Spana in Batman-spelet som senare blev Middle-Earth: Shadow of Mordor

Robot
Spana in Batman-spelet som senare blev Middle-Earth: Shadow of Mordor

Projektet ska ha nixats av Warner eftersom de inte ville ha två Batman-serier.

#Batman, #Middle-eart-shadow-of-mordor, #Monolith-productions


Medlem

Shadow of mordor och shadow of war är såna mysiga spel för mig, hade gärna sett ett batman lir också, men är nog glad att det vart LOTR istället.

Har spelat igenom Shadow of war nu typ 4a gånger, är något som klickar i min hjärna med det spelet, progression är helt korrekt och på svåraste svårighetsgraden så måste man alltid planera frammåt och inte bara kötta.

Medlem

Nemesis-systemet hade troligtvis passat superbra i ett spel med Batman.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Nemesis-systemet hade troligtvis passat superbra i ett spel med Batman.

Tror till och med bättre då det är mer logiskt skurkar kommer ihåg Batman än orcher.

Jag minns jag tyckte spelet känds som en mix mellan AC och Batman när det släpptes. Så detta förvånar mig faktiskt inte, men får mig också sugen på ett nytt Batman-spel också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nemesis skulle fungera så bra i så många olika sammanhang, och det verkar som att det kommer att användas i deras nästa Wonder Woman-spel. Jag skulle dock vilja se andra försöka sig på det också. Jag förstår inte riktigt hur upphovsrätten fungerar, men det känns lite fel att de kan hindra andra från att ens återskapa Nemesis-systemet i sina spel.

Det är möjligt att skapa liknande mekanismer som låter fiender utvecklas och komma ihåg spelarens tidigare interaktioner utan att direkt kopiera Nemesis-systemet. Att skapa något liknande är vanligt inom spelutveckling för nästan alla system någonsin, undrar vad i detta fall har låtit dom låsa ner systemet så effektivt lagligt.

Medlem

Här ser ju Gotham City mer ut som New York City eller Chicago. Det jag verkligen älskar i Arkham-serien är just staden i sig. Den är precis lika mycket en karaktär som alla skurkar man springer på i storyn. Helt magisk grafisk design och arkitektur.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av Piigge:

Shadow of mordor och shadow of war är såna mysiga spel för mig, hade gärna sett ett batman lir också, men är nog glad att det vart LOTR istället.

Har spelat igenom Shadow of war nu typ 4a gånger, är något som klickar i min hjärna med det spelet, progression är helt korrekt och på svåraste svårighetsgraden så måste man alltid planera frammåt och inte bara kötta.

Gillar också den spelserien, det är något med upplägget som gör att man inte tröttnar. Synd att det inte lär bli en uppföljare.

Hmm, det hade blivit en hit, påminner starkt om Insomniacs "Spider-Man"-spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Släpp Nemesis-systemet löst. Så många roliga spel vi hade kunnat få då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar