Suicide Squads Steam-lansering är hälften så "bra" som Avengers

Robot
Suicide Squads Steam-lansering är hälften så "bra" som Avengers
Medlem

Och jag skriver då istället positiva nyheter
Som man ser på steam recensioner av de som faktiskt spelat spelet tycker det är bra. Det ligger på very positive med 85% som rekommenderar spelet
Samma i playstation affären där den har 4.5/5 av de som spelat

Medlem
Skrivet av Karmak:

Och jag skriver då istället positiva nyheter
Som man ser på steam recensioner av de som faktiskt spelat spelet tycker det är bra. Det ligger på very positive med 85% som rekommenderar spelet
Samma i playstation affären där den har 4.5/5 av de som spelat

Verkar som att massvis av negativa recensioner från Steam tagits bort. Har ingen koll på sanningshalten av det dock.

https://www.neogaf.com/threads/steam-is-deleting-negative-rev...

Medlem
Skrivet av Karmak:

Och jag skriver då istället positiva nyheter
Som man ser på steam recensioner av de som faktiskt spelat spelet tycker det är bra. Det ligger på very positive med 85% som rekommenderar spelet
Samma i playstation affären där den har 4.5/5 av de som spelat

Tycker faktiskt att detta bör uppmärksammas också, känns väldigt ensidigt att bara rapportera om hur skit allt är.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Verkar som att massvis av negativa recensioner från Steam tagits bort. Har ingen koll på sanningshalten av det dock.

https://www.neogaf.com/threads/steam-is-deleting-negative-rev...

Det är ren och skär lögn. Det har aldrig funnits så många recensioner på spelet

Och steam tar inte bort recensioner bara sådär

Medlem
Skrivet av Karmak:

Och jag skriver då istället positiva nyheter
Som man ser på steam recensioner av de som faktiskt spelat spelet tycker det är bra. Det ligger på very positive med 85% som rekommenderar spelet
Samma i playstation affären där den har 4.5/5 av de som spelat

Lol de har tagit bort negativa recensioner sen spelet släpptes på steam. Kollar man på Steam charts så är spelet dead on arrival för att vara live service. Spelet kommer vara dött inom en månad.

Edit: Var falskt med borttagna recensioner, borde kollat upp först. Resten står jag fast vid.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Lol de har tagit bort negativa recensioner sen spelet släpptes på steam. Kollar man på Steam charts så är spelet dead on arrival för att vara live service. Spelet kommer vara dött inom en månad.

Har du bevis att de har tagit bort recensioner eller du bara går på vad en random skrev på en steam review?

Medlem

Mycket väl förtjänt. Hoppas det floppar stort.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Har du bevis att de har tagit bort recensioner eller du bara går på vad en random skrev på en steam review?

Hur ska jag kunna bevisa det? om någon lägger fram screenshots på hur det varit säger väl du att någon manipulerat dom.

Nej det enda beviset jag själv observerat är att antalet recensioner minskade helt plötsligt och gick från 7000 till runt 2000 exakt som den där randomen skrev. När jag kollade senast hade det ökat till 4700 igen.

Edit: Nu ligger antalet recensioner på 3976.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Lol de har tagit bort negativa recensioner sen spelet släpptes på steam. Kollar man på Steam charts så är spelet dead on arrival för att vara live service. Spelet kommer vara dött inom en månad.

Men visa då att "de" har tagit bort steam recensioner..

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Men visa då att "de" har tagit bort steam recensioner..

Helt ärligt varför bryr du dig?

Skrivet av Jönsen:

Kan även slänga in min uppfattning då jag refundade spelet idag trots att jag hunnit köra 13h.

Spelets starka sida är dess karaktärer och dynamiken och dialogen mellan dessa, jag tyckte att det var riktigt bra faktiskt och skrattade gott flera gånger åt detta. Sen även att spelet faktiskt är tre dimensionellt i striderna (tyvärr inte lika bra som Anthem gjorde det dock).

Tyvärr finns det fler minus än plus och dessa är först och främst hur enormt repetitiva uppdragen och fienderna är, förstår inte att de inte la mer energi på detta. Staden är snygg och håller generellt hög nivå men det är bara en kuliss, inget liv i den eller liknande. Och gunplay är tyvärr mediokert, ingen kraft i vapnen och även här lider spelet av dålig variation. Slutligen loot-delen, riktigt tråkig och känner ingen rush alls när man ser att fienden droppar något.

