Indiana Jones and the Great Circle avtäckt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av NuZ:

Alltså?! Såg ni samma trailer som jag? Hur kan man gnälla på grafiken? Är ju otroligt bra och märks att grafik verkligen är subjektivt. Gameplay känslan verkar vara på topp och humorn, så tror detta blir mycket bra! Sedan FPS är ett smart drag, vi behöver inte ha en till Tomb Rider kopia för vi har redan de nya samt Uncharted. Hype!

Alltid samma "Det ser ut som PS3". Haha Gå tillbaka och kolla PS3 gameplay som inte är uppskalat via en emulator eller en spelremaster så ska ni allt få se...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Alltid samma "Det ser ut som PS3". Haha Gå tillbaka och kolla PS3 gameplay som inte är uppskalat via en emulator eller en spelremaster så ska ni allt få se...

Haha precis


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av uberpwnage2.0:

Alltid samma "Det ser ut som PS3". Haha Gå tillbaka och kolla PS3 gameplay som inte är uppskalat via en emulator eller en spelremaster så ska ni allt få se...

Fast om vi tar t ex RDR2 som ser betydligt bättre ut än det där och är ca. 6 år gammalt.

Om vi tittar på spel som släpptes förra året Alan Wake 2 m fl så är Indiana Jones inte ens i närheten.

T om Starfield och AC Mirage ser betydligt bättre ut och som kör rätt gammal teknik (no?).

Som sagt tittar man på faktiskt gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det bedrövligt ut. Scener mellan faktiskt spel och att hotta upp en trailer kan dom flesta göra. T om The day before såg okej ut i trailern…

Medlem

Alltid humor och gå in i kommentarerna på xbox-spel på fz...

Har den äldre publiken på fz bytts ut mot 12-åringar?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Moderator | Testpilot
Skrivet av ScreamingWhisper:

Fast om vi tar t ex RDR2 som ser betydligt bättre ut än det där och är ca. 6 år gammalt.

Om vi tittar på spel som släpptes förra året Alan Wake 2 m fl så är Indiana Jones inte ens i närheten.

T om Starfield och AC Mirage ser betydligt bättre ut och som kör rätt gammal teknik (no?).

Som sagt tittar man på faktiskt gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det bedrövligt ut. Scener mellan faktiskt spel och att hotta upp en trailer kan dom flesta göra. T om The day before såg okej ut i trailern…

Smaken är som baken. Jag tycker det ser riktigt bra ut. Sedan skulle jag säga RDR2 är ett spel som verkligen sticker ut snarare än att det representerar hela den konsolgenerationen, men det är jag det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Det såg minst sagt lite janky ut gameplay-mässigt och var en rätt skarp kontrast rent grafiskt till det som visades upp i tredjeperson, framför allt tänkte jag på lasso-animationen, den såg inte så vidare bra ut... I övrigt tycker jag det känns som ett bra Indy-spel om än kanske att det blir lite udda när man spelar Indy som fps. Känns lite som det kan bli sm Uncharted där allt skjutande var det klart sämsta med spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Fast om vi tar t ex RDR2 som ser betydligt bättre ut än det där och är ca. 6 år gammalt.

Om vi tittar på spel som släpptes förra året Alan Wake 2 m fl så är Indiana Jones inte ens i närheten.

T om Starfield och AC Mirage ser betydligt bättre ut och som kör rätt gammal teknik (no?).

Som sagt tittar man på faktiskt gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det bedrövligt ut. Scener mellan faktiskt spel och att hotta upp en trailer kan dom flesta göra. T om The day before såg okej ut i trailern…

Är du medveten om att olika företag har olika förutsättningar?

Rockstar ca 1500st var inblandade i RDR2 medan Machine Games har ca 150st anställda totalt. Hur ska en tiondel av manskapet, med mindre budget och kortare utvecklingstid kunna producera något som är mätbart mot RDR2?

Helt verklighetsfrånskiljd jämförelse att göra.

Medlem

Nu har jag sett trailern 4 gånger och jag måste säga att jag har gått från tveksamt positiv till full hype! Det finns givetvis många sätt detta spel kan tanka på men Jag hoppas att detta blir en fullträff och att vi får ett riktigt bra xbox-exklusivt spel. Min xbox har mestadels varit avstängd under 2023 så jag ser verkligen fram emot ett riktigt härligt matiné-äventyr.

Medlem

De fick med mig när man såg Indiana hoppa mellan plan.
Jag är försiktigt optimistisk då Machine Games har lyckats riktigt bra med Wolfenstein.

Medlem

Tycker det är bra med fps, då ser man vad man gör när man gör pussel, det känns lite coolare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Alltid humor och gå in i kommentarerna på xbox-spel på fz...

Har den äldre publiken på fz bytts ut mot 12-åringar?

Kommer man bara åt den delen av sidan från en xbox?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Absolut. Att Peka och Klicka idag har en tynande tillvaro består mest av industry bias. Finns redan en pågående diskussion om detta för inte bara den genren.

Som tur är så kommer det bra spel i den genren också

Kommer en del peka-klicka spel men då får man främst söka sig till indiescenen. 🙂

För utvecklare utav AAA titlar är det väl tyvärr inget dom kan tjäna pengar på nuförtiden.

Medlem

Positivt överraskad!

KoP
Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Fast om vi tar t ex RDR2 som ser betydligt bättre ut än det där och är ca. 6 år gammalt.

Om vi tittar på spel som släpptes förra året Alan Wake 2 m fl så är Indiana Jones inte ens i närheten.

T om Starfield och AC Mirage ser betydligt bättre ut och som kör rätt gammal teknik (no?).

Som sagt tittar man på faktiskt gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det bedrövligt ut. Scener mellan faktiskt spel och att hotta upp en trailer kan dom flesta göra. T om The day before såg okej ut i trailern…

Kan inte spel vara roliga/bra bara för att dom visuellt inte ser bätter ut än vissa äldre spel?

I beg to differ. 🙄

Medlem

Verkar ju bli hur mysigt som helst! Är väldigt glad för att dom valde första person, så trist att spana in någons rygg i flera timmar, plus att det bidrar mycket bättre till inlevelsen och känns mindre som en film med kass kameravinkel.

Sedan förstår jag verkligen inte vad folk klagar om kring grafiken, det ser ju som alla nya AAA titlar gör, varken mer eller mindre.

Gen
Medlem

Jag hade nog föredragit tredjeperson när man har kontrollen över karaktären, däremot hade det varit coolt med förstaperson under alla cut scenes.

Todd Howard är däremot ett gigantiskt minus.

Sen ser spelet väldigt ofärdigt ut men hoppas att det blir bättre med tiden. Känslan finns definitivt där.

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Otroligt trist grafik för att vara 2024.

När man ser gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det ut som ett spel gjort för Xbox 360. Nästan. Men inte långt ifrån. Spelet är säkert bra story mässigt osv. Men det måste se bättre ut än sådär 2024. För många av oss är grafiken viktig för att spelet som helhet ska vara riktigt bra.

Man får hoppas att dom släpper detta senare i år och med rejält uppiffad grafik...

Kommer du ens ihåg hur spelen såg ut till xbox360???...jag vet inte vad du har för orimliga förväntningar på hur ett spel ska se ut idag men det var absolut inget dåligt med det lilla vi fick se här...

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag hade nog föredragit tredjeperson när man har kontrollen över karaktären, däremot hade det varit coolt med förstaperson under alla cut scenes.

Todd Howard är däremot ett gigantiskt minus.

Sen ser spelet väldigt ofärdigt ut men hoppas att det blir bättre med tiden. Känslan finns definitivt där.

Varför är todd howard ett gigantiskt minus?, han har väl ett hyfsat trackrecord skulle jag vilja påstå... oblivion,skyrim,fallout 3 för att nämna några, och nu senast starfield, vilket iofs inte föll mig i smaken men det verkar ju iaf vara populärt

Medlem

Ser ut att vara klippt och skuren för en VR version av spelet.

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Fast om vi tar t ex RDR2 som ser betydligt bättre ut än det där och är ca. 6 år gammalt.

Om vi tittar på spel som släpptes förra året Alan Wake 2 m fl så är Indiana Jones inte ens i närheten.

T om Starfield och AC Mirage ser betydligt bättre ut och som kör rätt gammal teknik (no?).

Som sagt tittar man på faktiskt gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det bedrövligt ut. Scener mellan faktiskt spel och att hotta upp en trailer kan dom flesta göra. T om The day before såg okej ut i trailern…

Mellan 1:57 - 2 :07 ser det bra ut. Inga fel alls där. Vad är det du ser?

Medlem

Alltid väldigt tveksam när det kommer ett nytt Indiana Jones spel.. vilket inte är ofta det händer. För dom blir sällan bra. Men detta ser ju faktiskt riktigt bra ut. Känns lite stelt i animationerna men tror det kommer bli ett bra spel

Medlem

Tycker förstaperson såg asgött ut och jag tyckte det såg snyggt ut också. Hoppas det blir lika trevligt som det ser ut!

Medlem

Känns inte helt rätt när man ser Harrison Ford fast hör fel röst, i detta fallet Troy Baker. Tycker de kunde gjort nått eget men säljer väl mer om det är Harrison. Och det är något med grafiken som ibland inte riktigt klaffar för mig. Annars gillar jag att det är first person och storyn verkar spännande, kan nog bli bra.

Medlem
Skrivet av Dengode:

Vet inte om folk är förlåtande för att det är en svensk studio men detta ska alltså vara xbox svar på uncharted och i jämförelse med uncharted 4 som släpptes för 8(!) år sedan så är detta inte i närheten grafiskt, animationerna var inte imponerande och återigen så ville en majoritet ha tredjepersons vy. Allt xbox tar i blir verkligen skit

Uncharted 4. Så då hade NuaghtyDog redan gjort samma spel 3 gånger? Då kan man återanvända mycket och finslipa extra.

Jag förväntade faktiskt mig tredjeparts vy och typ en TR eller Uncharted klon men detta såg roligare och mer annorlunda ut. Machinegames har ju mycket erfarenhet av Nazister.

Medlem

Vet inte varför jag föreställde mig något exakt som Tomb Raider Legend när jag tänkte på Indiana Jones men det gjorde jag haha! Vet inte hur jag ställer mig till att det är fps känns inte givet för den här typen av spel. Men vi får se.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Alltid samma "Det ser ut som PS3". Haha Gå tillbaka och kolla PS3 gameplay som inte är uppskalat via en emulator eller en spelremaster så ska ni allt få se...

Det var ju just det jag skrev att det såg ut som en REMASTER av ett ps3-spel vilket det gör

Medlem

Ändå en miss att inte döpa spelet till Indiana Jones and the Infernal MachineGames.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Drömscenario; Indy behöver åka till ett tyskt slott för att infiltrera som en "nod" till Sista Korståget, slottet kan eller kan inte heta Castle Wolfenstein och under sin flykt därifrån när skiten träffat fläkten så springer man på en annan flyende eller nazi-pepprande snubbe som man bara ser på håll eller hälsar på i förbifarten. Det är William J. Blazkowicz!
Öppet mål i fanservice, bjuder på den Machine Games!

Gen
Medlem
Skrivet av roftg:

Varför är todd howard ett gigantiskt minus?, han har väl ett hyfsat trackrecord skulle jag vilja påstå... oblivion,skyrim,fallout 3 för att nämna några, och nu senast starfield, vilket iofs inte föll mig i smaken men det verkar ju iaf vara populärt

Därför att alla spelen du nämnde är väldigt lika och passar förvisso sin genre men inte ett storydrivet indiana jones spel med fokus på pussel. Känns inte som att man ska gå och och göra quests med Indy. Förhoppningsvis är han bara ett namn på omslaget och Machinegames har fria tyglar. Trots allt har de gjort grymma Wolfensteintitlar.

Medlem

Ser mysigt ut, hoppas det blir bra!

När Todd Howard dök upp så började Röda flaggorna dock svajja


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skriv svar