Vinnarna i Steam Awards har korats

Robot
Vinnarna i Steam Awards har korats

Vilka blev årets spel, bästa co-op, bästa Steam Deck-titel med mera?

#Steam


Medlem

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Releasehästryttare

Folk borde få en spark i röven som röstade på starfield

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Satte kaffet i halsen när jag läste det också, skräll.

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Samma med RDR2 som vann Labor of Love trots att det inte gjorts knappt något med det sen släpp. Bästa är nog att inte ta Steam Awards på för stort allvar.

Medlem
Citat:

Mest innovativa spelupplägg – Starfield

Älska Starfield om ni vill. Alla tycker olika, och det är så det ska vara. Men aldrig någonsin kan ni övertyga mig om att Starfield är innovativt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Älska Starfield om ni vill. Alla tycker olika, och det är så det ska vara. Men aldrig någonsin kan ni övertyga mig om att Starfield är innovativt.

Nä jag vet inte heller vad det skulle vara.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Skulle gissa på att det är spelets NG+ funktion som gjorde att det fick nomineringen.

Håller med om att det kanske förtjänar en nominering för det då det gjort att jag spelat igenom main questen fler gånger än i något annat spel men jag tycker nog ändå inte att det förtjänar att vinna.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Bästa är nog att inte ta Steam Awards på för stort allvar.

Nej man ska inte ta det seriöst, mer som "gratis reklam" för vinnarna och dom nominerade.
Allt är ju typ automatiserat och mannfår alternativ att nominera från vad man har i sitt bibliotek ovh sen röstar vad man tycker är bra oavsett kategori.

Årets VR spel Labyrinthine.
Tja spelet är säkert bra (höga omdömen) men det är ett vanligt spel som har ett VR läge, alltså har en massa icke VR spelare röstat på detta spel då dom VR spel som enbart funkar i VR har bara en bråkdel kört.
Samma sak var det förra året då Hitman 3 vann, ett bra spel ja visst men med ett VR läge som lämnade en hel del att önska


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av blackidus:

Skulle gissa på att det är spelets NG+ funktion som gjorde att det fick nomineringen.

Håller med om att det kanske förtjänar en nominering för det då det gjort att jag spelat igenom main questen fler gånger än i något annat spel men jag tycker nog ändå inte att det förtjänar att vinna.

För en som inte är insatt i Starfield (gav upp efter 1-2 timmes spelande), vad för NG+ funktion har spelet som skiljer sig från andra spel med NG+?

Medlem

Aldrig hört talas om Labyrinthine tidigare, så kikade upp det på Steam. Spelet har fått massa negativa bedömningar efter Steam Awards pga många som inte anser att spelet borde få VR award.

Releasehästryttare
Skrivet av Molotov:

Nej man ska inte ta det seriöst, mer som "gratis reklam" för vinnarna och dom nominerade.
Allt är ju typ automatiserat och mannfår alternativ att nominera från vad man har i sitt bibliotek ovh sen röstar vad man tycker är bra oavsett kategori.

Årets VR spel Labyrinthine.
Tja spelet är säkert bra (höga omdömen) men det är ett vanligt spel som har ett VR läge, alltså har en massa icke VR spelare röstat på detta spel då dom VR spel som enbart funkar i VR har bara en bråkdel kört.
Samma sak var det förra året då Hitman 3 vann, ett bra spel ja visst men med ett VR läge som lämnade en hel del att önska

Har du lirat Egression?

Medlem

Hogwarts på Steam deck, jag spelade faktiskt hela spelet på steam decken utan problem.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

För en som inte är insatt i Starfield (gav upp efter 1-2 timmes spelande), vad för NG+ funktion har spelet som skiljer sig från andra spel med NG+?

Nu har jag inte spelat något annat spel som har något NG+ funktion så jag kan inte säga så mycket hur det skiljer sig mot andra men i Starfield ser det ut såhär, lägger spoiler tag utifall.

- Varje gång du kommer till slutet får du se tillbaka på vad du åstadkommit i varje faction quset och hur det påverkar det universum du lämnar, varje faction quest har 2 alternativa slut, även om dem ofta inte skiljer sig så mycket.

- För varje ny NG+ får du bättre och bättre start-skepp och rymddräkt. Tror att vid NG+ 10 har du nått dem bästa prylarna.

- Varje gång du startar ett nytt NG+ finns en chans att hamna i ett alternativt universum med en alternativ start på main questen. Är inte helt säker men jag tror det finns 10 alternativa starter/handlingar man kan få. I vissa av dessa alternativa universum så är det inte bara starten som skiljer utan det blir en helt annan handling då några eller i vissa fall alla andra huvudkaraktärer är borta/döda. Har sett någon på reddit som även påstår att detta även påverkar resten av universumet du hamnar i, men har inte upplevt något sådant själv ännu.

- När du startar ett nytt NG+ får du i starten av main questen alternativet att köra den som vanligt den långa vägen eller att "snabbspola" igenom den vilket då bara tar 1-2 timmar. Även om man kör den vanliga vägen så kommer det komma nya alternativa konversations alternativ (men bara om du gjort samma quest i ett tidigare "liv", har du inte gjort den questen i en tidigare genomspelning dyker inte dessa alternativ upp)

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Det är en 4chan trollkupp.

Medlem
Skrivet av Devan:

Har du lirat Egression?

Nej det har jag inte spelat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att bara kunna nomineras i 2 kategorier är sjukt.

"Nä tyvärr, ni har gjort ett för bra spel så ni kan inte vara med i de här kategorierna för ni är redan i 2".

Bara det invaliderar ju hela förloppet.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Det är en 4chan trollkupp.

Haha, det förklarar en hel del. Trolldetektorn började larma när jag såg att RDR2 fick "Labor of love"-priset.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Har ingeting med innovation att göra. Kategorin var den enda där Starfield ens lyckades bli nominerat, det mot fyra indietitlar med en bråkdel av spelarbasen. Finns fler Microsoft-fanboys som väntade på att kunna spamma sina röster oavsett kategori än vad övriga nominerade hade i sålda exemplar.

Skrivet av kebbe:

Har ingeting med innovation att göra. Kategorin var den enda där Starfield ens lyckades bli nominerat, det mot fyra indietitlar med en bråkdel av spelarbasen. Finns fler Microsoft-fanboys som väntade på att kunna spamma sina röster oavsett kategori än vad övriga nominerade hade i sålda exemplar.

Kan man spamma sina röst på Steam så?!
Trodde man bara kunde rösta en enda gång på var kategori


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Kan man spamma sina röst på Steam så?!
Trodde man bara kunde rösta en enda gång på var kategori

Syftade på att rösta utan att bry sig om varken kategori eller övriga nominerade, man har bara en röst så hade säkert funnits ett bättre ordval.

Quake-konnässsör
Skrivet av Jozo:

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Medlem

Starfield - Most innovative gameplay
RDR2 - Labor of Love

Ingen av priserna passar särskilt bra. Tvärtom känns i så fall mer rimligt. Starfield kommer trots allt att få en hel del uppdateringar och RDR2 med sin enorma detaljrikedom, som än idag är oöverträffad, skulle kunna platsa som någotsånär innovativt.

Medlem

Håller med, man kan inte lita på steamspelare.

Medlem
Medlem

Kul att Lethal Company vann bästa co-op.

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Mest innovativa spelupplägg – Starfield"

Va? Hur är Starfield innoativt?

Såhär: https://www.gamesradar.com/starfields-new-game-plus-narrative...

Medlem

Ni som undrar varför Starfield fick ett pris. Ni kan ju fråga PlayStation om PlayStation kan ge ett PlayStation Studios spel ett Game Of The Year pris. (som hände förra året faktiskt).

Obs ironi.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ni som undrar varför Starfield fick ett pris. Ni kan ju fråga PlayStation om PlayStation kan ge ett PlayStation Studios spel ett Game Of The Year pris. (som hände förra året faktiskt).

Obs ironi.

Vad har detta med Steam awards att göra?!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vad har detta med Steam awards att göra?!

Mannen talar i gåtor som oftast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar