Grafik och största wow-upplevelsen?

Medlem
Grafik och största wow-upplevelsen?

Vilket spel är största wow-upplevelsen för dig, där du gnuggade dig i ögonen och knappt kunde tro det du såg?

Resident Evil. Andra spelet jag skaffade till Playstation, 1998. Hade aldrig sett eller spelat nåt liknande. Otrolig atmosfär när man utforskade herrgården med alla sina hemligheter. Kameravinklarna gjorde det ännu läskigare. Gillar designen och att rummen såg så olika ut, med starka färger. Föredrar detta före remaken, som mest var glåmigt och övermatat. Helt unikt spel, som fortfarande känns unikt.

Medlem

God of War till PS2


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Första gången Halo visades upp i en kort trailer. Helt sanslöst vad läckert det var.

edit:
Hittade den, vet inte om det var först och den var inte särskilt kort men jäklar vad nostalgisk jag blir av denna!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte så imponerande med dagens standard, men tror fortfarande inte att något varit bättre för mig än när man kom ut från kloakerna i Oblivion första gången

Medlem

Half Life 2. Käken var nere på marknivå, att spel kunde vara så snygga?! Kunde knappt tro vad jag såg

Medlem

Det första Unreal samt Myst när de kom ut. Det blev ännu bättre när jag fick mitt första grafikkort.

Medlem

Första Far cry har etsat sig fast hos mig,helst inledningen,hade nog aldrig sett eller spelat nåt liknande tidigare. Magiskt

Medlem

Far Cry och Crysis tveklöst. Sistnämnda välte hela industrin.

Medlem
Medlem

Quake när man stoppade i sitt Voodoo2. Brutalt snyggt .

Medlem

Serious Sam, verkligen coolt när man spelade det demot och man hade de där gigantiska banorna som inga andra spel av den typen hade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Quake när man stoppade i sitt Voodoo2. Brutalt snyggt .

Jag spelade inte själv på PC men minns Nordic Games-katalogerna, alla grafikkorten. Voodoo minns jag, och Geforce, Open GL pratade alla om också. Haha, jag körde Quake på Saturn, vilken mardröm det var

Medlem

Warcraft 3 för min del.

Annars så var jag skitförvånad när man kunde få 1080 video på youtube, satt och kollade SC2 turneringar och det såg ut som det spelades på min maskin, flickvännen var inte lika imponerad.

Medlem

I modern tid skulle jag säga Teardown. Det är verkligen helt otroligt.

Medlem

Svårt, har fått den där wow känslan många gånger men bland den första gången måste nog vart Zelda;Ocarina of time.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Första gången Halo visades upp i en kort trailer. Helt sanslöst vad läckert det var.

Var det den som var till Mac? Den var riktigt imponerande för tiden.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Quake när man stoppade i sitt Voodoo2. Brutalt snyggt .

Samma här. Fast det var Hexen 2 istället för Quake.
Det var det enskilt största klivet i grafikkvalitet jag upplevt. Skillnaden var ENORM.

Jag tror jag tillbringade en hel kväll med att bara gå och titta på saker i spelet och förundras hur snyggt spelet blev.

Releasehästryttare

Detalj nivån i detta spel är det bästa jag sett hittills i ett släppt spel

Hur har EN person lyckats göra ett spel som är snyggare än alla AAA spel som finns?

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Första gången Halo visades upp i en kort trailer. Helt sanslöst vad läckert det var.

Skrivet av BooliBoo:

Var det den som var till Mac? Den var riktigt imponerande för tiden.

Medlem

Half Life 2, Morrowind, Far Cry, Crysis, Horizon Zero Dawn, Battlefield 3, Cyberpunk 2077, The Last of Us 2, Star Wars Battlefront, Ratchet & Clank: Rift Apart, Microsoft Flight Simulator, Uncharted 4: A Thief's End

Medlem

Far Cry, Doom 3 och Crysis. Rent tekniskt kommer ingenting i närheten av upplevelsen när man hade suttit med GTA 1/2 och testade GTA III för första gången.

KoP
Medlem

Another World på Amigan och det filmiska introt.

Blev minst lika imponerad utav det för några månader sedan då jag såg introt återskapat på C64'an utav gruppen Hokuto Force.

Medlem

Far Cry 1. Minns hur jävla snyggt jag tyckte det var när det kom. Tror det är min största wow-upplevelse rent grafiskt. Nu för tiden är man ju van 😅

Avstängd

Mario 64, första gången jag spelade något i riktig 3d. Minns att jag var tvungen att förklara vad 3d var för kompisar.
Hade kanske testat Tomb Raider lite innan men det såg kasst ut i jämförelse.

Halo. Första spelet med bump-mappning och grejer. Minns att grästexturen var så detaljerad och de genomskinliga fiendesköldarna som ändrade färg, att bara lysa ficklampan på väggar och se hur texturerna hade djup var häftigt. När man spelade PC-versionen på Inferno Online några år senare slogs jag över hur pass mycket fulare PC-versionen var i jämförelse med XBOX-versionen.

Half-Life 2. Första gången jag tyckte ett spel var fotorealistiskt. Ansiktsanimationerna och vatten/glas var snyggast.

Fragtjuv

Senaste Flight simulator fick mig att ställa mig upp och bara glo på teven där presentationen visades.

Två andra klassiker är väl Half Life 2 och Super Mario 64.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

MGS2, både E3-trailern 2000 och sedan när man satt och spelade det på en PS2.

Shadow of the Colossus, också till PS2, var en rejäl wow-upplevelse.

Kan faktiskt inte dra till minnes något nyare än så, har väl blivit lite grafiskt härdad när jag kommit till åren. Lite tråkigt.

Medlem

Star Citizen utan tvekan, det CIG utvecklar saknar motsvarighet. Sjukt imponerande.

Medlem

Som tidigare nämnts: när man stiger ut ur kloakerna och för första gången ser Cyrodiils natur i "Oblivion"
Färgerna och miljöerna i "Unreal" var just det - overkliga!


signatur

War, War never changes...

Medlem

Halo, Crysis bland andra.

Medlem

Några wow-upplevelser jag aldrig glömmer.

När jag var liten och äntligen köpte Silver och kunde fortsätta förbi där demot från PC Gamer skivan slutade. Känslan av att börja ett stort okänt äventyr gav mig fjärilar i magen.

När jag på måfå lyckades utföra en fatality i Mortal Kombat 2 med Baraka. Det hände aldrig igen.

Half life 2 när jag slog sönder dom första brädorna med kofoten och märkte att dom gick sönder som om det vore på riktigt.

Grafiken i skyrim, stod i flera timmar och screenshotta i solnedgångar och månljus.

När man lyfter med planet i första flyguppdraget i Battlefield 3, kittlade i pungen.

Massa wow-upplevlser från WoW också.

I och med att jag har blivit äldre så har gejming i mitt liv fått en mindre roll. Det har blivit svårare att bli sådär bortblåst av något som när man var yngre. Det ska dock sägas att det fortfarande går. När jag blickade ut över Lake of Liurnia så kände jag igen känslan från Silver igen ❤️ BG3 har också slagit mig med häpnad flera gånger om.

12
Skriv svar