Snabbkollen – Har årets bästa spel redan släppts?

Robot
Snabbkollen – Har årets bästa spel redan släppts?

Tror du att spelåret redan har peakat för dig?

#snabbkollen


Medlem

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

KoP
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Då varken Zelda eller Baldurs gate är i min smak så sätter jag pengarna på Starfield eller Alan Wake 2.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Personligt är det andra spel jag väntar på
Lies of P
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
Alan Wake II

Men allmänt så kommer nog BG3 utses till årets spel

Jag rösta personligt

Medlem

Känns som många glömt Hogwart redan
Hogwart, zelda, diablo, baldurs gate, stark start.
Men hösten är inte dum heller med starfield bland annat (även om jag är lite mjä till det).
Men det ligger annat skoj som jag ser fram emot. Nytt forza, nytt fantasy life , palia till switch.

Medlem

jag hoppas på nightingale, men tror jag blir besviken...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Finns otroligt många som tror på Starfield. Sen finns det många som älskar Spider-Man och det kommer ju snart en tvåa. Lords of the Fallen och Assassin's Creed Mirage är också spel som många är pepp på. Personligen gillade jag inte Zelda Botw så har inte provat TotK. Baldurs Gate har jag heller inte spelat än men är inget superfan av turnbased. (Ska dock prova det såsmåningom). För mig just nu är nog Final Fantasy XVI årets spel. Är dock inte ens halvvägs än. Tror dock definitivt att de kommer vara med där uppe bland Baldurs Gate och Zelda.

Medlem

Hollowknight Silksong (om det nu kommer i år)

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Lol att Zelda ens kommer vara top 10. Sjukt mediokert spel på usel hårdvara.

Wartales och Remnant II är helt klara top 3 detta året. Får se om jag hinner spela något mer innan årets slut.

Medlem

För egen del nej då släpps spel i höst jag är mer intresserad utav.
Men alla vet att Zelda kommer vinna game of the year.
Har inte spelat detta Zelda men spela Breath of the wild och sjukt besviken på det och detta ser ännu värre ut.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Har inget intresse alls av Baldurs Gate men Zelda tycker jag verkar grymt mysigt. Har dock inte rört ett enda Zelda sen Ocarina of time där jag sammanlagt kanske la ett par timmar i speltid^^.
Spider-man 2 är nog det jag mest ser fram emot. Jusant är ett annat jag tror på. GOTY-kandidater återstår väl att se men bra spel det tror jag definitivt båda blir.
Har blivit så på senare år att jag ligger efter ganska ordentligt och köper väldigt sällan spel på release om jag inte är riktigt sugen. Vem vet, Zelda kanske blir GOTY för mig 2025 eller nåt^^.

Medlem

Jag tror, vill och tycker BG3.

Dock är jag nyfiken på Armored Core 6 mottagande. Det är ju from soft men en typ av spel som de flesta verkar vara ointresserade av. Hade det varit Darksouls 4, sekiro 2 etc hade nog en del gissat på GOTY för fromsoft men nu är det mechs och action. Jag är nyfiken att testa.

Medlem

Tror inte Starfield kommer vara i närheten av BG3 vid release, men kanske om ett par år.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Valde tredje valet, men det beror lite på om vissa titlar hinner släppas i år, som t ex S.T.A.L.K.E.R 2.
Eller hur fullversionen av Sons of The Forest blir (om den ens släpps i år). Har inte spelat Early Access, så jag har noll koll på dess nuvarande status.
Sen är ju hur Starfield levererar

Remnant 2 och Baldur's Gate 3 är mina favoriter hittills


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

starfield kan bli bra

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Gillade inte botw så har valt bort totk. Bg3 verkar grymt, men då jag väntar på Starfield blir det att prova det senare, kanske väntar in xbox-releasen. Jag hoppas stenhårt på Starfield då jag har Bethesdas tidigare spel som extrema favoriter. Möjligt att bg3 också är fantastiskt, men det lär jag inte veta förrän i vinter eller så, om Starfield är så bra som jag hoppas 😊

Medlem

Har höga förhoppningar på Trine 5, Ghostrunner 2 och Shadow Gambit men tror inte något av dem kommer nära BG3 eller Hogwarts Legacy.

Medlem

Tyckte Baldurs Gate 3 var riktigt bra. Goty? Kanske.. Har stora förhoppningar på Starfield, men tror jag kommer bli besviken.
Wartales och Remnant 2 var bra spel, men är mil bakom Baldurs Gate 3.

Skribent

Spel jag vill spela innan jag uttalar mig:
Spider-Man 2
Starfield
AC: Mirage
Silksong (Om det kommer innan året är slut)
Warhammer 40K: Space Marine II


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Tror Baldurs Gate 3 har detta, kan hoppas att Starfield tar alla med storm men tveksam..
Zelda har dock viss handikapp bara av namnet så att det höjs till högre än vad det egentligen är


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

För min del så har nog spelåret redan nått sin topp och det ska enormt mycket till om någon titel ens ska komma i närheten av Baldurs Gate 3. Det har varit ren spelglädje rakt igenom utan battlepass bullshit, cosmetic crap och predatory monetization.

Honorable mentions:
- Hogswarts Legacy = Riktigt bra spel
- Zelda: Tears of the Kingdom = Riktigt bra spel men Nintendo är i skriande behov av att uppgradera sin hårdvara...

Medlem

Årets flopp är iaf Diablo 4.
Sen är BG3 inte riktigt min typ av spel (Turnbased), så jag tycker Remnant 2 är det bästa än så länge men hoppas på Starfield.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Svårt att säga mitt absoluta favoritspel iår är ett early access spel så det räknas väll inte 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Dessa två är inte alls spel i min smak så jag sätter mina slantar på Alan Wake II. Därtill hoppas jag att Starfield vinner över mig trots att det inte heller borde vara ett spel i min smak samt håller några naiva tummar för att Sonic Superstars blir fantastiskt och att Alone in the Dark överraskar rejält.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Ponny

Både Zelda och Baldur's Gate är rakt upp i min spelsmak. Kan inte tänka mig att toppen inte nåtts...? Jag röstade "ja". Men får Starfield allt att stämma, så... men personligen ser jag ännu mer fram emot Assassin's Creed Mirage och Alan Wake 2 i höst. Och Spider-Man 2, förstås.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Osäker.

Även om Zelda inte är min kopp te tror jag att det kommer att ta hem åtskilliga Goty-utmärkelser.

Baldur's Gate 3 har jag inte köpt än, men det är redan något av en personlig favorit. Tror dessutom att det kommer dra in många Goty-utmärkelser.

Starfield har inte ens släppts än, men Bethesda-rollspel är alltid Bethesda-rollspel. Hur ofta släpper de ett singelplayer-spel som inte drar in minst en handfull Goty-utmärkelser? Har nog inte skett sedan Dackefejden.

Vilket av de tre som kommer att hyllas mest återstår att se. För egen del är jag bara glad att de båda senare spelen släpps i år. Tillsammans kommer de sannolikt att sysselsätta mig fram till nästa sommar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Zelda och Baldurs gate är så långt före alla andra spel i år att jag tror det blir extremt svårt att toppa

Fragtjuv

För min del så är årets spel hittills Diablo IV. Jag har fortfarande skitkul med det och spelar det mycket med en polare. Senaste veckan har jag emellertid fått upp ögonen för Baldurs gate 3 så det ska jag lägga vantarna på nära season 1 är slut i Diablo.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Vet inte hur man laddar upp en bild, men statistiken nu är 50% - 25% - 24%! Undrar vart sista procenten tog vägen?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Tror du att spelåret redan har peakat för dig?

#snabbkollen


Bästa väntar, Spider-Man 2 kommer! Samt Starfield!


signatur

I drank what?

123
Skriv svar