Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Valde du att ge Cyberbug 5/5 men inte har svårt att se hur Tekken 8 kan få fullpott?

Smaken e som baken antar jag.

Jag som många andra stadia spelare upplevde inga buggar i cyberpunk utan hade en fantastisk upplevelse. Spelat igenom det 2 gånger på pc utan problem nu oxå så att fortfarande säga att cyberpunk e buggigt...


signatur

1# FZ Troll

Redaktör
Ponny

Spelåret 2024 lägger sig definitivt inte platt för spelåret 2023. Det är redo att fajtas!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bara polisen Lei kommer som DLC.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skribent
Skrivet av Cappachino:

Givet köp efter den här recensionen!

Roligt att höra!
Det har ju kammat hem riktigt fina betyg across the board: 90 på både Opencrititc och Metacritic!

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Bara polisen Lei kommer som DLC.

Man kan ju hoppas! Hittills har de väl bara avslöjat att Eddy Gordo återvänder i säsong 1

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag som många andra stadia spelare upplevde inga buggar i cyberpunk utan hade en fantastisk upplevelse. Spelat igenom det 2 gånger på pc utan problem nu oxå så att fortfarande säga att cyberpunk e buggigt...

Fast nu recenserades ju Tekken 8 just innan det officiella släppet. Du får väl då jämföra det med C77 när det officiellt släpptes. Vilket objektivt bör ses som en katastrofsläpp. Även från CD Projekts sida.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

sjuan var en besvikelse för mig

Fyran, femman, sexan OCH sjuan var besvikelser för mig. Min hot take är att den här serien nådde kulmen med- samt har stått och stampat vatten sedan trean. Dessutom blir det bara löjligare och löjligare för varje ny del som kommer. Så jag skippar åttan helt och hållet.

Skribent
Skrivet av Jonas Vågström:

Man kan ju hoppas! Hittills har de väl bara avslöjat att Eddy Gordo återvänder i säsong 1

Vafalls, är inte min gubbe Eddy med från början? =(


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Vafalls, är inte min gubbe Eddy med från början? =(

Ledsen att göra dig besviken, men du behöver inte vänta så länge på Capoeira-Kungen - han gör sitt intåg under "Våren 2024"!

Skribent
Skrivet av Jonas Vågström:

Ledsen att göra dig besviken, men du behöver inte vänta så länge på Capoeira-Kungen - han gör sitt intåg under "Våren 2024"!

Köper Tekken 8 under "våren 2024".


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Fyran, femman, sexan OCH sjuan var besvikelser för mig. Min hot take är att den här serien nådde kulmen med- samt har stått och stampat vatten sedan trean. Dessutom blir det bara löjligare och löjligare för varje ny del som kommer. Så jag skippar åttan helt och hållet.

Sjuan var det första jag spelade efter trean

Efter att i stort sett ha undvikit genren i ~20 år så fick jag ryck och köpte Street Fighter 5, Soul Calibur 6 och Tekken 7 för 2-3 år sedan. Soul Calibur 6 var det jag gillade mest av dom.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Fyran, femman, sexan OCH sjuan var besvikelser för mig. Min hot take är att den här serien nådde kulmen med- samt har stått och stampat vatten sedan trean. Dessutom blir det bara löjligare och löjligare för varje ny del som kommer. Så jag skippar åttan helt och hållet.

Synd att du tycker det, femman är väl sedd som den mest kompletta av alla i Dark ressurection släppet till konsol.
Sjuan är ju otroligt bra och har dom bara lagt mer grädde på det moset är 2024 räddat

Medlem

Tackar för recensionen. Betygen verkar höga nästintill överallt.

Har inte mycket att jämföra med då jag inte lirat Tekken sedan 3 och Tekken Tag, men demot kändes bra(PC), även om man är pleb som kör med handkontroll. Såg även bra ut grafiskt samt musiken var även riktigt trevlig!