2/5 eller 5/10. Spelet är faktiskt helt ok att köra genom men absolut inte för 70€ och i synnerhet inte 100€.

This you? Mr.refund

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Helt ärligt varför bryr du dig?

This you? Mr.refund

Ja jag har refundat vad har det med saken att göra? Kan väl fortfarande tycka att man ska ha kött på benen för sina påståenden?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Hur ska jag kunna bevisa det? om någon lägger fram screenshots på hur det varit säger väl du att någon manipulerat dom.

Nej det enda beviset jag själv observerat är att antalet recensioner minskade helt plötsligt och gick från 7000 till runt 2000 exakt som den där randomen skrev. När jag kollade senast hade det ökat till 4700 igen.

Bara de som hatar spelet verkar ha sett det vilket är väldigt skumt.

För inte att tala om att steam inte tar bort äkta recensioner bara sådär

Medlem

Det enda detta spel gör är påminner mig om hur bra Arkham Knight var.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Karmak:

Och jag skriver då istället positiva nyheter
Som man ser på steam recensioner av de som faktiskt spelat spelet tycker det är bra. Det ligger på very positive med 85% som rekommenderar spelet
Samma i playstation affären där den har 4.5/5 av de som spelat

En sådan nyhet kommer!

Står fortfarande och väger kring det här spelet känner jag (även om det då rakt inte verkar vara nåt spel av Arkham-klass). Finns alla möjliga sorters tyck där ute kring det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Lol de har tagit bort negativa recensioner sen spelet släpptes på steam. Kollar man på Steam charts så är spelet dead on arrival för att vara live service. Spelet kommer vara dött inom en månad.

Det är bara massa snack, man kan inte ta bort recensioner på steam sådär bara. Det lär bara vara valve som kan göra det.

Jag är inne på en neg-rec på ett av mina spel nu, jag har ett par val där, t ex att skriva ett svar eller att flagga den som något, t ex att den bryter någon sorts guideline, vilket gör att valve kanske kollar på den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Verkar som att massvis av negativa recensioner från Steam tagits bort. Har ingen koll på sanningshalten av det dock.

https://www.neogaf.com/threads/steam-is-deleting-negative-rev...

Älskar toppen på länken som säger "Update: Users have been lying as SteamDeb shows there were never 7000 negative reviews.
"

Medlem
Skrivet av Karmak:

Och jag skriver då istället positiva nyheter
Som man ser på steam recensioner av de som faktiskt spelat spelet tycker det är bra. Det ligger på very positive med 85% som rekommenderar spelet
Samma i playstation affären där den har 4.5/5 av de som spelat

Nu är detta bara min åsikt. Men känns som att de som köpt spelet faktiskt är målgruppen till spelet.
Inte så många som förvänta sig något annat som har köpt och sedan gett dåliga betyg,som det ofta känns att det är nuförtiden.

Vad jag har uppfattat så är det ett bra spel, för de som gillar open world - looter shooters.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Älskar toppen på länken som säger "Update: Users have been lying as SteamDeb shows there were never 7000 negative reviews.
"

Ok, vad bra att motsatsen bevisats.

Medlem

Undrar hur länge det får uppdateringar innan det läggs ner som Avengers. Såg Skill Up recensionen och han trodde inte WB kommer supporta det speciellt länge. Redfall fick en uppdatering i slutet av förra året, men det spelet måste ha sålt väldigt lite och ha få aktiva spelare. Redfall känns rätt dömt. Men det är bara mina gissningar, får se hur det går.

Medlem

Om detta någonsin kommer på Game Pass eller PS+ kommer jag testa det, annars hoppar jag, och det kommer från en som älskar superhjältar, tycker det är trist att sk "Super hero fatigue" är en grej. Jag kan inte få nog, men inte fan kommer jag betala för en undermålig produkt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Nu är detta bara min åsikt. Men känns som att de som köpt spelet faktiskt är målgruppen till spelet.
Inte så många som förvänta sig något annat som har köpt och sedan gett dåliga betyg,som det ofta känns att det är nuförtiden.

Vad jag har uppfattat så är det ett bra spel, för de som gillar open world - looter shooters.

