Asgard's Wrath 2

Medlem

Om någon tänkte köpa Asgard's Wrath 2 snart så har ni en länk som ger 25% rabatt här:
https://www.oculus.com/appreferrals/morrrritz/260383609965422...

Medlem
Skrivet av Xerx:

META satsar på att gör allt så smidigt som möjligt, och blöder pengar på en nivå som är helt vansinnig (till största del pga deras massiva RnD labb för MR/VR).

Standalone Är framtiden, då det är sjukt osmidigt att vara kopplad till något. Trådlös VR fungerar förvisso riktigt bra. Men det är extra latens, och att spela det utanför ens egna hus innebär rejäl kvalitetsförlust och ännu mer latens.

Den största barriären för att VR/MR faktiskt skall få bra spridning, är just att det måste vara så smidigt som möjligt.

/VR enthusiast som häng på sedan viven. Vars Index bara samlat damm i ett skåp just för hur osmidigt den faktiskt är.
Och som nu spelar tonvis med vr igen med Quest 3an, både standalone och PCVR.

Fast i de flesta fall så fungerar kabel. Hur många här går utanför dörren för att köra VR? Jag hade ju en dröm om att hyra gymnastikhall men dra sig iväg när man ändå bara har ett par timmars batteritid man orkar ju liksom inte och det är inte gratis heller.

Jag kör både och varjo aero kablat och så quest 3 antingen trådlöst eller standalone. Trådlöst fungerar bra efter införskaffning av 2000 kr router Men jag förstår inte riktigt vad som är bökigare när man väl ställt upp allt? Det är snarare ett mindre steg med att koppla in och ur usb kabel för att ladda batterier vad är bökigare?

12
Skriv svar