Utvecklaren "kan inte motivera kostnaderna" för Rec Room på PSVR2

Medlem
Skrivet av lasselason:

Fortfarande inte okej känner jag, du projicerar. Ta den mer moraliska vägen nästa gång, inget illa ment men man behöver inte slå tillbaka ibland. Det är vad jag tycker.

Väldigt offtopic nu

Jag förstår inte riktigt vad du menar men du kan ta det i PM ist för jag vill inte prata om nån annan öppet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Väldigt offtopic nu

Jag förstår inte riktigt vad du menar men du kan ta det i PM ist för jag vill inte prata om nån annan öppet.

Det har du iofs redan gjort men vi lämnar det där.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Precis som att du känner att du alltid måste försvara VR VR är och (tror jag) kommer fortsätta vara alldeles dyrt för gemene konsument och en nischad produkt som aldrig kommer bli något riktigt stort. Den dagen det i princip räcker med ett headset som motsvarar storlek och vikt på valfria specsavers brillor så kanske det kan bli något, och då till ett rimligt pris. Men alla VR spel jag sett och provat skriker B-films känsla, det når aldrig upp till någon vidare kvalité vilket gör att VR bara känns som att valfritt spela en sämre version av ett spel som du hade kunnat uppleva på ett mycket bättre sätt på det "traditionella" sättet.

Såg inte ditt tidigare svar pga andra som tramsade.
Nej jag försvarar inte bara för försvarandets skull.
Men jag låter inte nej-sägare ha sista ordet med felaktigheter.
Det kanske finns dom som funderar på att skaffa nämligen och bör höra från sådana som använder dagligen än från sådana som knappt testat. Det skrivs så sällan om detta på FZ och ofta är det nått negativt.
Att RecRoom inte vill släppa på PSVR2 ör en skitsak egebtligen, men spel som faktist släpps skrivs det knappt om.
Ang det du skriver om spelen i sig. Jag tycker stort sett samma som du fast tvärt om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser fram emot en hätsk diskussion om marknadsandelar och existensberättigande nästa gång det kommer en recension på typ en ratt med pedaler eller en datorskärm

Medlem

Man kan ju undra om Sony verkligen vill sälja fler enheter.
Många skulle köpa en PSVR2 om stöd för PC var en grej.
Tänk om man hade haft mer nytta av sin PSVR2 istället för att den står på hyllan mer elller mindre oanvänd.
Hade det inte varit för resident evil i vr och ett fåtal andra spel hade jag funderat på att ta ned den i källaren faktiskt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Behöver inte backa upp några påståenden till nån som "redan bestämt sig".
VR marknaden är liten ja, men vad gör det? Den är inte döende, det finns absolut inga tecken på en döende marknad. Är PC Gaming en döende marknad?
Men jag försöker inte övertyga dig. dom jag försöker övertyga är dom som är "on the fence" med hur kul det är.
Folk som redan har bestämt sig som sagt är det ingen ide, bara påpeka era felaktigheter som ni lägger fram som fakta, som finns ingen målgrupp vilket är totalt befängt påstående.
Forstätt du med "färglada spel" på switchen. Ärligt talat låter det som enda färglada du får i ditt liv.

Bestämt mig? Är det jag som bestämt att VR ska ha låg försäljningstakt, lågt och minskande investeringskapital? Känns som du börjar bli rätt så hätsk nu, rätt låg nivå, men du ska ha eloge ändå för att det var ett av dina mer komiskt bisarra personangrepp
För övrigt så känns det rätt överdrivet bakåtsträvande att du alltså förordar återgången till svartvit bild. Färg-TV är det nya fräscha för alla oss topptränade pigga 18-åringar med kepan på sned.

Skrivet av Karmak:

Ja vi borde slutat vid 2d spel. Vem fan vill spela spel som gta5, god of war, half life, doom.
Finns ingen anledning att man använder 3d.

Har du också hört talas om internet? Hahah vilken skitsak vem fan ska ha det. Kommer dö ut

3DTV slog inte heller igenom. Och inte streaming för gaming heller.

Skrivet av itsnotme:

Det är inte en döende bransch, den är växande och det kommer öka markant när skärmteknologi, sensorer och uppskalningsteknik mognar. Men du har bestämt dig. Ju mer ämnet diskuteras ju mer kommer du tjura emot i motsatta riktning. De som jobbar inom VR industrin är eldsjälarna, varför kasta sten mot dem? Det vi bevittnar just nu är vad datorer var på 90-talet eller vad smartphones var tidigt 2000. Ha kul och va en del av innovationen, vi har bara skrapat ytan av VRs kapacitet

Fast den växer ju inte alls, var har du fått det ifrån? VR-branschen krymper i både försäljning och investerat kapital för spelutveckling. Tycker ditt resonemang påminner rätt mycket om dem som hävdade att streaming och Google Stadia kommer ta över, vart inget med det heller och påminner rätt mycket om hur det går för VR. Hade VR haft en blomstrande framtid så är jag rätt säker på att det helt enkelt hade varit mer liv och tillväxt inom sektorn. Tekniken har varit mogen i flera år, precis som tekniken för streaming av spel varit mogen i flera år. Problemet är att de flesta helt enkelt inte är intresserade av det.

Sen har jag ingen aning om vad du åsyftar med att jag har "bestämt mig". Ja, jag har läst om hur det går för VR och dragit mina slutsatser utifrån det. Vad det har med eldsjälar och annat att göra har jag ingen aning om, du menar att dessa eldsjälar tar skada av att jag inte skriver positivt om VR på FZ? .

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Man kan ju undra om Sony verkligen vill sälja fler enheter.
Många skulle köpa en PSVR2 om stöd för PC var en grej.
Tänk om man hade haft mer nytta av sin PSVR2 istället för att den står på hyllan mer elller mindre oanvänd.
Hade det inte varit för resident evil i vr och ett fåtal andra spel hade jag funderat på att ta ned den i källaren faktiskt.

Ja det hade ju kunna dubbla försäljningen. Att ha både de som har PS5 och de som enbart har PC som marknad skulle definitivt boosta försäljningen. Som du skriver är det nog många som vill använda sitt VR-set för andra saker än spel också och där tappar ju PSVR2 ytterligare köpare.

Det andra jag kan tycka när det gäller VR är att alla aktörer borde försöka hjälpas åt och pusha formatet istället för att göra saker exklusiva. Det gynnar ingen att bara försöka hålla sig på sin kant när man ska bygga upp en användarkrets för ett helt format.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mycket synd att fler PS5 ägare inte hoppar på om det är antalet användare som är för få
Men PSVR2 är nog lite "för dyr" som ett PS5 tillbehör. En prissänkning skulle nog få fart på det, om Sony är intresserad.
Nån brist på spel finns det iaf inte.

Jag har PSVR till PS4Pro och anledningen till att jag inte köpte PSVR2 är för att Sony lämnade den på sidan av vägen när PS5 kom. Man fick en gratissladd för att kunna koppla in den i PS5an, men sen var det tack o hej. Man kan spela sina spel i bakåtkompatibilitet. Förstår att upplösningen inte kommer att bli bättre, men längre render distance i NMS hade ju varit trevligt.

Största det största problemet för mig är att Sony, tyst, kan låta PSVR2 dö i morgon, och så sitter man där med ytterligare ett head-set som knappt går att använda till något, för dyrt för att slänga och för värdelöst för att sälja

Vill också poängtera att jag verkligen gillande PSVR och förbeställde PSVR2, men backade ur i sista stund

Skribent
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag har PSVR till PS4Pro och anledningen till att jag inte köpte PSVR2 är för att Sony lämnade den på sidan av vägen när PS5 kom. Man fick en gratissladd för att kunna koppla in den i PS5an, men sen var det tack o hej. Man kan spela sina spel i bakåtkompatibilitet. Förstår att upplösningen inte kommer att bli bättre, men längre render distance i NMS hade ju varit trevligt.

Största det största problemet för mig är att Sony, tyst, kan låta PSVR2 dö i morgon, och så sitter man där med ytterligare ett head-set som knappt går att använda till något, för dyrt för att slänga och för värdelöst för att sälja

Vill också poängtera att jag verkligen gillande PSVR och förbeställde PSVR2, men backade ur i sista stund

Jag har också en PSVR som bara ligger nu, så håller med dig. Nog för att jag haft väldigt kul med min PSVR, men jag har ingen vidare lust att köpa en PSVR2 innan jag vet att Sony verkligen satsar på enheten. Just nu tycker jag inte riktigt de har bevisat detta. Men det återstår och se vad de gör under 2024.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av DieZe:

alla VR spel jag sett och provat skriker B-films känsla, det når aldrig upp till någon vidare kvalité vilket gör att VR bara känns som att valfritt spela en sämre version av ett spel som du hade kunnat uppleva på ett mycket bättre sätt på det "traditionella" sättet.

Alla nuvarande och framtida vanliga spel behöver ett VR läge.

Bara att dra på sig vr headset och spela lite Tekken, fotboll, Silent hill eller vad som. Använd valfri handkontroll, du agerar en kamera i vr bakom, ovanför eller från ögon vy.

Native vr spel finns massor av bra som exempelvis hl Alyx. Hoppa över B spelen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av robbis:

Förstår inte hur någon kan tro att det är lönsamt att göra nischade VR spel. Känner ingen som använder PSVR/2... Hur många enheter har dom sålt liksom? Och sen är det inte alla som har VR som kommer köpa just det spelet.

PSVR2 är grymt och det fina många riktigt bra spel också, enda negativa jag kan säga är attjag har svårt att få tid med alla bra platt spel


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag har PSVR till PS4Pro och anledningen till att jag inte köpte PSVR2 är för att Sony lämnade den på sidan av vägen när PS5 kom. Man fick en gratissladd för att kunna koppla in den i PS5an, men sen var det tack o hej. Man kan spela sina spel i bakåtkompatibilitet. Förstår att upplösningen inte kommer att bli bättre, men längre render distance i NMS hade ju varit trevligt.

Största det största problemet för mig är att Sony, tyst, kan låta PSVR2 dö i morgon, och så sitter man där med ytterligare ett head-set som knappt går att använda till något, för dyrt för att slänga och för värdelöst för att sälja

Vill också poängtera att jag verkligen gillande PSVR och förbeställde PSVR2, men backade ur i sista stund

Förståeligt jag köpte PSVR2 nör den släpptes.
Jag använder den inte så mycket då all multiplattform väljer jag hellre PCVR eftersom jag kan köra trådlöst.
PSVR2 är tillängnad dom PSVR2 exlusiva spelen.
Jag tycker endå att PSVR2 är ett bra köp med mycket innehåll om man bara har en PS5 och det finns inga tecken i närtid att det kommer minska.
2024 blirbett intressant "år 2"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hade en oculus rift S tidigare kopplat med sladd till min dator. Den blev väldigt sparsamt använd. Jag spelade ut vissa spel men annars låg den större tid i en låda.

Det tog lite för lång tid att koppla in varje gång man skulle spela. Om den var ikopplad jämt så drog batterierna från kontrollerna ur sig.

Jag vet inte hur det är med ps vr2 men trådat är tråkigt.

Sen jag blev med Meta quest 3 så känner jag en så otrolig frihet att kunna röra mig i hela lägenheten utan att ta av mig headsetet. Och jag kan fortsätta att spela mina pc vr spel strömmat utan problem. Jag använder headsetet numera någon gång i veckan. Ibland bara för att träna kroppen i beatsaber. Går så fort att bara starta upp, dra på huvudet och så är man inne i spelet. Lite spelkonsols känsla lixom.

En annan grej är att den är lätt att ta med sig till kompisar och visa upp för dem. Många jag visat den för är sugna på att köpa en egen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av DieZe:

en nischad produkt som aldrig kommer bli något riktigt stort

Men det är ju stort? Om du ser till antal människor, inte marknadsandelar.

Skrivet av DieZe:

vilket gör att VR bara känns som att valfritt spela en sämre version av ett spel som du hade kunnat uppleva på ett mycket bättre sätt på det "traditionella" sättet.

Que? Upplevs samma spel bättre genom att trycka på knappar och titta på en platt skärm?

Skrivet av robbis:

Du kan ju aldrig få en VR shooter lika bra eftersol du har 0 precision.

Så pistolskytte, skidskytte, etc., är värdelöst eftersom det inte har samma precision som att sikta med mus? Antar att du är vän av aim assist eftersom du föredrar orealistisk precision?

Skrivet av Majoren:

det handlar om att det knappt finns någon målgrupp till att börja med.

Flera miljoner är inte någon målgrupp?

Skrivet av Majoren:

Ja, jag har läst om hur det går för VR och dragit mina slutsatser utifrån det.

Att elektronik generellt går dåligt nu är ju ingen hemlighet... "Datorförsäljningen i fritt fall" är en rubrik från förra året.

Medlem
Skrivet av duked:

Flera miljoner är inte någon målgrupp?

Haha flera miljoner. Asså det sjuka idag är att det inte är någon målgrupp.

Det är ju som på mitt jobb. Åh fan vi sålde 25 chokladbollar idag. Ja det hade ju varit nice om det inte var för att vi har 25 butiker. Så en boll per butik.

Och bara för att flera miljoner äger VR så får du ju dela det X många gånger till för att få hur mycket varje spel säljer. Det är ju inte så att alla köper alla VR spel. Av 50 VR headset så är det 3 som gillar just ditt spel, 4 som hatar det och 43 som har sitt VR i garderoben efter premiärtestet hos moster agnes julen 2020.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag skaffade en psvr2 vid lanseringen och var förbluffad över det tekniska. Kändes som att detta var den vr jag alltid väntat på grafikmässigt och att tekniken äntligen var så pass bra.

Men blev att jag använde den 5-10 gånger innan jag bestämde mig för att sälja den.

Det tar alldeles för mycket energi att lira vr, blev helt svettig efter varje session och energin som gick åt gjorde att jag där och då förstod att vr kan vara hur bra som helst, men det är inget för mig.

Den dagen man drar på sig ett par ”vanliga” glasögon och får samma upplevelse så kanske jag ändrar mig. Tills dess så hoppar jag vr-hypen.

Medlem
Skrivet av jackcoke:

Jag skaffade en psvr2 vid lanseringen och var förbluffad över det tekniska. Kändes som att detta var den vr jag alltid väntat på grafikmässigt och att tekniken äntligen var så pass bra.

Men blev att jag använde den 5-10 gånger innan jag bestämde mig för att sälja den.

Det tar alldeles för mycket energi att lira vr, blev helt svettig efter varje session och energin som gick åt gjorde att jag där och då förstod att vr kan vara hur bra som helst, men det är inget för mig.

Den dagen man drar på sig ett par ”vanliga” glasögon och får samma upplevelse så kanske jag ändrar mig. Tills dess så hoppar jag vr-hypen.

Precis så blev det för min bror och hans familj, de har iofs inte sålt den men de spelade väldigt få gånger och nu har de inte rört den på flera månader och det verkar inte bli ändring på det.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Att RecRoom inte vill släppa på PSVR2 ör en skitsak egebtligen, men spel som faktist släpps skrivs det knappt om.

Här ju ett litet problem som jag skrev om tidigare redan med VITA. Det släpps kanske spel, men om de själva inte marknadsför det så är det svårt att skriva och uppmärksamma det. Det var redan problem med PSVR1, visst recenserade jag VR-spel på Loading, men de skickade väldigt sällan recensionskoder. De gånger jag tog på mig sånt så var det 9/10 gånger på eget bevåg och för egna pengar. Frågade man efter koder så var det i princip tyst. Nu vet jag inte hur det är idag då jag inte har en PSVR2 så jag har inte intresserat mig för att undersöka hur många koder vi får. Men med tanke på att det är få recensioner på VR-spel så gissar jag att det nog är rätt likadant.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha flera miljoner. Asså det sjuka idag är att det inte är någon målgrupp.

Det är ju som på mitt jobb. Åh fan vi sålde 25 chokladbollar idag. Ja det hade ju varit nice om det inte var för att vi har 25 butiker. Så en boll per butik.

Och bara för att flera miljoner äger VR så får du ju dela det X många gånger till för att få hur mycket varje spel säljer. Det är ju inte så att alla köper alla VR spel. Av 50 VR headset så är det 3 som gillar just ditt spel, 4 som hatar det och 43 som har sitt VR i garderoben efter premiärtestet hos moster agnes julen 2020.

Men det går runt det är det viktiga eller hur? eller menar du att alla som släpper spel osv släpper för att slänga sina pengar i sjön?
Du är bara negativ men finns ju ingen anledning att prata om saker du inte vet. Som sagt du svara inte på tidigare frågan vad du menade med 0 precision och att det inte funkar i multiplayer och vilket spel du drog den "erfarenheten" av. Nej för du vet inte det var bara nått du bara hittade på då det inte stämmer (om det inte är frågan om skill issue). När jag läser sånt så ser jag framför en "Nintendo Wii viftare" som inte har koll på vad den sysslar med och säger att det är "fel på hårdvaran".
Det är inte för dig helt enkelt, du föredrar sitta i soffan. Helt ok

Skrivet av Johan Lorentzon:

Här ju ett litet problem som jag skrev om tidigare redan med VITA. Det släpps kanske spel, men om de själva inte marknadsför det så är det svårt att skriva och uppmärksamma det. Det var redan problem med PSVR1, visst recenserade jag VR-spel på Loading, men de skickade väldigt sällan recensionskoder. De gånger jag tog på mig sånt så var det 9/10 gånger på eget bevåg och för egna pengar. Frågade man efter koder så var det i princip tyst. Nu vet jag inte hur det är idag då jag inte har en PSVR2 så jag har inte intresserat mig för att undersöka hur många koder vi får. Men med tanke på att det är få recensioner på VR-spel så gissar jag att det nog är rätt likadant.

VR-scenen har väll sen en tid tillbaka insett att det inte är nån ide att vända sig till "mainstream media" utan VR-scenen håller sig dom som enkom recenserar vr osv.
Jag menar oftast är det väll ingen ide att en recensent som hellre sitter med kontrollen i handen eller framför skärmen spelar ett VR-spel. Det är ju tom ganska stor skillnad idag hur många gamla PSVR spel spelades jämfört med PSVR2 och övriga format.
PSVR vände sig nästan enbart till personer som satt i en soffa riktad mot kameran framför tv'n, sen tilläts inte mer frihet än så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jackcoke:

Jag skaffade en psvr2 vid lanseringen och var förbluffad över det tekniska. Kändes som att detta var den vr jag alltid väntat på grafikmässigt och att tekniken äntligen var så pass bra.

Men blev att jag använde den 5-10 gånger innan jag bestämde mig för att sälja den.

Det tar alldeles för mycket energi att lira vr, blev helt svettig efter varje session och energin som gick åt gjorde att jag där och då förstod att vr kan vara hur bra som helst, men det är inget för mig.

Den dagen man drar på sig ett par ”vanliga” glasögon och får samma upplevelse så kanske jag ändrar mig. Tills dess så hoppar jag vr-hypen.

Friktion kommer alltid finnas där och enkelheten av ett par glasögon kommer dröja länge.
Det du efterfrågar dock tror jag du kan finna i en Quest 3. Tyvärr är den kanske inte lika rolig bara ensam utan en PC men jag skulle gissa att du skulle ha det enklare än med PSVR2. Det finns endå en hel del bra saker på Quest standalone också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Friktion kommer alltid finnas där och enkelheten av ett par glasögon kommer dröja länge.
Det du efterfrågar dock tror jag du kan finna i en Quest 3. Tyvärr är den kanske inte lika rolig bara ensam utan en PC men jag skulle gissa att du skulle ha det enklare än med PSVR2. Det finns endå en hel del bra saker på Quest standalone också.

Quest 3 är fortfarande en tegelsten jämfört med ett par glasögon, varmt tungt och svettigt

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha flera miljoner. Asså det sjuka idag är att det inte är någon målgrupp.

Jag menar givetvis aktiva användare (se även längre ner i denna post). Och precis som på alla andra plattformar är inte alla spel bra.

Skrivet av jackcoke:

Det tar alldeles för mycket energi att lira vr, blev helt svettig efter varje session och energin som gick åt gjorde att jag där och då förstod att vr kan vara hur bra som helst, men det är inget för mig.

Svettig blir jag typ aldrig i VR, men visst, mycket VR-spelande är ju aktivt, och inlevelsefullt, inget för den som vill slappa.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det var redan problem med PSVR1, visst recenserade jag VR-spel på Loading, men de skickade väldigt sällan recensionskoder.

Nu vet inte jag exakt vad Molotov menade, men jag fick uppfattningen att han inte i första hand menade recensioner, utan också att nämna intressanta spel som är på gång. Eller nyheter, som att exempelvis Ghosts of Tabor haft en halv miljon registrerade spelare, och tjänat in $10 M. Eller kanske ni redan har rapporterat det, vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Quest 3 är fortfarande en tegelsten jämfört med ett par glasögon, varmt tungt och svettigt

immersed Visor; inte tungt, inte svettigt.
https://www.visor.com/

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Quest 3 är fortfarande en tegelsten jämfört med ett par glasögon, varmt tungt och svettigt

Jo men med en vettig headstrap (finns flera att välja mellan) är den betydligt bekvämare än PSVR2.
Friktionen att köra igång Quest 3 också är betydligt mindre. Det är på med headsetet gå till platsen du tänkt spela och kör.
Tack vare passthrough är så pass bra finns det ingen aneldning att ta av headsetet förutom när du ska sluta.
Quest 3 kan du tom ha flytande från ansiktet om du vill med ett bobo halostrap så slipper man bli svettig. Det är mest kontaktytan ansikte-mask som man blir svettig av.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av duked:

immersed Visor; inte tungt, inte svettigt.
https://www.visor.com/

Vi får se om Visor blir en riktig produkt och om den fungerar som utlovat, än så länge existerar den bara på papper. Misstänker att det finns en anledning att en liten uppstickare inte kan utdesigna Meta och Apple

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo men med en vettig headstrap (finns flera att välja mellan) är den betydligt bekvämare än PSVR2.
Friktionen att köra igång Quest 3 också är betydligt mindre. Det är på med headsetet gå till platsen du tänkt spela och kör.
Tack vare passthrough är så pass bra finns det ingen aneldning att ta av headsetet förutom när du ska sluta.
Quest 3 kan du tom ha flytande från ansiktet om du vill med ett bobo halostrap så slipper man bli svettig. Det är mest kontaktytan ansikte-mask som man blir svettig av.

Jag tyckte passthroughn var närmast chockerande dålig/falsk marknadsföring, verkar som fler håller med mig om man söker runt

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Jag tyckte passthroughn var närmast chockerande dålig/falsk marknadsföring, verkar som fler håller med mig om man söker runt

Den är ju inte som "reklamen" visar men chockerande dålig tycker jag inte. Den fyller väl sin funktion och jag behöver aldrig ta av mig headsetet för att läsa av datorskärm eller telefon ens.
Jag tror det handlar främst om ljussättningen ska vara bra.
Jag tar lätt på mig headsetet på min dedikerade plats och promenerar utan problem till mitt spelområde med headsetet på utan att bli snurrig eller riskera snubbla. Allt är klart och tydligt (förhållandevis) och i rätt propotioner.
Det är ju bästa passthrough du kan få för priset alla andra headsets passthrough är betydligt sämre.

EDIT tillägger att det är väldigt smidigt att spela i MR där det passar.
Tex Eleven Table tennis, att få pingisbordet i sitt vanliga rum ist för att vara i ett virtuellt rum med rädslan att man slår in i nått när man jagar efter bollen

Med detta så är det hela tiden små steg framåt som lägger vägen för tekniken. Det är inte alls som en ovan skrev här att "Tekniken har varit mogen i flera år" redan i sin "dödsanalys" av branchen. Det är väll just passerat c64 stadiet om man ska jämföra 😅
Se bara på vision pro, då har du säker väldigt skarp passthrough men den är inte verklighetsskarp heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Misstänker att det finns en anledning att en liten uppstickare inte kan utdesigna Meta och Apple

Jo, men Bigscreen har ju redan visat att det går. Fördelen med Visor är dock att den eventuellt kan köra PCVR trådlöst. Dock vill jag ha en riktig headstrap (i stället för glasögonbågar), och är orolig för light leakage.

Medlem
Skrivet av duked:

Jo, men Bigscreen har ju redan visat att det går. Fördelen med Visor är dock att den eventuellt kan köra PCVR trådlöst. Dock vill jag ha en riktig headstrap (i stället för glasögonbågar), och är orolig för light leakage.

Både och, Bigscreen är beroende av PC, sladd och externa basstationer för spårning vilket är väsenskilt från Quest/Vision

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Både och, Bigscreen är beroende av PC, sladd och externa basstationer för spårning vilket är väsenskilt från Quest/Vision

Ja, det är riktigt. Tänkte dock mer på att Bigscreen är lätt och kanske inte lika svettigt som en del andra headset (dock har ju jag som sagt inga problem med den biten).
Blir intressant att se om Visor lyckas med allt de säger. Man har ju följt företag som lovat guld och gtöna skogar tidigare...

Skriv svar