Snabbkollen – Spelar du om spel?

Robot
Snabbkollen – Spelar du om spel?
Redaktör
Ponny

Undrar hur jag röstade?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Beror väldigt mycket på typen av spel. Skyrim, absolut, Mario absolut, Civilization absolut, grand turismo absolut, assassins creed nope....

Medlem

Har ett fåtal, om jag minns Fredriks ord rätt, snuttefiltar som man när som helst vill slänga sig in i och spela om och om igen. Köper nästan enbart spel som har ett stort omspelningsvärde, varav vissa SP-linjära storydrivna spel går bort.

Oblivion, Skyrim, Diablo 2 R, Torchligt 2, Fallout 4 et etc.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Återspelar mina favoritspel då och då. Vet inte hur många gånger jag hoppat in och kört ett par banor i Super Mario Bros 3 eller klarat ut Quake 1.

Om det är spel jag gillar och skall sälja vidare ser jag till att klara ut spelen minst 2 gånger.

Elden Ring har jag nog kört 5 varv och det lär bli fler omgångar när dlcn är ute.

Osäker på hur många gånger jag spelat Hollow knight men kan banorna utantill så behöver ingen karta.

För tillfället spelar jag om Darksouls 2 med ny grafik och det är inte första gången man lirat Darksouls 2 om jag säger så.

Jag har fortfarande flera Nintendo Switch spel som väntar på att spelas genom för första gången då jag inte hunnit, men är det något jag ogillar så ödslar jag inte tid på spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör

Det händer. Portal 1 och 2 har jag gett mig på ett antal gånger pga mästerliga, t.ex. Men det kan bli smärtsamt hur tiden gått ibland.


signatur
Medlem

The Messenger och SteamWorld Dig 2 på Switchen brukar det allt bli en gång per år för min del


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Aldrig, har inte spelat om något spel sedan Anarchy rage, fick spela det 3 gånger för att få alla achievements, sista omgången var tortyr.

Retrospel kan hända att jag spelar om, för de är inte speciellt långa. Men skulle aldrig få för mig att spela om något nyare.

Medlem

Nästan enbart. Och så har det alltid varit för mig. NHL 2001 och THPS 3 återgick jag till årligen i säkert 10 år och körde igenom (ett par säsonger respektive 100% på en karaktär). Just nu är det Far Cry 3 (med Ziggys mod, något som var en utmaning tack vare Ubisofts försök att förstöra gamla spel). Innan dess var det Fallout 3 (genom Fallout NV + modden tale of two wastelands).

Nyfiken på att dyka in i Skyrim, men osäker på hur "oldrim" funkar, plain utan några dlc. Det dög då, så det duger nog nu, det vill bara till att det fungerar.. 🤔

Medlem

Tror jag spelat om typ ett spel senaste 10-15 åren.
Så nä.

Medlem

Brukade ofta spela om spel, vet inte hur många gånger jag har spelat igenom Mega Drive-spelet Streets of Rage till exempel, men det är inte något som sker alltför ofta nu för tiden. Dishonored 2 och Prey från Arkane Studios är väl dom nyare spelen jag har spelat om mest.

Medlem

Självklart.

Bara de tre senaste månaderna har jag varvat:
MGS1 och Ace Combat 7.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Nästan enbart. Och så har det alltid varit för mig. NHL 2001 och THPS 3 återgick jag till årligen i säkert 10 år och körde igenom (ett par säsonger respektive 100% på en karaktär). Just nu är det Far Cry 3 (med Ziggys mod, något som var en utmaning tack vare Ubisofts försök att förstöra gamla spel). Innan dess var det Fallout 3 (genom Fallout NV + modden tale of two wastelands).

Nyfiken på att dyka in i Skyrim, men osäker på hur "oldrim" funkar, plain utan några dlc. Det dög då, så det duger nog nu, det vill bara till att det fungerar.. 🤔

Är du inte sugen på nya upplevelser istället för massa gamla?

Medlem

Spelar om spel mer sällan för varje år som går. Tidsbrist samt större utbud kanske kan vara förklaringen.

Medlem

Spelar nog mer om spel än spelar nya spel. Man riskerar annars att lägga tiden på något man inte gillar, konstigt sätt att tänka men blir lätt så.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Har skett extremt sällan för min del och kan räkna de få spelen på fingrarna. När det väl har hänt, så har det varit mästerverk, där det har gått fem-tio år sedan jag spelade igenom dem och glömt delar av storyn.

Det kommer ut alldeles för mycket spel, samtidigt som jag betar av äldre spel från förra generationen, med min begränsade tid...

Jag har även svårt att förstå de som kan spendera över 100 tim på ett spel, klara ut det, för att sedan direkt efter starta en ny karaktär, och köra igenom samma spel igen i någon ng+. Har jag klarat ut ett spel då är jag färdig med det oavsett spellängd, även om spelet har olika slut (tittar i så fall på de andra sluten på YT) och går vidare till nästa. Jag upplever hellre nya äventyr än att upprepa något jag precis klarade ut, speciellt när man har en stor backlogg.

Medlem

Jag har spelat om Red Dead Redemption fyra gånger, är inne på en femte nu.

HL2 otaliga gånger.
GTA 4 + 5 otaliga gånger.

Finns nog rätt många fler men dessa är major omspelning...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Det händer mer och mer ä, oftast då retrospel som kanske har en effektiv speltid på bara 1-3 timmar.
Idag glömmer jag också väldigt snabbt. Efter ett par år så har jag ofta glömt srora delar av ett spel och kan bara pterverätta små fragment. Då känns omspelningen relevant igen.

Medlem

Blackflag brukar jag återvända till vartannat år ungefär. Har precis påbörjat en ny runda. Nu spelar inte igenom hela varje gång men det är skönt att bara segla runt lite ibland och sjöröva.

Medlem

Är spelen bra så gör jag det med ett par års mellanrum.

Kör igenom NoX för säkert sjätte gången nu. Fantastiskt spel om ni gillar Diablo-kloner, som tyvärr släpptes lite för tätt inpå Diablo 2.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ja, absolut. Mina favoritspel går mer eller mindre på repeat. Skulle gissa att vartannat spel jag spelar är en omspelning av någon gammal favorit.

Tror att det handlar om två saker;
a) Nostalgiglasögon. Det jag älskade en gång kommer jag att älska varje gång (om det går något år mellan tillfällena).
b) Många av hypade spel som jag har testat på senare år har gjort mig besviken. Cyberpunk, Assassin's Creed Oddysey/Valhalla och Breath of the Wild tyckte jag var direkt dåliga. TLOU2 må ha varit bra, men gjorde mig mest förbannad. Horizon: Forbidden West var större men ack så mycket blekare än Zero Dawn. Så varför bränna 700 kr på att köpa en ny besvikelse när jag kan återuppleva något fantastiskt helt gratis?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

From Software alla spel har körts om och om igen hur många gånger som helst.
Räknas att starta en ny gubbe i wow hundra gånger om också?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det är rätt mycket omspel hemmavid.

Dishonored 1&2
RDR 1&2
Cyberpunk 2077
Arkham-spelen (de som Rocksteady gjorde)
AC Black Flag
AC: Ezio collection så det är väl tre spel?
Portal 1&2

Pratade med hustrun om det i går för hon undrade vad jag spelade* och förstod mig helt. Hon såg om hela Sex in thecity-serien i samband med att hon skadade foten och fick hålla sig i soffan. Men vet vad man får och kan tycka att det är tryggt och rätt roligt trots att storyn och grafiken/kameran är lite daterad.

*Jag spelar Cyberpunk 2077 just nu och då senaste karaktären gör andra val och är av annat kön än förra gången skiljer sig berättelse en aning som ni vet. Gav hustrun liknelsen som Sarah Jessica Parkers karaktär Carrie Bradshaw inte blir tillsammans Mr Big och han bara glider förbi i ett avsnitt utan att bli en återkommande kraktär. Då hade serien ändrats men är fortfarande Sex in the city.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

är det något spel jag tyckte var riktigt bra så brukar de bli att spela om de var 3:e-4:e år ungefär, så man hunnit glömma bort en del(kör så gott som bara singelplayer kampanjer)

Medlem

Har en handfull favvisar jag spelar om.
Bland "nyare" spel är det Zelda Botw, Skyrim, Mario Odyssey som jag tycker har väldigt bra omspelningsvärde

Medlem

Baldurs gate 1 kört igenom x2
Baldurs gate 2 x 5
Baldurs gate 3 x 2
Icewind Dale 2 x 2
Pillars Of Eternity x 4
Pillars of Eternity 2 x 2
Dragon Age 1 x 2
Drsgon Age 2 x 2
Osv

Känns som att jag är rätt torsk på en specifik genre!

Medlem

Har nog spelat om zelda a link to the past 30-40 gånger

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Baldurs gate 1 kört igenom x2
Baldurs gate 2 x 5
Baldurs gate 3 x 2
Icewind Dale 2 x 2
Pillars Of Eternity x 4
Pillars of Eternity 2 x 2
Dragon Age 1 x 2
Drsgon Age 2 x 2
Osv

Känns som att jag är rätt torsk på en specifik genre!

Ja herregud jag vet inte ens om jag vill veta hur många gånger jag har spelat igenom Baldurs gate 2. Vet vart alla items är osv utantill utan problem

Baldurs Gate
Fallout (speciellt de äldre spelen 1,2 och tactics)
Dark souls
Zelda
Metroid

några spelserier jag ofta kommer tillbaks till

Medlem

Absolut. Bloodborne och flertalet Resident Evil-spel har jag kört om kanske 10 gånger. Kör just nu om Witcher 3 för fjärde gången också. För att nämna några favoriter.

Gen
Medlem

Just nu kör jag igenom kampanjen på Last Epoch en andra gång. Soulsspelen brukar jag köra flera gånger för att få alla achivs. Quake 2 har jag varvat många gånger. Funderar på att köra igenom CP2077 en gång till då jag verkligen älskar det spelet.

123
Skriv svar