Ja exakt det är jo ett väldigt bra spel i den genre.
Skulle det varit ett allmänt dåligt skitspel skulle det synts i steam och ps användarbetygen

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Lol de har tagit bort negativa recensioner sen spelet släpptes på steam. Kollar man på Steam charts så är spelet dead on arrival för att vara live service. Spelet kommer vara dött inom en månad.

kollar man på sidan nu så kom de fram bevis på att de bara var lögn att dom tog bort reviews
edit: på sidan https://www.neogaf.com/threads/steam-is-deleting-negative-rev...
som jeppe109 skickade

Medlem
Skrivet av pazu:

Det enda detta spel gör är påminner mig om hur bra Arkham Knight var.

Spelet som lanserades så trasigt att Warner till slut gav upp på att laga det och istället utökade återköpspolicyn till ett helt år oavsett hur mycket man hade spelat. Gillar hur folk bara bestämt sig för att låtsas som att det aldrig hände bara för att Suicide Squad också är skräp.

Medlem

ser de alltid som något positivt när live-service spel misslyckas då jag avskyr den sortens spel och hoppas på att de förr eller senare kanske leder till att spelutvecklare slutar fokusera på sånt skräp

Medlem

Jag är verkligen ingen "looter-shooter" spelare, spelar nästan aldrig online heller för den delen men fick lite feeling i fredags och införskaffade till PS5 - detta trots dem smått darriga betyg spelet fått. Nu har jag inte riktigt kommit så långt att jag tröttnat på repetition men spelet är enligt mig inte så dåligt ändå, men det gäller att man inte förväntar sig nästa del av Arkham serien. Mitt utgångsläge var att jag läste att det snarare påminde om första Crackdown, ett spel jag hade riktigt roligt med när det begav sig.

Utan att skriva massa onödigt text så tror jag många kan få ut ganska mycket spelglädje från denna titeln om man kalibrerar om sina förväntningar, som en välförpackad "action-shooter" med helt sanslöst väldesignade mellansekvenser så går det ha roligt även som en ensam spelare. Spelvärlden må se något generisk ut, men skrapar man lite på ytan så har Rocksteady broderat ut den med massa roliga små detaljer och det är ganska sällan man faktiskt skrattar med karaktärer i spel. Sen hade jag gärna önskat att man lite enklare hade kunnat tona ner allt som händer samtidigt, det blir ibland något mycket..

Jag tror pressen varit lite väl hårda i förhandssnacket, det är självklart inte det spelet vi ville ha från studion - men jag tror det är väldigt mycket det spelet dem ville göra och min känsla är att dem trots allt lagt väldigt mycket kärlek i produktionen. Om det överlever som ett live-service spel vet jag inte, men kan dem bara leverera lite av det som är under utveckling och för dem som vill coop för 4-spelare så är det trots allt en trevlig titel.

Medlem
Skrivet av pazu:

Det enda detta spel gör är påminner mig om hur bra Arkham Knight var.

Eller hur! Spelade nyligen igenom Arkham City och Arkham Knight och det var hiskeligt bra! Arkham knight speciellt ser så sjukt bra ut för att vara så gammalt.

Fungerar riktigt bra på steam deck dessutom

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Mike menar att spelet inte är lika dåligt som folk tror.

Eeh, "att spelet inte är lika dåligt som folk tror" inger inte direkt något hopp för det här. Det innebär ju mao att spelet trots allt är dåligt, bara inte lika dåligt som man kan tro...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet som lanserades så trasigt att Warner till slut gav upp på att laga det och istället utökade återköpspolicyn till ett helt år oavsett hur mycket man hade spelat. Gillar hur folk bara bestämt sig för att låtsas som att det aldrig hände bara för att Suicide Squad också är skräp.

Fast PC-versionen är ju fixad och i bra skick sedan flera år tillbaka. Jag spelade det 2018, inga problem kvarstod. Att säga att Arkham Knight var ett bra spel är väl knappast orimligt, ingen som säger det syftar ju till när spelet fortfarande var ospelbart på PC. Man kan ju klaga på FFXIV pga skicket på spelet innan ARR-relaunchen också om man vill, men varför?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet som lanserades så trasigt att Warner till slut gav upp på att laga det och istället utökade återköpspolicyn till ett helt år oavsett hur mycket man hade spelat. Gillar hur folk bara bestämt sig för att låtsas som att det aldrig hände bara för att Suicide Squad också är skräp.

Spelet var trasigt och det var skit. Drabbade dock långt ifrån alla och patcher har kommit. Men spelet var fantastiskt sett till staden, karaktärer, story, strider,etc. Ett mästerverk, faktiskt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar