Blizzard tror säsong 2 i Diablo 4 är "motiverande nog för spelare att återvända"

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kom ihåg när spelet släpptes och alla här sade att det va typ det bästa spelet någonsin.

Det var svårt att se tidigt vad som komma skulle. I början hade det alla möjligheter att bli exakt så bra som de flesta uppfattade det som, men i takt med levlandet så började alla "men hur fan tänkte de här!?" att staplas på varandra. Till slut så blir man arg bara man tänker på spelet.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Fet text; vad menar du?

Ja du har ju svaret under din feta text


signatur

1# FZ Troll

Medlem

En fråga angående D4 som jag konstant ställer mig är: Var det någon som hade frågat efter de sämsta delarna av spelet? Jag menar, forumen är ju säkert knökfulla med självklara tips på vad som inte är kul i ett Diabo-spel. Bättre feedback kan man väl inte ha tillgång till eller?

Vad det någon som hade bett om fler stats på items, så att det ska bli ännu mera slumpartat loot?
Var det någon som hade bett om mindre stash, och kanske t.o.m klagat på att man har för mycket utrymme att förvara sina grejer på?
En jäkla massa spelare måste i alla fall ha bett om en delad stash...för alla karaktärer(!) så man slipper använda mulor, eller?
Fanns det kanske en överväldigande majoritet av spelarna som aldrig skrev på forumet, utan kontaktade Blizzard i smyg som bönade dem om att ta bort Set-items?
Var det många som klagade på att guldet sällan tog slut genom normalt spelande, och hellre inte hade råd till något?
Nån som inte gillade att man brukade kunna samla på sig gear på den första karaktären att använda på ny karaktär under dennes levlings-process?
Någon måste väl ändå högljutt ha röstat för att den enda Unika utrustning man som spelare vill se innan lvl 72-100 är kopior av den första oanvändbara Unika man hittar? Antagligen samma person med betydande inflytande som tyckte att Unika inte ska gå att hitta förrän 50+.

Det skulle ju i så fall förklara varför jag har hittat 5 st Wolf McGees (nåt sånt) Warewolf-chest på min lvl 72 Storm Druid.
Jag lovar, de som inte tycker att D4 är ett stort jävla misslyckande har antagligen VÄLDIGT speciella spelvanor, eller ingen större insikt i vad som gör en slash-looter roligt.

Medlem

Tycker det ser lovande ut för framtida diablo. De har lyssnat på kritik och åtgärdat mycket även om man såklart gärna sett detta redan vid släpp.

Jag tror inte man ska räkna med att diablo 4 kommer vara det bästa arpg spelet på marknaden de första åren. Om ett par år när de släppt ett par säsonger och kanske en expansion eller två så kan det nog konkurrenterna väl med andra ARPG. Det de gör nu går i rätt riktning. Fixar de itimization och ytterligare lite bättre endgame i kommande säsonger så kan det säkert bli riktigt kul. De får gärna ta bort levelscaling helt i mitt tycke.

Säsong 2 kommer jag dock nog att hoppa över men kanske kommer tillbaka runt säsong 3 eller 4.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja du har ju svaret under din feta text

Ok, förklarade ingenting, och förstår fortfarande inte vad du menar. Men ointresse visas, så vi kan skippa det.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tycker det ser lovande ut för framtida diablo. De har lyssnat på kritik och åtgärdat mycket även om man såklart gärna sett detta redan vid släpp.

Jag tror inte man ska räkna med att diablo 4 kommer vara det bästa arpg spelet på marknaden de första åren. Om ett par år när de släppt ett par säsonger och kanske en expansion eller två så kan det nog konkurrenterna väl med andra ARPG. Det de gör nu går i rätt riktning. Fixar de itimization och ytterligare lite bättre endgame i kommande säsonger så kan det säkert bli riktigt kul. De får gärna ta bort levelscaling helt i mitt tycke.

