Spikat: Xbox berättar om sina framtidsplaner på torsdag

Robot
Spikat: Xbox berättar om sina framtidsplaner på torsdag

Satsningen på fler plattformar ska (kanske) redas ut.

#Official-Xbox-podcast, #nyhetstips


Medlem

Undrar om det är intressant för oss vanliga konsumenter att se på.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Undrar om det är intressant för oss vanliga konsumenter att se på.

Ska inte ta gift på det, men har en känsla av att det är det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tippar på att vi får Hi-Fi Rush och ev något mer på Nintendo och PS, sen blir resten "Case-by-case" som man tidigare sagt, tror inte det blir mer spännande än så. Ev att vi kommer se några titlar vara tidsexklusiva till Xbox och sedan kommer till andra konsoler, likt PS med sina PC releaser.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ska inte ta gift på det, men har en känsla av att det är det.

Kommer sitta bänkad nu och om det inte är intressant blir du skyldig mig lite tid 😝


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Framtiden är en lila kontroll.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska bli intressant och höra deras plan framåt.
Tror inte dom kommer sluta med konsoler, men undrar om dom kommer ha en ny affärsstrategi som dom kommer dela med sig om.

Medlem

Jag hoppas på att Sea of Thieves ska släppas på PS5. Och kanske Forza Horizon för den sortens spel är något jag tycker saknas på PS.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Denna generation från både ps5 och Xbox har typ inga nya exklusiva titlar tilltalat mig.

Nintendo däremot har gett ut massor.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spencer kastar in handduken förhoppningsvis

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Spencer kastar in handduken förhoppningsvis

Hoppas jag inte, Spencer verkar vara en av få stora chefer inom spelindustrin som faktiskt verkar ha ett intresse i spel och faktiskt spelar själv.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Hoppas jag inte, Spencer verkar vara en av få stora chefer inom spelindustrin som faktiskt verkar ha ett intresse i spel och faktiskt spelar själv.

Fast har det hjälpt Xbox på något sätt?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast har det hjälpt Xbox på något sätt?

Kanske inte Xbox men spelarna och utvecklarna, han vände Xbox åsikt om Crossplay och pushade mycket för det som nu i stort sett är en standard. Xbox spel innehåller väldigt få "loot-box" liknande funtkioner (förutom Forza Horizon som fortfarande har sin lottohjul liknande grej). Väldigt lite fokus på live-service spel (Förutom Halo), verkar satsas mer på DLC. Han pushar mycket för den kreativa friheten hos utvecklarna.

Medlem

Ta tillbaka familypass! Vi är 4 stycken i min familj som sitter med gamepass, hade gärna sett någon samlingsvariant.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Kanske inte Xbox men spelarna och utvecklarna, han vände Xbox åsikt om Crossplay och pushade mycket för det som nu i stort sett är en standard. Xbox spel innehåller väldigt få "loot-box" liknande funtkioner (förutom Forza Horizon som fortfarande har sin lottohjul liknande grej). Väldigt lite fokus på live-service spel (Förutom Halo), verkar satsas mer på DLC. Han pushar mycket för den kreativa friheten hos utvecklarna.

Jag har lite svårt att se hur Xbox skulle vara ensamma om dom där grejerna? Jag har inte stenkoll på alla spel som släpps så rätta mig om jag har fel, men varken Sonys eller Nintendos titlar har väl lootboxes och liknande grejer i sig? Sony har också varit duktiga på att släppa stora expansioner till sina spel och kastar pengar på studios för att låta dom vara kreativa och göra sin grej, t.ex. Kojima Productions.

Så jag vet inte om något av det där har att göra med det faktum att han är en gamer eller om det bara är sunt förnuft. Att ligga under två generationer i rad och sen börja fylla sina spel med lootlådor vore ju självmord.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag har lite svårt att se hur Xbox skulle vara ensamma om dom där grejerna? Jag har inte stenkoll på alla spel som släpps så rätta mig om jag har fel, men varken Sonys eller Nintendos titlar har väl lootboxes och liknande grejer i sig? Sony har också varit duktiga på att släppa stora expansioner till sina spel och kastar pengar på studios för att låta dom vara kreativa och göra sin grej, t.ex. Kojima Productions.

Så jag vet inte om något av det där har att göra med det faktum att han är en gamer eller om det bara är sunt förnuft. Att ligga under två generationer i rad och sen börja fylla sina spel med lootlådor vore ju självmord.

Visst det stämmer också, Sony har dock visat mycket större intresse för Live-service i deras kommande spel (dock så blev väl hälften av dem iställda?) , samt tagit patent på NFT hantering som är ett stort orosmoln för iaf min del.

Utöver Kojima produltions så har jag tyvärr inte sett mycket mer än uppföljare och remakes från PS sidan.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Ta tillbaka familypass! Vi är 4 stycken i min familj som sitter med gamepass, hade gärna sett någon samlingsvariant.

Vad jag förstod av det så var det bara en utvärdering, och var alltid tänkt att "tas ned", men när de utvärderat hela den testperioden så ska det komma tillbaka. Osäkert när det sker dock. Kanske tar de upp det på torsdag? Kanske inte så troligt men om de ska prata framtid så kan det ändå hända.

Det ryktas vilt om Nintendo Partner Direct denna veckan, och rösterna verkar peka på den 15:e - samma dag som MS har sin podd alltså. Kommer de "slå ihop dem" och slå världen med häpnad? Då flera MS-spel ryktas vara på väg till Switch ändå. Kanske utannonserar de Game Pass till konsolen för att få in foten i Japan på ett sätt som Xbox-konsoler aldrig verkar tyckas lyckas med. Hi-fi Rush och Sea of Thieves ryktas ju även komma till Switch bland annat!

1
Skriv svar