GTA VI avtäckt – trailer släppt!

Robot
GTA VI avtäckt – trailer släppt!
Medlem

Otroligt trist att Rockstar råkar ut för läcka andra gången med detta spel, tycker synd om personalen som förmodligen jobbt hur många år som helst på detta. Rockstar lär riva upp hela internet med hjälp av diverse myndigheter för att hitta den ansvariga.

Faktiskt glad att vi får återvända till Miami, otroligt vacker stad, själv varit där och haft väldigt många timmar i Vice City - Nostalgi!. Passar verkligen GTA. Kommer förmodligen innehålla lite fler städer också. Kommer bli stort med många års support, patchar och expansioner att räkna med in på 2030 talet.

Gillar skarpt Bonnie & Clyde upplägget med en rånar duo också. Finns lite charm och stil över det hela. Blir många spännande heists och flykter i diverse fräsiga fordon till bra musik. Mycket bra val - blir så jävla taggad på denna klassiska story i modern tappning! Och att det är i just GTA och åter igen i Miami gör ju inte saken sämre!

Hoppas vi får mer story, polisjakter, gameplay, fordon (vi fick se många både moderna och klassiska bilar, truckar, båtar, beach buggy, svävare, mc, crossar, fyrhjulingar men inte mycket action med dom), vapen och action nästa år.

Även bättre animationer - tycker det är fantastiska miljöer men något som kändes en aning off vad gäller rörelserna på karaktärerna (?), aja 1.5 - 2 år till release + eventuell försening så mycket hinner ändras och finslipas på vad gäller animationer och grafik. Nu är det uppvisat i varje fall.

Oavsett går inte att motstå detta spel. Blir preorder och direktbetalning day 1 av digital delux ultra oavsett om det kostar 700kr eller 3000kr. Jag vet att jag kommer köpa det vad som än händer (både till PC och PS5), så kan passa på att stödja dom så tidigt som möjligt medan det är under utveckling.

Ser ut att få spela singleplayern på PS5 först från soffan, som det ska spelas! Sen online-delen blir defintivt på PC (1 år senare(?))

Bra val av låt till trailern: Tom Petty - Love is a Long Road

Sent nu: Men får se lite trailer breakdown videos imorgon.

Medlem

Grafiken ser ut att vara väldigt lik femman fast mer av allt när det gäller detaljer. Vice City är ju helt klart en mer intressant miljö än Los Santos så blir roligt att ta sig an när det kommer till PC drygt 2030.

Medlem

Jag fick vibbar av FarCry 4 och kanske Forza Horizon 4

Medlem

Riktig besviken över att det utspelar sig i nutid.

Medlem

2026/2027 på PC då, let's goooooo.

Nice trailer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fesljummen trailer eller? Ser ut som last gen.

Medlem

Var på tiden att man hade kvinnlig protagonist. Hade det inte hänt så hade det varit bojkott! 😆

Nu får vi se vad kostnaden blir att spela detta. Är det månadsavgift eller mängder av micro-transactions?

Ser läckert ut, men som nämnts tidigare; PC 2030? ☺️
Skall snart köpa 5an tror jag och spela igenom. Det är dags nu...

Medlem

OMG! <3

2025 känns som ett decennium bort när längtan är helt omöjlig att sätta ord på.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Otroligt trist att Rockstar råkar ut för läcka andra gången med detta spel, tycker synd om personalen som förmodligen jobbt hur många år som helst på detta. Rockstar lär riva upp hela internet med hjälp av diverse myndigheter för att hitta den ansvariga.

Tror inte dom tar det så allvarligt med tanke på att i grund och botten handlar det om kunder som är otroligt glada efter deras produkt, däremot har dom nog lagt resurser på att ta reda på hur det läcks, men jag tror inte dom straffar någon.

Skrivet av kebbe:

Grafiken ser ut att vara väldigt lik femman fast mer av allt när det gäller detaljer. Vice City är ju helt klart en mer intressant miljö än Los Santos så blir roligt att ta sig an när det kommer till PC drygt 2030.

Håller med. Jag är inte så imponerad utav ljuset dom använder, det blir väldigt gult, Rockstar använder inte riktigt samma nyans som Unreal Engine 5 motorn gör, men i sin helhet så kommer nog spelet bli väldigt häftigt.

Medlem

Jesus... ett till spel i nutid. Nej tack hörrö.

Medlem

Njaa, blev inte riktigt taggad på efter trailern

Medlem

Wow!🥳
2025 dock, jag dör😔

Medlem

Den där trailern var verkligen inget att hänga i granen.

Medlem

Trailer var att ta i, skulle mer säga att det var en teaser. Det går ju inte riktigt att avgöra något av dessa , men vi vet dock att GTA brukar vara bra vilket vi högst troligen kan räkna med även denna gång. Premissen känns överlag helt okej för en story med två spelbara karaktärer. Jag gillade föregångaren med att spela flera och helt olika karaktärer. Förhoppningsvis så går sexan i denna riktning med.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Dock tar ju det svaga 2025 datumet bort allt sug direkt… Om det ändå är så långt borta kunde dom ju väntat med en trailer tills slutet av nästa år.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Wow!🥳
2025 dock, jag dör😔

Man trodde inte det skulle dröja 12 år, men det är nog nackdelen med att spel blivit så stora nu, och drar in pengar under så lång tid. Undrar hur länge det dröjer sen till sjuan...

Håller med om allt du skrev. För mig blir det single player på XSX. Gillar att det ser ut att vara en hel del "Florida men" också.

Och sorry men måste rätta lite:

Skrivet av Belgaar:

Gillar skarpt Butch & Cassidy upplägget med en rånar duo också.

Tror du menar Bonnie & Clyde. Butch Cassidy var en person, tror du tänkte på filmen Butch Cassidy & the Sundance kid, men de var båda män.

Trailern fick mig verkligen att se fram emot att utforska moderna Vice City! Men nu kommer ju 2024 ha typ 728 dagar ...

Kändes som en ganska typisk första trailer.
Gav inte mycket direkt, men man blir endå glad över den.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Om det inte är Nolan North som är rösten till den manliga huvudkaraktären så kan det vara Tom Taylorson.....
Deras röster är väldigt lika.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av gundemannen:

Ser riktigt trevligt ut! Dock tar ju det svaga 2025 datumet bort allt sug direkt… Om det ändå är så långt borta kunde dom ju väntat med en trailer tills slutet av nästa år.

Lite så. Det har varit ju varit väldigt trevligt med ett "Spring 2024" i stället.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag tycker att grafiken ser helt suverän ut med tanke på hur stort spelet antagligen kommer vara.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Man trodde inte det skulle dröja 12 år, men det är nog nackdelen med att spel blivit så stora nu, och drar in pengar under så lång tid. Undrar hur länge det dröjer sen till sjuan...

GTA 5 blev nästan som en konsol, så länge försäljningssiffrorna fortsätter vara höra så släpps ingen ny :/
Men jag tror dock att 6:an kommer hålla bättre än 5:an, 5:an levde vidare på multiplayer men var dåligt anpassat för det, 6:an bör vara betydligt mer utformat för att fungera bättre där. De kanske låser upp en större karta med expansioner för både multiplayer och single player?

Jag är sjukt taggad efter den här trailern i alla fal, ser levande ut.

Medlem

Hoppas det släpps på alla format samtidigt. Kommer inte köpa det till min ps5 om det kommer dit något år före. Tar detta på pc alla dar i veckan

Medlem

Ja, såg ut som GTA😂 Kan bli hur bra eller hur dåligt som helst. Över ett år till release så jag tänker inte ens börja hypa, man kan fan va död innan dess.

Medlem

10 års tystnad och slutligen en trailer med ”Coming 2025”.
Den var bra och jag kommer spela spelet men kan inte låta bli att tycka att detta tar på tok för lång tid. Jag hoppas vi kommer sitta här 2025 och tycka att det var värt det men för mig personligen ska det till en extremt hög nivå för att rättfärdiga de här väntetiderna. R* brukar givetvis leverera men 12 års väntan, längtan och hype blir nog svårt även för dem att leva upp till.

Sju år mellan RDR2 och GTAVI. Så vi lär inte få se ett annat spel från R* under den här generationen.

Medlem
Skrivet av erson:

Hoppas det släpps på alla format samtidigt. Kommer inte köpa det till min ps5 om det kommer dit något år före. Tar detta på pc alla dar i veckan

Nej, det är bara konsol först som vanligt från Rockstar. Vilket suger.

https://www.take2games.com/ir/news/rockstar-games-announces-g...
"announce that Grand Theft Auto VI is coming to PlayStation® 5 computer entertainment systems and Xbox Series X|S games and entertainment systems in 2025"

Medlem

Ser ju snyggt ut, sen vet jag inte riktigt om den gjorde mig särskilt hypad, inte direkt. Kommer ihåg den trailer med Welcome to the jungle, var det till 4an eller 5an? Minns inte, men den var riktig WOW när den kom. 🙂

Medlem

Förstår verkligen inte hypen kring GTA. Vad är syftet med spelet liksom förutom att lalla runt i en virtuell stad? Sno bilar, bli jagad av polisen och göra random aktiviteter känns ju lagom lockande.

Avstängd

GTA 6 ser ut att vara bättre än GTA 5. Dåligt av Rockstar att inte släppa till pc samtidigt som till konsoler. Många släpper aaa spel till konsol och pc samtidigt, det kan även Rockstar men vill inte.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Skriv svar