Robot
Allt om GTA VI

Vi reder ut vad vi vet, och tror oss veta, om ett av tidernas mest efterlängtade spel.

#grand-theft-auto-6, #grand-theft-auto-vi, #gta-6, #gta-vi


Medlem

Hade varit lite småkul om de trollar oss helt och att "nästa GTA" i själva verket visar sig vara "GTA IV Remastered". 🙈


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Hade varit lite småkul om de trollar oss helt och att "nästa GTA" i själva verket visar sig vara "GTA IV Remastered". 🙈

GTA VW, bara folkabussar

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Hade varit lite småkul om de trollar oss helt och att "nästa GTA" i själva verket visar sig vara "GTA IV Remastered". 🙈

Ja och tänk om Rockstar i dec kommer med en trailer som utannonserar ett helt annat jävla spel?

Medlem

Omöjligt att det släpps våren -24. Tror knappast ens under hela -24.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

GTW - Grand Theft Wallets

Bara microtransaktioner, som en gammal arkad-maskin man fick peta pengar i var 10e minut för att fortsätta..

Medlem

Grand theft astronauts, nästa GTA blir rymden!

Jag är inte så säker på att PC versionen blir så sen den här gången, de kanske vill släppa online läget tidigt till alla format? Fast PC hackare kanske avskräcker tidig release och crossplay.

Redaktör

Grums Tradjazz-Affektionister 6 - nästan lika otippat som Rockstar Table Tennis.


signatur
Medlem

Kommer att köpa det på pc någon gång då det blir tillgängligt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det här är en gris i säck jag hade köpt utan tvekan alla gånger. Inte många spelserier man litar på att kvaliteten kommer finnas där varje gång, men GTA är tveklöst uppe där på förstaplatsen för mig.

Medlem

Grand Theft WW2 ??

Medlem

Kommer spela det på min PS5 PRO.

Medlem
Skrivet av John7612:

Kommer spela det på min PS5 PRO.

Och din ps6, ps7, ps8 Steamdeck v3, switch v4 och troligtvis på mobilen 2032

Medlem

Om det blir ett släpp av det nästa år så är det i november så så de kan få ut så mycket som möjligt till jul nästa år.

Medlem

Lägger 500 kr på att huvudkaraktären är en kvinna möjligtvis svart. Känns som att det är dags för det med tanke på att de andra spelen inte kört liknande.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Lägger 500 kr på att huvudkaraktären är en kvinna möjligtvis svart. Känns som att det är dags för det med tanke på att de andra spelen inte kört liknande.

En av de två ryktade spelbara karaktärerna är ju Lucia, en kvinna av latinamerikanskt påbrå, så du har nog i alla fall halvt rätt.

Är fanimej på tiden.

Medlem

Väntar på recensioner.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Rätt trist att det ser ut att bli nutida Vice City och inte 80-talets Vice City. Var ju det som gjorde gamla Vice City och San Andreas guld var ju känslan det gav utav 80 och 90-talen.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

En av de två ryktade spelbara karaktärerna är ju Lucia, en kvinna av latinamerikanskt påbrå, så du har nog i alla fall halvt rätt.

Är fanimej på tiden.

Hoppas också de skriver lite bättre kvinnor än i föregående spelen.

Kan inte kommentera hur RDR2 var men GTA-spelen har inte haft någon bra kvinnlig karaktär vad jag kommer ihåg. Visst GTA ska vara lite mer satiriskt och inte så seriöst.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Hoppas också de skriver lite bättre kvinnor än i föregående spelen.

Kan inte kommentera hur RDR2 var men GTA-spelen har inte haft någon bra kvinnlig karaktär vad jag kommer ihåg. Visst GTA ska vara lite mer satiriskt och inte så seriöst.

RDR2 hade flera bra och välskrivna kvinnliga karaktärer men det var väl egentligen bara Sadie som kan anses ha haft en huvudroll i spelet.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Omöjligt att det släpps våren -24. Tror knappast ens under hela -24.

Håller med. Mitten eller sent 2025. Om det kommer 2024 så finns det nog en stor sannolikhet att det kommer bli försenat.

Skrivet av Fearnox:

Grand theft astronauts, nästa GTA blir rymden!

Jag är inte så säker på att PC versionen blir så sen den här gången, de kanske vill släppa online läget tidigt till alla format? Fast PC hackare kanske avskräcker tidig release och crossplay.

Hehe inte en chans. Som med GTAV så kommer dom sälja mycket mer genom att bara släppa till konsolerna först. Det är oundvikligt med tanke på hur många som kommer tvingas köpa en konsol just för spelet.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Ja och tänk om Rockstar i dec kommer med en trailer som utannonserar ett helt annat jävla spel?

Ingen hade skrattat högre än mig. 😂
Har varit taggad inför alla nya GTA-releaser sedan GTA 3, men känner knappt något alls nu. 🤷🏼‍♂️
Är fast övertygad om att de kommer leverera besvikelse på ett eller annat sätt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Knalle:

RDR2 hade flera bra och välskrivna kvinnliga karaktärer men det var väl egentligen bara Sadie som kan anses ha haft en huvudroll i spelet.

Ja Sadie var jäkligt bra, hade gärna sett nåt dlc med typ hennes story innan hon träffade Arthur och de andra, men det kommer ju aldrig hända då de helt gett upp det spelet tråkigt nog.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Knalle:

RDR2 hade flera bra och välskrivna kvinnliga karaktärer men det var väl egentligen bara Sadie som kan anses ha haft en huvudroll i spelet.

Sadie gillade jag! Det hade varit guld om Rockstar hade kommit med en DLC med henne eller om man får följa henne i ett senare spel.

Skrivet av FRULZ:

Ingen hade skrattat högre än mig. 😂
Har varit taggad inför alla nya GTA-releaser sedan GTA 3, men känner knappt något alls nu. 🤷🏼‍♂️
Är fast övertygad om att de kommer leverera besvikelse på ett eller annat sätt.

Tror många kommer bli det oavsett, antingen är det "för pk" eller så är det inte den stora värld en förväntat sig. Jag har förväntningar men jag försöker inte förstora dom.
——
Edit:

Det hade varit gött om Anderson Paak gjorde soundtrack till nya spelet.

https://youtu.be/T741gjLy0LM?si=HA-zkCgm2Tut32Rw

Medlem
Skrivet av Zontos:

Sadie gillade jag! Det hade varit guld om Rockstar hade kommit med en DLC med henne eller om man får följa henne i ett senare spel.

Tror många kommer bli det oavsett, antingen är det "för pk" eller så är det inte den stora värld en förväntat sig. Jag har förväntningar men jag försöker inte förstora dom.
——
Edit:

Det hade varit gött om Anderson Paak gjorde soundtrack till nya spelet.

https://youtu.be/T741gjLy0LM?si=HA-zkCgm2Tut32Rw

Att GTA skulle bli för PK ser jag som högst osannolikt. Kvinnor, bögar, svarta och gula (m.m) har alltid funnits och har generellt alltid burit den framgång de förtjänar baserat på sin prestation.

Rockstar kommer inte att fucka up detta då det dödar hela varumärket.

Eller så gör dem det och då är GTA blott ett minne.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blev tvungen att installera Gta 5 igen häromdagen, ingår ju ändå i gamepass. Inte spelat spelet på 10 år sedan 360-versionen, men det håller ju fortfarande och den uppdaterade grafiken är ändå riktigt bra! Det ska bli riktigt kul att se vad de får till i sexan, hoppas på en riktigt grym sp-upplevelse!

https://www.reddit.com/r/GTA6/commen...nthusiasm_for/

Rockstar anställer endast extremt välbegåvade och duktiga designers och är stenhårda gällande tystnadsplikten under åren det fortfarande är i utveckling, att bryta detta leder såklart till stämningar och sparken från ett drömjobb. Dessutom lanserade GTA 4, GTA 5 och RDR2 första trailern runt ett år innan deadline vilket ledde till all den crunch och arbetsmiljöprobleem som idag har förändrats till det bättre så känns logiskt att de väntade in i det sista den här gången.

Så nu tror jag faktiskt GTA VI mer eller mindre är färdigt och klart väntandes på rätt tid att släppas till allmänheten för maximal ekonomisk vinnning. Gissningsvis i slutet på 2024 med en fet lanseringskampanj under kommande året.

Med det sagt är det rimligt leaksen från 2019 från cafét och nattklubben bara saknar polering och ger ett ärligt exempel på hur det kommer se ut efter lansering. Jag är så jävla peppad men försöker även vara realistisk och säga att GTA VI lär vara relativt jämnbördig i grafik som Red Dead Redemption 2 men med mycket bättre ljussättning, detaljrikedom och textur och bildåtergivning. Sedan har grafik nått en viss platånivå senaste åren gällande hur mycket det går att maxa för att sedan kunna optimera det hela till 60 fps

GTA VI kommer utan tvekan se både ofattbart snyggt ut på Xbox Series X och PS5 men man bör nog inte räkna med alla dessa tidigare rykten om extrem fotorealism för att inte få ofimliga förväntningar och bli besviken. Nu är jag dock inte kunnig tekniskt i området utan baserar det hela från personer med erfarenhet av gameutveckling som jag gissar ger en mer rimlig och ärlig bild.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Ja och tänk om Rockstar i dec kommer med en trailer som utannonserar ett helt annat jävla spel?

RDR3, YES!

Medlem
Skrivet av RaXha:

RDR3, YES!

Haha det hade varit något eller GTA2 remaster

Medlem

Lite humor. Satt å lekte med dall-e och för att få några illustrationer. En stack ut, helt slumpmässigt. Fick iaf mig att tänka på GTA

12
Skriv svar