Testa att bli robotsnut i demon för Robocop: Rogue City

Robot
Testa att bli robotsnut i demon för Robocop: Rogue City
Medlem

Får väl se om det är några förbättringar från den stängda betan (samma content som i demot typ). Om det tagit till sig av feedbacken.

Har iofs uppgraderat gpun sen stängda betan, så det är intressant att se hur det känns.

Medlem

Blir nog att testa, växte upp med dom där filmerna och älskar nostalgi

Medlem

I'll buy that for TEN dollars...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Plus i kanten för företag som faktiskt släpper demos (och dessutom innan spelsläpp) numera. Tänk, det var ju i princip praxis för alla spel en gång i tiden.

Skribent

Robocop är en av mina favoritfilmer. Men jag vet fortfarande inte vad jag tror om detta.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Robocop är en av mina favoritfilmer. Men jag vet fortfarande inte vad jag tror om detta.

Vad har du haft för åsikt om alla tidigare Robocopspel`?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Vad har du haft för åsikt om alla tidigare Robocopspel`?

Nja, de är väl inga höjdare direkt. Har spelat alla utom två av dem tror jag.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Försökte mig på att spela 3D varianten på min Amiga 3000..... jaja det gick ju sådär

Medlem
Skrivet av Hipshot:

I'll buy that for TEN dollars...

Ha ha ha! Jag hade glömt att det är från Robocop!

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Nja, de är väl inga höjdare direkt. Har spelat alla utom två av dem tror jag.

Jag älskade första NES spelet. Men objektivt utan tindrande nostalgi ögon så kanske det är ganska kasst.

Medlem

Pallade inte ens 10 minuter innan jag stängde ner och avinstallerade. Inte min kopp te helt enkelt. Men kudos för ett demo i alla fall!

Medlem

Ok, varför är demo på 44 gb!?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Har haft det på min wishlist över ett år så jag ska testa demot inom kort


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av MacNille:

Ok, varför är demo på 44 gb!?

Troligen så är det hela spelet bara att det är låst med kod någonstans. Ibland kan det vara svårt att klippa bort saker för ett demo, kan bero på tid eller hur det är gjort, det kan vara fallet här. 44GB är sjukt mycket, kan typ inte testa det pga att det är så stort.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Troligen så är det hela spelet bara att det är låst med kod någonstans. Ibland kan det vara svårt att klippa bort saker för ett demo, kan bero på tid eller hur det är gjort, det kan vara fallet här. 44GB är sjukt mycket, kan typ inte testa det pga att det är så stort.

Precis! I många fall laddar du ner hela spelet och vid betalning så låser du upp allt innehåll.

Medlem

Skulle vara trevligt om utvecklarna gjorde ett nytt Terminator i sån här grafik. 😍

Skribent
Skrivet av beltet:

Jag älskade första NES spelet. Men objektivt utan tindrande nostalgi ögon så kanske det är ganska kasst.

Jo, så är det ju. Hade något minne av att jag tyckte Robocop 3 på SNES var tokfett som ungdom. Startade igång det som vuxen och insåg att jag var väldigt blind av nostalgi.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Jo, så är det ju. Hade något minne av att jag tyckte Robocop 3 på SNES var tokfett som ungdom. Startade igång det som vuxen och insåg att jag var väldigt blind av nostalgi.

Licensspelen då var verkligen dussinspel. Men fungerade ändå på något vis. Tänker på Robocop Vs Terminator och dyligt, underhållande spel men rätt basala actionplattformspel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nu har jag spelat lite av demot... det krashade efter ett tag så jag hoppas det är fixat vid releasen😅 Men förutom det så gillade jag spelet väldigt mycket, det hade en väldigt bra Robocop-"känsla" eller vad man ska kalla det.
Definitivt ett spel jag kommer köpa👍


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Licensspelen då var verkligen dussinspel. Men fungerade ändå på något vis. Tänker på Robocop Vs Terminator och dyligt, underhållande spel men rätt basala actionplattformspel.

Jo, det fanns ett formula för licensspel. Men satan vad kul jag hade med Super Star Wars-spelen t.ex.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Nja, de är väl inga höjdare direkt. Har spelat alla utom två av dem tror jag.

Robocop 3 till Amiga var betydligt bättre än filmen.

https://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=905

Det släpptes långt innan filmen också då filmen blev så dålig att filmbolaget inte riktigt visste vad de skulle göra med den.

Edit: Filmbolaget konkade visst också vilket inte hjälpte.

Skribent
Skrivet av Margy:

Robocop 3 till Amiga var betydligt bättre än filmen.

https://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=905

Med tanke på vilken craptastic pile of stinking poo Robocop 3 var. Så ja. Med största sannolikhet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Jo, det fanns ett formula för licensspel. Men satan vad kul jag hade med Super Star Wars-spelen t.ex.

Spelade dem nyligen, satan vad svåra de var. Minns dem inte så jävliga. Jävlat skott och laserstrålar överallt!


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar