Patch 2.0 är ett lyft för hela Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av alias:

Att jämföra BD3 med CP2077 är ju riktigt svårt att göra. Två helt olika spel. Båda otroligt bra, finns säkert mycket från båda att lära sig av. "Ubisoftunket" tycker jag känns unket. Förstår vad du menar men det finns spel från Massive som inte är det minsta "unkna".

Jämför inte direkt att rulla tärning med att att röja runt med hagelbrakare. Talar om uppdragsstrukturen och hur jag blev smått förvånad över att den enda reaktionen NPC-karaktärer hade var aggression.
- Öppna en dörr till en uppdragsrelevant byggnad - Instant aggro i hela huset.
- Gå fram till ett gatugäng - Instant aggro

Finns inget som helst djup i spelet. Vart är dialogerna? Vart spelar det någon som helt roll vilken bakgrund man väljer? Bryr mig liksom inte att en blå "CORPO"-textrad ger mig två extra meningar i en enskild dialog. Det känns gammalt när man kommer från ett annat rollspel som tvärtom var sprängfyllt med detaljer och frihet i hur man tog sig an uppdrag.

Medlem

Skönt att spelet äntligen är fixat, tog bara 3-år efter release. 😅

Medlem

Dags att köpa Cyberpunk kanske!

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är en hel expansion och inte mycket till DLC... Vet inte hur ni definerar DLC men för mig är det Horse armor till Oblivion, detta är en helt ny stadsdel, ny story, nya bilar, vapen och 2.0 är bara fixar.

För mig är det samma bara kortare namn. Vet inte om det är korrekt men
I google sökning står det

” For anyone who isn't, expansion packs and DLC are basically the same thing, with the latter being the more usual name these days. They provide more content for a game, be it superficial content like particular items or more substantial content like more playable levels.”

Medlem

Ser mycket fram emot att spela om detta. Hör till skaran som älskade det även när det kom (trots sina brister) och det mesta av det jag faktiskt störde mig på (klumpiga menyer etc.) verkar ju vara förbättrat nu också så det ska bli riktigt kul att ge sig in i Night City igen. Ska bara spela klart Starfield...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jämför inte direkt att rulla tärning med att att röja runt med hagelbrakare. Talar om uppdragsstrukturen och hur jag blev smått förvånad över att den enda reaktionen NPC-karaktärer hade var aggression.
- Öppna en dörr till en uppdragsrelevant byggnad - Instant aggro i hela huset.
- Gå fram till ett gatugäng - Instant aggro

Finns inget som helst djup i spelet. Vart är dialogerna? Vart spelar det någon som helt roll vilken bakgrund man väljer? Bryr mig liksom inte att en blå "CORPO"-textrad ger mig två extra meningar i en enskild dialog. Det känns gammalt när man kommer från ett annat rollspel som tvärtom var sprängfyllt med detaljer och frihet i hur man tog sig an uppdrag.

Nej vilken bakgrund du väljer spelar inte mycket roll. Se det inte som ett rollspel i första hand.


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tiggaren:

För mig är det samma bara kortare namn. Vet inte om det är korrekt men
I google sökning står det

” For anyone who isn't, expansion packs and DLC are basically the same thing, with the latter being the more usual name these days. They provide more content for a game, be it superficial content like particular items or more substantial content like more playable levels.”

Till en början var expansion något för större innehåll och DLC för något mindre. Nu för tiden används de dock som synonymer till varandra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, stackars dig, kommer du någonsin träffa kärleken?

Vi ska kunna diskutera strippor i Night City utan att behöva utstå såna där påhopp. Det är en stor del av temat och har förbättringar gjorts är det högst relevant för oss som gillar immersion. Lämna folks privatliv utanför, kan vi prata om ultravåld ska lite naket inte vara några problem i ett spel med artonåldersgräns.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Vi ska kunna diskutera strippor i Night City utan att behöva utstå såna där påhopp. Det är en stor del av temat och har förbättringar gjorts är det högst relevant för oss som gillar immersion. Lämna folks privatliv utanför, kan vi prata om ultravåld ska lite naket inte vara några problem i ett spel med artonåldersgräns.

Ok, förstår, inte mig emot. "Ultravåld" är något jag inte utövar förutom i spel, det andra "naket" i verkliga livet.. Tycker ändå det är två helt olika saker..
Men visst är det nakna något som gör spelet bättre för dig, absolut, då är det så och jag bryr mig inte. Föredrar själv verkligheten när det kommer till det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Håller inte med, CP2077 var ett fantstiskt spel från dag ett. Satt man på hårdvaran som krävdes så var det ett ett underbart spel.

Hade en 3080 när spelet släpptes och fick ändå en massa spelförstörande buggar. Så jag förstår inte alls vad du menar.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hade en 3080 när spelet släpptes och fick ändå en massa spelförstörande buggar. Så jag förstår inte alls vad du menar.

Ja, handlade inte om vem som hade den senaste hårdvaran, tycktes ju som om de med äldre gpuer fungerade bättre för, tror jag hade ett radeon 6800xt + 5600x och hade knappt några buggar, spelade hela CP utan problem.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Till en början var expansion något för större innehåll och DLC för något mindre. Nu för tiden används de dock som synonymer till varandra.

Okej ja låter logiskt.
Minns förresten en bugg jag fick när spelet släpptes. Johnny blev osynlig, bara en röst i tomma intet hehe.

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, förstår, inte mig emot. "Ultravåld" är något jag inte utövar förutom i spel, det andra "naket" i verkliga livet.. Tycker ändå det är två helt olika saker..
Men visst är det nakna något som gör spelet bättre för dig, absolut, då är det så och jag bryr mig inte. Föredrar själv verkligheten när det kommer till det.

Tvivlar starkt på att personen vill uppleva naket i spel då det inte finns tillgängligt för denne i verkligheten. Däremot är det ett rimligt önskemål att detaljer som påverkar inlevelsen är välgjorda om man vill rollspela och Cyberpunk är ju marknadsfört som just ett rollspel vilket ironiskt nog är dess största svaghet just pga av sådana här detaljer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, förstår, inte mig emot. "Ultravåld" är något jag inte utövar förutom i spel, det andra "naket" i verkliga livet.. Tycker ändå det är två helt olika saker..
Men visst är det nakna något som gör spelet bättre för dig, absolut, då är det så och jag bryr mig inte. Föredrar själv verkligheten när det kommer till det.

Folk utövar/gillar/uppskattar olika saker.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tvivlar starkt på att personen vill uppleva naket i spel då det inte finns tillgängligt för denne i verkligheten. Däremot är det ett rimligt önskemål att detaljer som påverkar inlevelsen är välgjorda om man vill rollspela och Cyberpunk är ju marknadsfört som just ett rollspel vilket ironiskt nog är dess största svaghet just pga av sådana här detaljer.

Absolut, kanske det vore bättre om det hade i första hand hade marknadsförts som det "actionspel" med en förutbestämd story som det trots allt är. Ett bra sådant dock.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag köpte spelet när det kom, men tröttnade rätt fort.
Tänkte ge det en chans snart igen! Men förstår jag det rätt då, att det dels är en fet patch som är gratis (?), men även en expansion vid namnet "Phantom Liberty" som kostar en slant?

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

För mig är det samma bara kortare namn. Vet inte om det är korrekt men
I google sökning står det

” For anyone who isn't, expansion packs and DLC are basically the same thing, with the latter being the more usual name these days. They provide more content for a game, be it superficial content like particular items or more substantial content like more playable levels.”

äsch jag är old-school! DLC för mig är småsaker man köper som egentligen inte har nåt värde... en Expansion är ett större tillägg som tillför spelet något och inte något tjafs... Det är ungefär som kidsen idag säger gibba åt att sitta uppe på natten att spela... pffs...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av visionDot:

Jag köpte spelet när det kom, men tröttnade rätt fort.
Tänkte ge det en chans snart igen! Men förstår jag det rätt då, att det dels är en fet patch som är gratis (?), men även en expansion vid namnet "Phantom Liberty" som kostar en slant?

Ja, patchen 2.0 är så klart gratis men DLC Phantom Liberty kostar en slant, typ 350:-


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av robbis:

äsch jag är old-school! DLC för mig är småsaker man köper som egentligen inte har nåt värde... en Expansion är ett större tillägg som tillför spelet något och inte något tjafs... Det är ungefär som kidsen idag säger gibba åt att sitta uppe på natten att spela... pffs...

