Personen bakom Starfield-läckan arresterad efter att ha försökt sälja spelkopior på nätet

Robot
Personen bakom Starfield-läckan arresterad efter att ha försökt sälja spelkopior på nätet
Medlem

Då ska man bara försöka hålla sig och vänta in en patch eller två. Det kan bli svårt.

Medlem

Inte så oväntat. Han verkade inte vara den skarpaste kniven i lådan.

Medlem

Så kan det gå....

Vad menas på att Starfield kommer vara tillgänglig från dag 1? Menar man från early access den 1 september eller den 6 september? Vad jag förstått är det enbart de dyrare utgåvorna som ger early access medan standard ger den 6 september.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Så kan det gå....

Vad menas på att Starfield kommer vara tillgänglig från dag 1? Menar man från early access den 1 september eller den 6 september? Vad jag förstått är det enbart de dyrare utgåvorna som ger early access medan standard ger den 6 september.

Från den 6:e som är officiella releasedatument. Gick in och kollade nu på Game Pass och det står att spelet går att spela om exakt 10 dagar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul för honom. Säkert nån 19åring som skröt om det för sina polare. Brott lönar sig tyvärr inte


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Kul för honom. Säkert nån 19åring som skröt om det för sina polare. Brott lönar sig tyvärr inte

Bara om man åker fast 👀

Medlem

Ja han var inte den ljusaste stjärnan på natthimlen direkt.

Förlåt.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Kul för honom. Säkert nån 19åring som skröt om det för sina polare. Brott lönar sig tyvärr inte

Jag upplevde att han var äldre på videon, men fattar inte att han höll på babbla osv. Han kunde bara hålla tyst och enbart filma spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Skönt att han gick på pumpen.

Medlem

Ååå, hade han cannabis. Det är absolut livsfarligt. Bara på den punkten ska han ha livstid. Punkt slut...
________
EDIT:::::

Ärligt talat så skämtade jag. Personligen är jag för legalisering i landet. Tycker Sverige går mot en på tok för hård narkotika politik. Det infördes en lag 1 juli att ringa narkotikabrott kan ge 6 månaders fängelse och de försöker införa en lag om försök till ringa narkotika brott. Alltså om man t.ex. kollar med sin kran om det finns nåt vilket man antingen får tag på grejerna eller inte fick nåt. Då ska man enligt lagförslaget tas för ett brott fast inget hade fixats.

Tycker Sverige tänker helt fel i denna politik. Många andra länder går åt andra hållet med avkriminalisering medan Sverige stramar till det ännu mer istället. Detta kommer skapa fler kriminella tror jag. Får man 6 månaders fängelse för att endast ha handlat kommer många att kunna knyta nya kontakter på anstalten och nya skulder kommer lägga sig på ett berg som kronofogden vill åt. Det blir svårare att ta sig ur skiten. Jag har erfarenhet om detta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ååå, hade han cannabis. Det är absolut livsfarligt. Bara på den punkten ska han ha livstid. Punkt slut...

Ja absolut, håller helt med. Inkörsport till alla typer av droger.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Ja absolut, håller helt med. Inkörsport till alla typer av droger.

Nej knappast Cannabis(Marijuana) är ingen drog!, Det är inte beroende framkallade och borde inte vara olagligt!
Bara korkad(och politisk) idé.

Dock i detta fall så hade han gjort ett riktigt brott så fattar inte varför dom änns nämnde Cannabis.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Nej knappast Cannabis(Marijuana) är ingen drog!, Det är inte beroende framkallade och borde inte vara olagligt!
Bara korkad(och politisk) idé.

Dock i detta fall så hade han gjort ett riktigt brott så fattar inte varför dom änns nämnde Cannabis.

Fast jo, en drog är det ju. Beroende framkallande kan vad som helst vara, drog eller inte så jo, det är det också (för vissa).
Däremot om det ska vara lagligt eller olagligt är en annan femma.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Nej knappast Cannabis(Marijuana) är ingen drog!, Det är inte beroende framkallade och borde inte vara olagligt!
Bara korkad(och politisk) idé.

