Rösta! Vilket är Remedys bästa spel?

Robot
Rösta! Vilket är Remedys bästa spel?

Max Payne, Alan Wake, Control, Death Rally. Vilket är bäst?

#alan-wake, #control, #death-rally, #max-payne, #remedy-entertainment


FM-guru
F.d. Sisyr

Jag gillar väl mer eller mindre allihop, egentligen, men Max Payne 2 har en speciell plats för mig. Var lite för ung när ettan kom vilket resulterade i att jag spelade tvåan först. Kanske låter lite knas, men jag var 10 när ettan kom och 13 när tvåan kom. Spelintresset hann ändras mycket på de åren.

Är dock svag för de flesta, och gillar världsbygget i Control.

Max Payne är favoriten. Hade ingen bra dator då det släpptes, var ett enda stort bildspel. Hoppade in i lumpen början på sensommaren och efter muck uppgraderade jag datorn för pengarna och njöt av spelet

Medlem

Max Payne helt klart. Gillar verkligen noir-stilen. Plus att det var rätt tekniskt avancerat för sin tid och hade nya effekter som bullet time till exempel


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Gillar väl alla i någon mån, men Max Payne satte ju ribban... högt

Medlem

Max Payne spelen är grymma, spelade igenom 2an flera gånger. Bra gameplay. Kommer ihåg i 3an när jag aktiverade oändligt med ammunition, då blev det riktigt roligt spel.

Control var snyggt men spelade nog bara en 4-6 timmar.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Max Payne för mig uj vad taggad jag var efter att va läst om det i pcgamer och när man väl fick klorna i det så blev jag inte besviken.

Testpilot

Har bara spelat Control så fick bli det

Medlem

Max Payne 2. Helvete vilken action och vilken story. Det förfinade allt från ettan rent spelmässigt och Mona Sax är en underbart cool karaktär.

Medlem

Kan inte välja. Control, Max Payne och Alan wake är helt olika typer av spel och för mig ligger på exakt samma nivå

Medlem

Först tänkte jag att det var svårt att välja med en sån imponerande portfolio!
Började fundera och så insåg jag att mitt svar var enkelt, Control är absolut deras bästa i mina ögon.

Storyn, gameplay och de udda detaljerna. All buljong från de tidigare spelen nedkokad till en Remedy-fond av den finaste sorten.


signatur

no remorse

Medlem

Max Payne helt klart! Därefter Max Payne 2, Death Rally, Control, Alan Wake...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem

Death Rally var så jääääävla bra så röstade på det trots att jag också älskade max payne-spelen 😁

Avstängd

Första Max Payne. Gameplayet, stämningen, svårighetsgraden.
Det var mer av en episk story med episka fighter än andra spelet som kändes mer som en liten sidostory.

Älskar sista banorna som är helt galna när fiender rappellerar ner från takfönster med automatkarbiner och står på balkonger och skjuter granatkastare. Man måste kasta runt sig i rummet ganska perfekt för att inte explodera eller bli schweizerost.

Klassisk boss är också han som skriker "The flesh of fallen angels".

Medlem

Utan tvekan Max Payne, tätt följt av tvåan. Som tonåring så var det ju ashäftigt att hoppa runt i bullet time à la Matrix och skjuta fiender.

Medlem

Max Payne 2 utan tvekan. Samma höga nivå som ettan fast med skavankerna bortpolerade.

Medlem

Helt klart Death Rally. Finns inte många spel jag varvat så många gånger som det.

Medlem

Max payne ett eller två minns inte vilket jag gillade mest. Sen har de nog inga andra spel jag uppskattat.

Medlem

Max Payne. Originalet är helt klart bäst.

Tvåan är också riktigt bra men redan där börjar man märka av allt fler mellansekvenser, som stör spelflödet lite för mycket.

Medlem

Är väldigt svårt att välja då alla spelades under olika tider med olika preferenser och hårdvara.

Max Payne 1 och 2 var ju fantastiskt då det var ny grafik och underbart storyberättande.

Alan Wake var underbar story i och riktigt mysig (-t läskig) grafik.

Control var riktigt roligt att spela, bra och intressant story och väldigt vackert, X-files-känsla i det.

Death Rally var otroligt kul när det kom, visste inte ens att det var Remedys hehe.

Quantum Break var väldigt snyggt för sin tid, men föll på story.

Men Max Payne och Alan Wake är nog mina absoluta favoriter. Mästerspel helt enkelt. Control nära inpå.

Medlem

IT'S PAAYNEEE!

Medlem

Det ska bli kul att spela om Max Payne 1 & 2 nu när en remake är på gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det första Max Payne fick jag grym feeling för. Det var inte speciellt långt. 10 timmar ungefär vill jag minnas. 2:an var också bra. 3:an spelade jag inte klart. Inte lika bra som föregångarna. Något var det som skavde....

Medlem

Max Payne såklart, men Control är grymt bra och Quantum Break är grymt underskattat.

Medlem

Lätt Max Penis 2. Där hade Remedy fått till bra story där gameplay finslipats. Har varvat det massor av gånger.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Max! Dearest of all my friends.

Medlem

Röstade Death Rally som för övrigt är gratis på steam nu mer men de flesta spelen är kanon

Medlem

Payne 2 TROTS att jag körde igenom hela spelet med a Quick Save och precis i slutet kom till ett ställe där jag DIREKT dog om och om igen. När jag kollade thumbnailen för spelet var det en stor svart cirkel i mitten av den. Visade sig vara en handgranat...... Fisk spela om hela spelet.

12
Skriv svar