur man skulle göra på reddit.
Du sätter ner frames per seconds till max 8 och går in i grottan och startar questet. Då tabbar du ut och väntar i några minuter till allt snack är klart. Sedan tabbar du in igen och de har nu förstört barrikaden.

Medlem

Fler fiender är ett av det bästa med patchen

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Klarade den efter läst hur man skulle göra på reddit.
Du sätter ner frames per seconds till max 8 och går in i grottan och startar questet. Då tabbar du ut och väntar i några minuter till allt snack är klart. Sedan tabbar du in igen och de har nu förstört barrikaden.

Ahaa. Jag lirar dock på PS5 🤔

Gnällkuk
Skrivet av Karmak:

Fler fiender är ett av det bästa med patchen

Ja, det märktes! Rejält med både xp och loot:)


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bra att de gör förändringar men jag tror jag återkommer i senare säsonger, om överhuvudtaget. Att miljöerna skalar med en själv är bland det sämsta jag upplevt i något spel.

Medlem

Har inte spelat efter patchen ännu, som tidigare sagts, bra att de försöker, men största felet med spelet är att det helt enkelt inte är kul, det har ingen "Fun-factor" som ACG säger.

Allt känns bara tradigt, loot är tråkigt som fan, dungeons är dryga o tråkiga som fan med "rescue 7 prisoners" osv. Och seasonal mekaniken med Malignant hearts är bara överbökigt seg, varför ska det först spawna en fara som droppar en grej som spawnar samma fara igen som droppar hjärtat, varför kan den inte bara droppa det direkt?

Och battlepass, kanske hade vart kul om det hade vart någe häftiga cosmetics, men dom e ju fan urtrista.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tror på att d4 kan bli riktigt bra först när första expansionen släppts, då har blizz-teamet förhoppningsvis fått ordning på balanseringen och loot har fått ett rejält "ansiktslyft".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Väntar nått år med att spela igen tills betan är helt över.

Medlem

Fler affix på gearen förstörde spelet för mig, samt detta eviga tittande på gul loot

Medlem

Har man höjd xp per kill?
Såg inget men jag kanske missade.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Ge. Mig. Ett. Lootfilter!!!!

Fragtjuv
Skrivet av Tronic:

Har man höjd xp per kill?
Såg inget men jag kanske missade.

Nej, men det var många fler fiender när jag körde Helltide igår så det gick mycket snabbare att levla.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av jamorro:

Fler affix på gearen förstörde spelet för mig, samt detta eviga tittande på gul loot

Ja, precis, man kan ju tycka att en legendary eller bättre item automatiskt alltid ska ha bättre stats, men nej, det som skiljer e ju bara effekten som leg's har och den kan man ju extracta, gör att allt loot blir "samma". Lite "Om alla har har superkrafter har ingen superkrafter" över det hela.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Nu när D4 varit ute ett tag vågar jag nog säga att jag inte gillar open world. Föredrar hur de äldre Diablo spelen och PoE är uppbyggda.
Tycker inte heller om att monster levlar upp med en. Det känns som att man knappt blir starkare när man levlar.
Jag tycker också att legendaries är skittråkiga rent generellt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nu när D4 varit ute ett tag vågar jag nog säga att jag inte gillar open world. Föredrar hur de äldre Diablo spelen och PoE är uppbyggda.
Tycker inte heller om att monster levlar upp med en. Det känns som att man knappt blir starkare när man levlar.
Jag tycker också att legendaries är skittråkiga rent generellt.

Ja, jag är benägen att hålla med när det gäller open world. Det blir lätt planlöst och bara stort o tomt.

Medlem

Faktiskt tröttnat lite... körde upp till lvl14 på säsongen, sen har jag faktiskt
inte ens startat D4... få se om en "får ork" framledes eller så..


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nu när D4 varit ute ett tag vågar jag nog säga att jag inte gillar open world. Föredrar hur de äldre Diablo spelen och PoE är uppbyggda.
Tycker inte heller om att monster levlar upp med en. Det känns som att man knappt blir starkare när man levlar.
Jag tycker också att legendaries är skittråkiga rent generellt.

Det är ett problem med openworld om man vill att folk skall återvända till gamla ställen, igen. Man måste så klart inte autolevla fiender, jag håller med om att det är skittråkigt och det går så klart att göra andra saker i stället, men oavsett så tycker jag att förbättra fiender på gamla ställen utan att vikta det mot lore eller något som går att motivera, t ex en händelse är tråkigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar