Remnant 2 crossplay

Medlem
Remnant 2 crossplay

Kör Remnant 2 på pc (epic). Nu vill min son köra coop via xbox gamepass.

Funkar det att köra crossplatform från epic eller är jag också tvungen att köra via gamepass?

Kan vi i så fall använda samma gamepasskonto? Vi har ultimate.

Inaktiv

Ett tips för dig när du har en sådan enkel fråga är faktiskt att googla det, tog mig 2 minuter att få svar på din fråga.

https://www.reddit.com/r/remnantgame/comments/1894fx7/does_re...

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_331791:

Ett tips för dig när du har en sådan enkel fråga är faktiskt att googla det, tog mig 2 minuter att få svar på din fråga.

https://www.reddit.com/r/remnantgame/comments/1894fx7/does_re...

Även om det stämmer så låter oftast sådana här kommenterar som du skriver dryga. Väljer någon att vända sig hit istället för att de exempelvis gillar den mer personliga hjälp de kan få så ska de absolut få den utan att behöva läsa "när du har en sådan enkel fråga" och även påpeka hur snabbt du löste det. Du svarar liksom inte ens på frågan utan ger en länk bara.

Alla uppfattar det olika och jag ska inte lägga mina ord och syn på det på OP, men se det mer som något allmänt för framtiden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Ett tips för dig när du har en sådan enkel fråga är faktiskt att googla det, tog mig 2 minuter att få svar på din fråga.

https://www.reddit.com/r/remnantgame/comments/1894fx7/does_re...

Du behöver inte hjälpa till om det är jobbigt. Jag har googlat och redan läst texten du länkat men förstår inte.

Moderator | Testpilot
Skrivet av boneless:

Du behöver inte hjälpa till om det är jobbigt. Jag har googlat och redan läst texten du länkat men förstår inte.

Som jag förstod länken Maddoxswe delade så konstaterade en användare på Reddit att hens vän som lirar på PC kunde bjuda in OP till att spela tillsammans som själv satt på Xbox. Från egen erfarenhet gäller detta då PC Gamepass/Windows Store och Xbox-konsoler.

Jag tror således inte att det fungerar mellan Steam och Xbox, såvida man inte måste lägga in Epic Games Launchern och mecka. Det var något man behövde göra med ett nytt Turtles-spel som släpptes för några år sedan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av boneless:

Du behöver inte hjälpa till om det är jobbigt. Jag har googlat och redan läst texten du länkat men förstår inte.

Förlåt om jag lät dryg, var inte så jag menade. Men tyckte mig till att läsa det fungerade i länken.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Även om det stämmer så låter oftast sådana här kommenterar som du skriver dryga. Väljer någon att vända sig hit istället för att de exempelvis gillar den mer personliga hjälp de kan få så ska de absolut få den utan att behöva läsa "när du har en sådan enkel fråga" och även påpeka hur snabbt du löste det. Du svarar liksom inte ens på frågan utan ger en länk bara.

Alla uppfattar det olika och jag ska inte lägga mina ord och syn på det på OP, men se det mer som något allmänt för framtiden.

Som jag skrev till OP så lät det drygt och förstår det, my bad!

1
Skriv svar