Säsong 2 kommer jag dock nog att hoppa över men kanske kommer tillbaka runt säsong 3 eller 4.

Jag har alltid spelat Diablo, iaf en stund. Senaste jag köpte var D2R, och var inte besviken. Där upplevde jag aldrig hur "launch" var, men vet ju att ingen klarar att släppa ett fungerande spel från första början idag. Jag väntade ett bra tag innan jag köpte (dessutom för ett mycket billigare pris 😉) och har plöjt många timmar i det.
D3 köpte jag special edition på förköp, vilket också var det sista spel jag föreställde.
D4 har jag haft sug på, men när jag såg sambon spela det och sedan hörde hur mycket folk prisade spelet som Guds gåva till oss dödliga, så blev jag väldigt skeptisk. Tyckte det såg ut som D3, och det jag tittade på såg inte alls ut att vara så berikade som alla lyriska människor online förmedlade. Priset tyckte jag var i högsta laget för något som jag (om jag känner mig själv rätt) kommer spela igenom upp mot en gång / karaktär, om ens det.
Det ryktas om PoE2 och om det blir ett starkt släpp, så kan det bli svårt för D4.

Jag hoppas dock att D4 finner sig och att folk kan komma tillbaka och att jag får suget att testa det, men marknaden är inte så öppen längre; de MÅSTE leverera en mycket stark produkt.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

...
Jag hoppas dock att D4 finner sig och att folk kan komma tillbaka och att jag får suget att testa det, men marknaden är inte så öppen längre; de MÅSTE leverera en mycket stark produkt.

Det hade de kunnat, ifall det fann s ett intresse av det. Det de ville leverera var istället en kassako i form av online-spel för försäljning av kosmetics, och spelglädjen fick stå tillbaka för det målet. Nu har ju önskat antal spelare köpt det för ett löjligt högt pris, så den vinsten är gjord, m.a.o så räknar de inte med att något större antal ytterligare försäljningar kommer ske. Nu ska man bara lura i de som köpt det att fantastiska saker är på gång, genom att förändra så lite som möjligt, och fintweaka det som redan finns samtidigt som man listar varje liten ändring i fetstilt för att locka tillbaka spelarna in i nästa säsong av battle-pass och butiken.

De största förändringarna, som bättre itemization och införandet av Set items, stash size och kanske t.o.m runor lär de suga på till expansionerna börjar rulla in. Då kommer de slå sig för bröstet och säga att "vi har lyssnat på spelarna!".
Bara man köper nästa expansion.

Jag har med andra ord noll förhoppning om att vi kommer se spelet vi vill ha inom en överskådlig framtid, även om Blizzard vet EXAKT vad spelarna vill ha, och vad de visste redan innan D4 släpptes. Ingen kan vara så tondöv utan att vara det med flit. Det handlar inte om att de försöker fixa något.
Det finns ingenting i spelet som är "trasigt", det handlar bara om medvetna val som de kan justera på när de vill, och de spar på dem till strategiska tillfällen.

Men jag håller med om en sak...om några år så har de säkert spelat ut sina ess för att vi ska betala så mycket mer som möjligt, och då är det inte omöjligt att spelet faktiskt kan vara helt ok. Jag spelar något annat under tiden.

Medlem
Skrivet av Ender:

Att kunna känna mig oövervinnlig mot horderna av demoner och att kunna ge nya karaktärer bra gear direkt, så de blir ännu roligare att spela redan från lvl 1.

Då borde du testa Torchlight: Infinite. Där dör allt med ett mus klick från lvl 1, blir snabbt tråkigt i längden då det inte finns nån utmaning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Då borde du testa Torchlight: Infinite. Där dör allt med ett mus klick från lvl 1, blir snabbt tråkigt i längden då det inte finns nån utmaning.

Nej tack, och du verkar missförstå. Ifall du har spelat Diablo 2 så borde du förstå vad jag menar, andra jämförelser behövs inte.
När du på din/dina första gubbe/gubbar hittade ett par delar ur Vidalas och Angelic visste du att det var dags att levla en Amazon och bara kunna flyga igenom det innehållet du redans tragglat dig igenom på x antal karaktärer. Man hade Unika såsom Bane Ash...en dröm för en ny Sorc. Det fanns helt enkelt en uppsjö med vad de i D4 kallar för "über unique" eller nåt sånt skit, men som du bara kan få som löjligt ovanliga dropp...från lvl 50.

De första nivåerna tappar ju snabbt sin utforskarglädje, och det man ersätter det med är att utforska nya karaktärer i samma nivåer istället. Det handlar inte om att spelet ska vara "lätt", det handlar om att det ska vara kul och givande att spela samma trötta banor/nivåer om och om igen.
Ifall man inte gillar att det blir lättare i takt med att man får bättre gear så kan man ju sluta plocka upp det.

Man kan enkelt säga såhär...ifall man avskydde D2 som spel så finns det en möjlighet att man gillar D4, för de har in princip ingenting gemensamt.

Medlem

Diablo 3 var mitt första diablo år 2012, blev helt såld under betan. När kampanjen var avklarad så var det liksom inte mycket mer och rätt rörigt. Auktionshuset var även kaos. Flera års paus så har spelet totalt förändrats. Paus igen på flera år och spelet har förändrats igen med mer saker att göra nu var spelet skit kul. Diablo 3 är inne på sin 29 säsong nu.

Är inte det liksom hela grejen med diablo, att det suger i början (fattigt på innehåll efter kampanjen) men att det sedan växer med varje säsong/uppdatering? Kände på mig att många diablo turister skulle klaga och ryka direkt, tråkigt. Hade diablo 4 varit mitt första diablo så hade jag varit besviken men nu sitter jag lugnt i båten och väntar in allt kul, redan haft jäkligt skoj.

Medlem
Skrivet av Ender:

Nej tack, och du verkar missförstå. Ifall du har spelat Diablo 2 så borde du förstå vad jag menar, andra jämförelser behövs inte.
När du på din/dina första gubbe/gubbar hittade ett par delar ur Vidalas och Angelic visste du att det var dags att levla en Amazon och bara kunna flyga igenom det innehållet du redans tragglat dig igenom på x antal karaktärer. Man hade Unika såsom Bane Ash...en dröm för en ny Sorc. Det fanns helt enkelt en uppsjö med vad de i D4 kallar för "über unique" eller nåt sånt skit, men som du bara kan få som löjligt ovanliga dropp...från lvl 50.

De första nivåerna tappar ju snabbt sin utforskarglädje, och det man ersätter det med är att utforska nya karaktärer i samma nivåer istället. Det handlar inte om att spelet ska vara "lätt", det handlar om att det ska vara kul och givande att spela samma trötta banor/nivåer om och om igen.
Ifall man inte gillar att det blir lättare i takt med att man får bättre gear så kan man ju sluta plocka upp det.

Man kan enkelt säga såhär...ifall man avskydde D2 som spel så finns det en möjlighet att man gillar D4, för de har in princip ingenting gemensamt.

Ok, då missförstod jag vad du menade.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av superapan:

Låter som att du fått valuta för pengarna. Andra spel rullar eftertexter efter 40 timmar.

Det säger jag inte emot. Men det faktum att jag än idag drar igång Diablo 2 för att farma säger en del för mig i alla fall.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Grindspel med totalt ointressant loot! nej tack, 900 spänn jag kunde skänkt bort till den lokala ica-tiggaren istället.

Medlem

Tycker dessa säsonger är rätt tråkig för en annan som småspelar lite bara. Man hinner knappt dra igång en karaktär och börja spela föränns den försvinner och man får börja om igen på den.

Medlem

Har inget sug efter d4 just nu, körde kampanjen men sen kände jag att det tog slut.

Nu är jag tillbaka på d3 igen med nya säsongen där och tycker det är roligare xD


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

123
Skriv svar