Det finns ett litet sug att köpa detta, men, lär bli frustrerad hur usel man kommer vara online när man möter folk som lirat sedan begynnelsen, samt att köra utan sticka lär väl inte göra saken enklare(funkar säkerligen med kontroll, till en viss nivå, gissar jag).

Får se hur jag gör, kan vara bra att höra åsikter om hur online-delen funkar också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Tackar för recensionen. Betygen verkar höga nästintill överallt.

Har inte mycket att jämföra med då jag inte lirat Tekken sedan 3 och Tekken Tag, men demot kändes bra(PC), även om man är pleb som kör med handkontroll. Såg även bra ut grafiskt samt musiken var även riktigt trevlig!

Det finns ett litet sug att köpa detta, men, lär bli frustrerad hur usel man kommer vara online när man möter folk som lirat sedan begynnelsen, samt att köra utan sticka lär väl inte göra saken enklare(funkar säkerligen med kontroll, till en viss nivå, gissar jag).

Får se hur jag gör, kan vara bra att höra åsikter om hur online-delen funkar också.

Tack själv! Jo det verkar vara ett spel som gått hem hos de flesta, välförtjänt höga betyg!

Jag tror inte att du behöver oroa dig för att möta veteraner. Arcade Quest och möjligheten att spela mot spöken gör det hela lite enklare.

Man får lära sig grunderna i AQ och behöver inte spela mot riktiga spelare om man inte vill 🙂

Vi hade lite begränsade möjligheter att testa multiplayer, men det lilla vi fick prova funkade bra!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tackar för recensionen. Betygen verkar höga nästintill överallt.

Har inte mycket att jämföra med då jag inte lirat Tekken sedan 3 och Tekken Tag, men demot kändes bra(PC), även om man är pleb som kör med handkontroll. Såg även bra ut grafiskt samt musiken var även riktigt trevlig!

Det finns ett litet sug att köpa detta, men, lär bli frustrerad hur usel man kommer vara online när man möter folk som lirat sedan begynnelsen, samt att köra utan sticka lär väl inte göra saken enklare(funkar säkerligen med kontroll, till en viss nivå, gissar jag).

Får se hur jag gör, kan vara bra att höra åsikter om hur online-delen funkar också.

Det finns matchmaking så du möter inte veteraner

Sen tycker jag Tekken lämpar sig bra till handkontroll. Det är en 4-button fighter så du har inte high kick och punch på trigger knapparna som i Street Fighter. Heat trigger och rage art sitter där, men jag kan tänka att det skulle funka bra. Du har till största del inte heller några motion inputs som i SF. Spelar själv på sticka eftersom jag alltid gjort det, men det finns många proffs även inom street fighter som spelar kontroll, så visst funkar det!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tackar för recensionen. Betygen verkar höga nästintill överallt.

Har inte mycket att jämföra med då jag inte lirat Tekken sedan 3 och Tekken Tag, men demot kändes bra(PC), även om man är pleb som kör med handkontroll. Såg även bra ut grafiskt samt musiken var även riktigt trevlig!

Det finns ett litet sug att köpa detta, men, lär bli frustrerad hur usel man kommer vara online när man möter folk som lirat sedan begynnelsen, samt att köra utan sticka lär väl inte göra saken enklare(funkar säkerligen med kontroll, till en viss nivå, gissar jag).

Får se hur jag gör, kan vara bra att höra åsikter om hur online-delen funkar också.

Finns flertal amerikanska proffs (Anakin och lil Majin bla) som spelar på PS5 kontroller och är bland dom bästa spelarna i världen.

Arkadstickor är mest en novelty act idag och behövs verkligen inte. Slår ett slag för "leverless" kontroller som märket hitbox eller Haute42 där dom bytt ut stickan på arkadboxen till knappar för höger vänster ned och upp.

Medlem

Är Tekken 8 bra på PC eller ska man köpa det till komsol?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Tung:

Finns flertal amerikanska proffs (Anakin och lil Majin bla) som spelar på PS5 kontroller och är bland dom bästa spelarna i världen.

Arkadstickor är mest en novelty act idag och behövs verkligen inte. Slår ett slag för "leverless" kontroller som märket hitbox eller Haute42 där dom bytt ut stickan på arkadboxen till knappar för höger vänster ned och upp.

Jag skulle ändå säga att Tekken blir enklare med sticka. Exempelvis då ”A” och ”Y” eller ”X” och ”B” ska tryckas in samtidigt, alla karaktärer har dessa inputs i någon kombination och att knappa in långa sekvenser blir också lättare med större knappar.

Har inte upplevt samma skillnad i SF6 eller MK1, där fick handkontroll företräde men just nu spelar jag uteslutande med sticka i T8.

Sen är det såklart en smaksak också! 🙂

Skrivet av Hanzo:

Är Tekken 8 bra på PC eller ska man köpa det till komsol?

Det är testat till PC och crossplay finns så det är helt enkelt upp till dig - tror inte att det spelar någon roll! 🙂 Vilket format föredrar du?

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag skulle ändå säga att Tekken blir enklare med sticka. Exempelvis då ”A” och ”Y” eller ”X” och ”B” ska tryckas in samtidigt, alla karaktärer har dessa inputs i någon kombination och att knappa in långa sekvenser blir också lättare med större knappar.

Har inte upplevt samma skillnad i SF6 eller MK1, där fick handkontroll företräde men just nu spelar jag uteslutande med sticka i T8.

Sen är det såklart en smaksak också! 🙂

Det är testat till PC och crossplay finns så det är helt enkelt upp till dig - tror inte att det spelar någon roll! 🙂 Vilket format föredrar du?

Ja jag håller med men det är nog mest för att jag alltid spelat på sticka. Börjar man på kontroll finns det inga hinder att bli bra. Och skulle man vilja utforska möjligheterna med sticka finns det en helt ny värld att ta del av

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag skulle ändå säga att Tekken blir enklare med sticka. Exempelvis då ”A” och ”Y” eller ”X” och ”B” ska tryckas in samtidigt, alla karaktärer har dessa inputs i någon kombination och att knappa in långa sekvenser blir också lättare med större knappar.

Har inte upplevt samma skillnad i SF6 eller MK1, där fick handkontroll företräde men just nu spelar jag uteslutande med sticka i T8.

Sen är det såklart en smaksak också! 🙂

Det är testat till PC och crossplay finns så det är helt enkelt upp till dig - tror inte att det spelar någon roll! 🙂 Vilket format föredrar du?

Bra. Egentligen föredrar jag till konsol, men får sällan /nästan aldrig chansen då familjen ockuperar TV:n


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Tung:

Ja jag håller med men det är nog mest för att jag alltid spelat på sticka. Börjar man på kontroll finns det inga hinder att bli bra. Och skulle man vilja utforska möjligheterna med sticka finns det en helt ny värld att ta del av

Good point, finns inga hinder att avnjuta ett fightingspel med enbart kontroll.
Skaffade en sticka mest för att de ser coola ut men nu skulle jag inte vilja vara utan den.

Skrivet av Hanzo:

Bra. Egentligen föredrar jag till konsol, men får sällan /nästan aldrig chansen då familjen ockuperar TV:n

Då är det bara att köra! Fightingspel kan ju göra sig bättre på konsol ifall man kommer att spela mycket med nån annan i soffan, men pc funkar ypperligt tycker jag!

Medlem

Spelade 3:an otroligt mycket och älskade det.
Har spelat 5 en del sen lämnat allt tills 7:an som jag fick billigt. Var sjukt besviken på det så har övergett Tekken lite.

Detta ser dock riktigt lovande ut och hamnar nu högt på wishlist så kanske man kan köpa under året någon gång.
Blir intressant att se om det går att spela på SteamDeck alls när det gått ett par månader.

Är sugen men väntar då tiden inte finns med 2 små barn just nu.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Tung:

Att få Tekken 8 så tätt intill Street fighter 6 är helt otroligt. Man trodde den gyllende åldern var SF4 men nu börjar det verkligen lossna

Saknar Souls spelen, hade gärna sett en uppföljare med mer kärlek än vad 6:an fick.

Jag tror även att ett modernt Killer Instinct skulle kunna vara häftigt idag.

Men kul att Tekken, SF och MK har kommit tillbaka nu i alla fall.
Kändes som att fighting var relativt dött för några år sedan.
Beat em up ser det väl dock mörkt ut för, i alla fall om man inte vill köra retro, för då finns det ju riktigt bra spel.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Saknar Souls spelen, hade gärna sett en uppföljare med mer kärlek än vad 6:an fick.

Jag tror även att ett modernt Killer Instinct skulle kunna vara häftigt idag.

Men kul att Tekken, SF och MK har kommit tillbaka nu i alla fall.
Kändes som att fighting var relativt dött för några år sedan.
Beat em up ser det väl dock mörkt ut för, i alla fall om man inte vill köra retro, för då finns det ju riktigt bra spel.

Beat em up är en genre som förtjänar att återupplivas! Om du inte har spelat Sifu borde du ge det ett försök, är i grunden ett beat em up med lite andra mer rouglike-mekaniker.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Beat em up är en genre som förtjänar att återupplivas! Om du inte har spelat Sifu borde du ge det ett försök, är i grunden ett beat em up med lite andra mer rouglike-mekaniker.

Jag har förmodligen underskattat Sifu.
Märkte att jag underskattat Messenger häromdagen och Shredders revange för inte så länge sedan ..

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Jag har förmodligen underskattat Sifu.
Märkte att jag underskattat Messenger häromdagen och Shredders revange för inte så länge sedan ..

Sifu är svårt, men belönande - otroligt nice när det sitter och man nitar folk till höger och vänster. Det känns verkligen som att man spelar en kung fu-film - Stark rekomendation!

Messenger fanns till bra pris på Steam noterade jag, kanske blir ett köp om du rekommenderar det

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Sifu är svårt, men belönande - otroligt nice när det sitter och man nitar folk till höger och vänster. Det känns verkligen som att man spelar en kung fu-film - Stark rekomendation!

Messenger fanns till bra pris på Steam noterade jag, kanske blir ett köp om du rekommenderar det

Mycket bättre än vad jag trodde. Ganska likt Ninja gaiden i stilen fast att det finns uppgraderingar(som man kan köpa), humor och är mindre stelt typ. Inte hunnit spelat klart det än, men riktigt underhållande än så länge.
Trodde det skulle vara mer som Gaiden, men jag upplever det som mycket roligare.

Fanns på PS Plus Extra så jag började spela det för några dagar sedan.

Medlem

När det ändå är såhär stort intresse för Tekken och fighters vill jag passa på att nämna flera föreningar som träffas offline på locals för att spela mot varandra runt om i Landet. Kappa Bar i Uppsala och Göteborg kommer köra launch events och i sthlm Kör dom på SPACE

Kommer tonvis med trevligt folk och om man vill testa stickor finns det överflöd där

Skribent
Skrivet av Taskman:

Spelade 3:an otroligt mycket och älskade det.
Har spelat 5 en del sen lämnat allt tills 7:an som jag fick billigt. Var sjukt besviken på det så har övergett Tekken lite.

Detta ser dock riktigt lovande ut och hamnar nu högt på wishlist så kanske man kan köpa under året någon gång.
Blir intressant att se om det går att spela på SteamDeck alls när det gått ett par månader.

Är sugen men väntar då tiden inte finns med 2 små barn just nu.

Varför skulle det inte gå att spela på Steam Deck om några månader?

Medlem

Spelar det nu och jösses vad kul jag har! Just nu har jag fastnat lite extra mycket för Reina.

123
Skriv svar