Självklart gör Troy Baker rösten till Indiana Jones

Robot
Självklart gör Troy Baker rösten till Indiana Jones
Medlem

har ni nattskift på fz? vet jag sett många gånger att de postas mitt i natten^^

Skribent
Skrivet av kennyg123:

har ni nattskift på fz? vet jag sett många gånger att de postas mitt i natten^^

Jupp, jag agerar nattuggla. Men jag är utomlands en del, så ibland blir det fördelaktig tidsskillnad

Medlem

Så trött på Troy baker, snubben har två röster, Joel och Troy.

Makalöst att de inte kan hitta en enda annan person som får köra huvudrollen i ett spel.

Medlem

Jaså det var han! Jag funderade hela tiden under visningen på vem som gör rösten. Tyckte det lät riktigt likt Harrison Ford. Lät inte det minsta som Troys röst när han gör Joel.

Redaktör
Ponny

När man rollsatte brukade man fråga: "Vem ringer vi?" Nu frågar man: "Vem ringer Troy?" Men ja, det verkar bra. I mina öron är han en kameleont.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem
Skrivet av Faustian:

Jaså det var han! Jag funderade hela tiden under visningen på vem som gör rösten. Tyckte det lät riktigt likt Harrison Ford. Lät inte det minsta som Troys röst när han gör Joel.

I vissa instanser hörde jag Ford men tkr inte det låter som han överlag. Men älskar att utseendet är format efter Ford. Får sån skön nostalgi vibe. Älskar adventure treasure hunting spel!

Medlem

Troy Baker är verkligen med i allt nu för tiden på gott och ont. Han är absolut en talangfull VA, men efterfrågan styr antar jag på han

Medlem

haha va?
Karaktären ska ju uppenbarligen se ut som Harrison Ford men det blir alltså inte hans röst.
Märkligt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

haha va?
Karaktären ska ju uppenbarligen se ut som Harrison Ford men det blir alltså inte hans röst.
Märkligt.

För det första så kanske inte Harrison Ford var intresserad (eller för dyr). För det andra så låter rösten ”yngre” av det man hör i klippet. Vilket passar perfekt till en yngre Indy.

I senaste filmen så hör man ju att Harrison låter äldre när de gör flashbacks till en datorfixad yngre Indy.

Jag tycker det låter som att Troy gör ett jävla bra jobb här! Sen är ju Troy riktigt duktig överlag som VA (även duktig ”riktig” skådis bör nämnas).

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

För det första så kanske inte Harrison Ford var intresserad (eller för dyr). För det andra så låter rösten ”yngre” av det man hör i klippet. Vilket passar perfekt till en yngre Indy.

I senaste filmen så hör man ju att Harrison låter äldre när de gör flashbacks till en datorfixad yngre Indy.

Jag tycker det låter som att Troy gör ett jävla bra jobb här! Sen är ju Troy riktigt duktig överlag som VA (även duktig ”riktig” skådis bör nämnas).

Då hade det varit bättre att göra en Indiana som inte har haft Harssion Fors som modell.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tycker att det är helt rätt att modellera Indy efter filmversionen, det är ju trots allt så han såg ut i den ålder han ska vara i spelet och Harrison Fords Indy är ju därutöver originalkaraktären. Hade i mitt tycke varit märkligare om han såg annorlunda ut endast i syfte att särskilja dem åt. Kan förstå att folk stör sig på det när utseende och röst inte hänger ihop som man förväntar sig men för mig är det perfekt

Skribent
Skrivet av SunShine:

Då hade det varit bättre att göra en Indiana som inte har haft Harssion Fors som modell.

Då hade internet tiltat helt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Då hade det varit bättre att göra en Indiana som inte har haft Harssion Fors som modell.

Säger som de andra!

Indy skapades med Harrison Ford och är ikonisk idag. Att man typ hade gjort en latino snubbe a la Banderas med brytning o sen agerat Indy t ex.

Som en annan här skrev. Internet hade tiltat DIREKT.

Näe detta är bra, förstår att Ford kanske var för dyr eller inte hade tid. Men jag gillar visionen och tror att detta kan bli bra!

Medlem

Troy baker är KUNG och detta kommer han styra galant. Galet talangfull snubbe..

Skrivet av Jonny Myrén:

Jupp, jag agerar nattuggla. Men jag är utomlands en del, så ibland blir det fördelaktig tidsskillnad

coolt. Vart utomlands om man får fråga? Och vad arbetar du med där?

Själv är jag nattmänniska. Har tungt att gå upp på morgonen. Att gå upp 03-05 as tidigt på morgonen/natten finns inte på kartan...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jupp, jag agerar nattuggla. Men jag är utomlands en del, så ibland blir det fördelaktig tidsskillnad

det förklarar saken! måste vara skönt att kunna jobba på distans

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Troy baker är KUNG och detta kommer han styra galant. Galet talangfull snubbe..

coolt. Vart utomlands om man får fråga? Och vad arbetar du med där?

Själv är jag nattmänniska. Har tungt att gå upp på morgonen. Att gå upp 03-05 as tidigt på morgonen/natten finns inte på kartan...

samma här, jobbar bara eftermiddagar/nätter på DHL. Passar mig heelt perfekt!

Medlem

Tycker det känns trist att hela spelet körs från first person mode när en third person vy skulle man kunna kolla alla fina animationer av Harrison Ford. Med det sagt så kan det kanske bli bra om de gör en VR version av detta spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Då hade det varit bättre att göra en Indiana som inte har haft Harssion Fors som modell.

Men det är ju bara han som gjort rollen😅 Hade man använt Troys ansikte hade ju alla skrattat.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tycker det känns trist att hela spelet körs från first person mode när en third person vy skulle man kunna kolla alla fina animationer av Harrison Ford. Med det sagt så kan det kanske bli bra om de gör en VR version av detta spel.

Själv är jag trött på tredjeperson, men jag förstår folk som bara spelar med dosa, förstapersonsspel ska bara spelas med M+T i mitt tycke.

1
Skriv svar