Ja eller hur? DLC nuförtiden brukar oftast menas snarare som expansion.. Phantom Liberty är inte bara "Downloadable Content" "Gibba" låter old school iofs..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Absolut, kanske det vore bättre om det hade i första hand hade marknadsförts som det "actionspel" med en förutbestämd story som det trots allt är. Ett bra sådant dock.

Det tror jag hade gjort mycket för spelets anseende för där är spelet överlägset som bäst.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av alias:

Föredrar själv verkligheten när det kommer till det.

Det är helt egalt för ämnet hur du spenderar din fritid och att insinuera att vi som gillar naket i spel inte har sex utanför spelvärlden är nedvärderande. Såna cheap shots kan du vänligen hålla för dig själv.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Det är helt egalt för ämnet hur du spenderar din fritid och att insinuera att vi som gillar naket i spel inte har sex utanför spelvärlden är nedvärderande. Såna cheap shots kan du vänligen hålla för dig själv.

Ta inte illa upp, ber om ursäkt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

När spelet släpptes skrev jag att jag väntar med köp tills de patchat till det. Nu, efter att jag läst artikeln känner jag att väntan kan va över!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Ehh..

Försökte ge spelet ett nytt chans men så tog det inte långt innan buggar under main quests började visa sig..bilar och människor som plötsligt försvann bilar som krockade utan anledning. Kanske om några år ger ett försök till..


signatur

KICK ASS

Medlem
Skrivet av Spawn100:

Försökte ge spelet ett nytt chans men så tog det inte långt innan buggar under main quests började visa sig..bilar och människor som plötsligt försvann bilar som krockade utan anledning. Kanske om några år ger ett försök till..

Hmm, hade aldrig det ens vid släpp för flera år sedan. Konstigt att du upplever det nu. Inte hört någon annan som upplever det heller. Du borde kolla upp din hårdvara, något stämmer inte. CP är väldigt krävande när det kommer till din CPU. Vet inte vad du sitter på nu. Min före detta sexkärniga 5600X throttlade min GPU ordentligt i stadsmiljöer. Max 60fps då mot över hundra nu i 1440p.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

Upp till dig, men de fungerade ju utan problem?

Det tyckte inte majoriteten av konsumenterna och heller inte Sony som tog bort spelet från deras store.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Det tyckte inte majoriteten av konsumenterna och heller inte Sony som tog bort spelet från deras store.

Nej, fungerade utan problem för mig borde jag tillagt. Ledsen om du upplevde problem.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

Nej, fungerade utan problem för mig borde jag tillagt. Ledsen om du upplevde problem.

Tror tyvärr inte det gjorde det. Jag tror du bara inte kan erkänna för dig själv att du köpte grisen i säcken. Det är liksom inte rimligt att du inte hade några buggar när alla andra hade det.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Tror tyvärr inte det gjorde det. Jag tror du bara inte kan erkänna för dig själv att du köpte grisen i säcken. Det är liksom inte rimligt att du inte hade några buggar när alla andra hade det.

Du får tro vad du vill, Hade några mindre glitchar. inget spelförstörande och inga flygande bilar osv. Inget utöver det man kan förvänta sig från alla nysläppta spel. Hade förmodligen tur då jag inte tror alla skräckhistorier är lögn. Tror jag har spelat CP innan expansionen minst fyra gånger, så mycket tyckte jag om det. FZ betyget 5/5 håller jag med om. För tillfället så är nog Phantom liberty en 3,5 av fem. Inte klar dock. Känns som en action shooter på räls. Men har ju bara börjat... Hoppas på mer.


signatur

7900XTX
7800X3D

Redaktör
Skrivet av JohannaBjärred:

Tror tyvärr inte det gjorde det. Jag tror du bara inte kan erkänna för dig själv att du köpte grisen i säcken. Det är liksom inte rimligt att du inte hade några buggar när alla andra hade det.

Fast alla andra hade inte buggar, i alla fall inte grova. Fredrik som recenserade det här hade lite småproblem på sin höjd, och FZ-besökarna röstade fram det till bästa spel 2020. Samtidigt som väldigt många var tvärförbannade på hur buggigt det var. Det är lite av ett mysterium. Därför ska man ta det lugnt med att säga hur andra borde ha upplevt det.

Men ja, det sög på gammelkonsolerna. Såg hemskt ut och frameraten var horribel. Men - flera i denna tråd säger att de gillade det på de konsolerna, så min erfarenhet av dpelet delas inte heller av alla.


signatur
Skriv svar