Dock i detta fall så hade han gjort ett riktigt brott så fattar inte varför dom änns nämnde Cannabis.

Jag var sarkastisk. Sorry.

Men en drog är det absolut och tycker man om något tillräckligt mycket så kan vad som helst vara ett beroende.

Medlem

Skräll att alla pro knarkisar rockar versaler

Skribent
Skrivet av SCORPION2000:

Nej knappast Cannabis(Marijuana) är ingen drog!, Det är inte beroende framkallade och borde inte vara olagligt!
Bara korkad(och politisk) idé.

Dock i detta fall så hade han gjort ett riktigt brott så fattar inte varför dom änns nämnde Cannabis.

Fast som jag förstod det så är det ett brott i staten han blev åtalad. Vilket är två lagbrott på varandra och då bör det ju tas upp i åtalet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Ja absolut, håller helt med. Inkörsport till alla typer av droger.

Ärligt talat så skämtade jag. Personligen är jag för legalisering i landet. Tycker Sverige går mot en på tok för hård narkotika politik. Det infördes en lag 1 juli att ringa narkotikabrott kan ge 6 månaders fängelse och de försöker införa en lag om försök till ringa narkotika brott. Alltså om man t.ex. kollar med sin kran om det finns nåt vilket man antingen får tag på grejerna eller inte fick nåt. Då ska man enligt lagförslaget tas för ett brott fast inget hade fixats.

Tycker Sverige tänker helt fel i denna politik. Många andra länder går åt andra hållet med avkriminalisering medan Sverige stramar till det ännu mer istället. Detta kommer skapa fler kriminella tror jag. Får man 6 månaders fängelse för att endast ha handlat kommer många att kunna knyta nya kontakter på anstalten och nya skulder kommer lägga sig på ett berg som kronofogden vill åt. Det blir svårare att ta sig ur skiten. Jag har erfarenhet om detta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ärligt talat så skämtade jag. Personligen är jag för legalisering i landet. Tycker Sverige går mot en på tok för hård narkotika politik. Det infördes en lag 1 juli att ringa narkotikabrott kan ge 6 månaders fängelse och de försöker införa en lag om försök till ringa narkotika brott. Alltså om man t.ex. kolla med dealare om det finns vilket man antingen får tag på grejerna eller inte fick nåt. Då ska man enligt lagförslaget tas för ett brott fast inget hade fixats.

Tycker Sverige tänker helt fel i denna politik. Många andra länder går åt andra hållet med avkriminalisering medan SSverige stramar till det istället. Detta kommer skapa fler kriminella tror jag. Får man 6 månaders fängelse för att endast ha handlat kommer många att kunna knyta nya kontakter på anstalten. Jag har erfarenhet om dettta.

Läs mitt inlägg ovanför

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Läs mitt inlägg ovanför

Ah ok. Funderade om du skojade eller inte men det vände åt fel håll.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ah ok. Funderade om du skojade eller inte men det vände åt fel håll.

Förstod att du skojade så hakade på.

Medlem

Ännu ett exempel på hur skevt USA:s system är. Han borde blivit arresterad för sitt gameplay.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ärligt talat så skämtade jag. Personligen är jag för legalisering i landet. Tycker Sverige går mot en på tok för hård narkotika politik. Det infördes en lag 1 juli att ringa narkotikabrott kan ge 6 månaders fängelse och de försöker införa en lag om försök till ringa narkotika brott. Alltså om man t.ex. kolla med kran om det finns vilket man antingen får tag på grejerna eller inte fick nåt. Då ska man enligt lagförslaget tas för ett brott fast inget hade fixats.

Tycker Sverige tänker helt fel i denna politik. Många andra länder går åt andra hållet med avkriminalisering medan Sverige stramar till det istället. Detta kommer skapa fler kriminella tror jag. Får man 6 månaders fängelse för att endast ha handlat kommer många att kunna knyta nya kontakter på anstalten och nya skulder kommer lägga sig på ett berg som kronofogden vill åt. Det blir svårare att ta sig ur skiten. Jag har erfarenhet om detta.

Även om man inte bryr sig om drogen borde man vara upprörd över lagen, är ju inte särskilt ekonomiskt att låsa in folk i flera månader huller om buller.

men det är väl som vanligt i politik på senaste tiden, moraliska påståenden verkar döda kritiskt tänkande.

Medlem

Inte själva läckan som blev arresterad va?

Also: Brott och brott... Personligen klassifierar det typ "rackartyg"


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av magma:

Så kan det gå....

Vad menas på att Starfield kommer vara tillgänglig från dag 1? Menar man från early access den 1 september eller den 6 september? Vad jag förstått är det enbart de dyrare utgåvorna som ger early access medan standard ger den 6 september.

1 september kan vi lira vi som uppgraderat till premium kostar ca 300 kr bara. FZ skrev en nyhet om det igår.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

1 september kan vi lira vi som uppgraderat till premium kostar ca 300 kr bara. FZ skrev en nyhet om det igår.

"Uppgraderat" xD

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast som jag förstod det så är det ett brott i staten han blev åtalad. Vilket är två lagbrott på varandra och då bör det ju tas upp i åtalet.

Stöldgods? Men var inte han en recesent eller Youtuber som fått spelet i förväg för att hinna recensera spelet i god tid?

Skribent
Skrivet av Guld:

Stöldgods? Men var inte han en recesent eller Youtuber som fått spelet i förväg för att hinna recensera spelet i god tid?

Som jag förstod det hade han senare lagt ut en film där han sa att han inte var någon spelare i normala fall. Sedan var det flera special edition kopior som låg ute för försäljning så jag är tveksam att han var/är en recensent.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstod det hade han senare lagt ut en film där han sa att han inte var någon spelare i normala fall. Sedan var det flera special edition kopior som låg ute för försäljning så jag är tveksam att han var/är en recensent.

Ok👍Men jag läste nyss igen kommentaren av mike som sa att folk får spel igenom nått family och friends nånting, så då tänkte jag att det är YouTubers och recenter som får spel igenom det?
Det var i eran nyhet från igår eller förrgår om att spelet läcker av någon på nätet där mike kommenterade.

Är inte så insatt i det men hört förut att kända YouTubers kan få spel direkt från spelutvecklarna innan spel släpp för att recensera och hyppa spelet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ärligt talat så skämtade jag. Personligen är jag för legalisering i landet. Tycker Sverige går mot en på tok för hård narkotika politik. Det infördes en lag 1 juli att ringa narkotikabrott kan ge 6 månaders fängelse och de försöker införa en lag om försök till ringa narkotika brott. Alltså om man t.ex. kolla med kran om det finns vilket man antingen får tag på grejerna eller inte fick nåt. Då ska man enligt lagförslaget tas för ett brott fast inget hade fixats.

Tycker Sverige tänker helt fel i denna politik. Många andra länder går åt andra hållet med avkriminalisering medan Sverige stramar till det istället. Detta kommer skapa fler kriminella tror jag. Får man 6 månaders fängelse för att endast ha handlat kommer många att kunna knyta nya kontakter på anstalten och nya skulder kommer lägga sig på ett berg som kronofogden vill åt. Det blir svårare att ta sig ur skiten. Jag har erfarenhet om detta.

Jaha, Jag antog att detta var planen hela tiden, alltså att skapa fler kriminella gäng å liknande.

Som det varit änsålänge så har polisen alltid ett stort antal langare, knarkare, indrivare och annat på span men man tar aldrig action.

Sverige har ju varit småpotatis jämfört med de länder andra kommer ifrån, så nu väljer man att kriminalisera dem ännu mer och snabbare så att de ska kunna få in alla invandrare i arbete.

Ams är ju för svenskar

12
Skriv svar