Diskutera – Vilket spels releaseskick har svidit mest?

Medlem
Skrivet av joedanger:

Cyberpunk 2077 ingen trevlig upplevelse även om jag spelade på ps5 som skulle va hyfsat okej. Flöt på okej men hade dildos överallt hela tiden vart jag än vände mig.

dildos? what?^^

Medlem

Operation Fläskpunkt 2 (Operation Flashpoint 2).
Codemaster ägde IP:et och gjorde sin egen uppföljare, lol.
Bohemia stack och gjorde Arma-serien istället

FZ gav det 5/5 i betyg. Ingen minns spelet eller vill prata om det idag.
Men det sålde nog bra tack vara betyget!

Medlem

Skyrim ps3 blev efter ett tag närapå ospelbart .Sparfilen blev större och större .lagga och oändliga laddningar .Älska att spela det men det förstörde hela spelet . kom en fix efter några veckor .

Medlem

Fallout 76! Det tråkiga var att jag köpte spelet och visste att det var i ett bedrövligt skick men tänkte att det kanske skulle bli skoj med kompisar. Efter timmar och åter timmar av tråkigt skräp plockar slavande så gav jag upp. När jag tillslut var påväg att klara av alla uppdrag så kom en atombomb och jag fick starta om uppdraget. Då la jag av. Andra spelare förstörde uppdragen bara genom att existera på fel plats detta gjorde att hela området ökade i level och det blev omöjligt att fortsätta på ett roligt sätt. Inget spel har lyckats bränna ut mig så mycket för att polarna vill nöta på ett område med omöjliga odds.

Medlem

Förmodligen Diablo 4. Säger inte att det är ett dåligt spel. Fullt spelbart, välgjort, men jag kom med förväntningar att jag skulle vilja spela en längre tid, När jag var klar med kampanjen var allt sug bortblåst. Helt tomt, känns inte som att jag fick ut någonting av spelet.

Medlem

Jag kan leva med buggar och konstigheter. Men Fallout: New Vegas frös extremt ofta. Antingen mitt under spel eller under laddningsskärm. Det var smärtsamt.

Medlem

Diablo 3. Trots att jag var en vecka sen till spelet så funkade servrar som så där...

Medlem

No man sky och CP2077


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Battlefield 2042. Förköpte eländet för 1000 jävla kronor.

Medlem

Cyberpunk 2077, Anthem och No Mans Sky.

Alla spelade jag ändå väldigt mycket, framför allt NMS. Det var dock ändå en besvikelse över vad man hade förväntat sig.
No Mans Sky är idag så sjukt bra att det är trist att inte fler gett det en chans till..

Skrivet av perihelion74:

Outrun C64

Outrun till C64, var verkligen också en besvikelse på sin tid. Efter att spenderat timmar i arkadhallen vart man grymt besviken när man köpte det (ja, jag köpte det faktiskt) till min C64.

Medlem

Battlefield 4 hade jag något problem där skärmen blev svart o det gick inte att spela.
Kom patchar o sen funkade det.

Anthem, kändes som en scam, spelet var assnyggt men det kändes som att det saknades en bra ihopsatt campaign. Fick typ destiny att se ut som ett bra spel. Det jag brukar jämföra med när folk klankar ner på star citizen o squadron 42s utvecklingstid.

Fallout 76 god damn spelet kändes som det hade sämre eller lika bra grafik än fallout 4. Buggar i containerskepps mängder.

Battlefield 2042 releasen hade maps som kändes designade för ett free 2 play mobilspel speciellt den med raketbasen.
Klasserna kändes inte battlefield, kändes som ea suitsen lagt i sig för mycket.

Sea of thieves gillade conceptet o så men det saknar typ progression, vapnen känns för simpla typ som på ett 8 bit nintendo spel.
Men det kan vara riktigt skojj med några polare i kortare perioder.

Ark ascended som kom i helgen var en riktigt dumpster fire. Utvecklarna har portat gamla ark till unreal engine 5 men inte fixat så att spelet går att köra stabilt då det krashar till skrivbordet efter 2-20 minuter. Och det betalade man 40 euro för 😞
Provade ställa in att cpun använder färre cores, sänka grafik inställningarna m.m men fick vänta på ett par patchar till på söndag o då rullade spelet i ca 30 min innan det krashade till skrivbordet 🤣.
Från erfarna utvecklare!

Medlem

Duke Nukem Forever
Diablo 3
Fallout 76

Jag hade inga större problem med Cyberpunk 2077 rent tekniskt utan det var mer att spelet kändes tomt och ofärdigt.
Samma sak med Diablo 4, funkade rätt bra för mig men det tappade på innehåll och endgame för mig. När jag dingade 100 dog spelet för mig tyvärr.

Medlem

Köper sällan spel på release längre men...

CS2
Jag hade väl kanske en extra dålig upplevelse där på grund av omständigheterna. Vi är ett gäng kompisar som bor utspridda över hela Sverige idag men som brukar lösa någon kväll då och då när vi sitter i discord och lirar lite. Vi hade fått ihop fem pers den här kvällen och drar igång CS:GO i samma veva som CS2 släpps helt out of the blue. Så först måste vi vänta på att de sista CS:GO matcherna ska spelas klart, sen måste vi ladda ner CS2, och när vi väl kommer in är det serverkaos, omöjligt att hitta match och när vi väl hittade en match insåg vi att rankingen var helt nollställd så vi fick våra rövar smiskade höger och vänster innan vi lade av. Vi spelar inte CS ihop längre, och det faktum att de genom den releasen lyckades döda ett spel vi tidigare gillade säger ändå en hel del om vilket skick och sätt spelet släpptes på.

WOW Classic
På tal om gänget som spelar ihop så hade de flesta av oss någon gång spelat WoW, men få var aktiva, och när Classic utannonserades så tänkte vi att det skulle vara skoj att dra igång och återuppleva gamla minnen. Men Blizzard och servrar är inte den bästa kombon, så det blev ju återigen knappt något spelande den kvällen.

Ett återkommande tema här, som kanske inte gäller för alla, men för oss som är 30+ med familj och jobb är det ganska svårt att hitta en kväll där vi alla kan "ta ledigt från vardagspusslet", för att sätta oss och spela ihop 18-22. Det krävs fan planering för att få ihop det, och att den kvällen då totalt krossas av ett ospelbart spel gör att det svider så mycket värre än när jag var yngre och kunde vänta lite.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Mina bästa minnen är när folk sitter på release day/week och whinar

Skriv svar