Saknar du det gamla goda internet?

Medlem

Jag skulle inte säga att det är bättre (eller sämre) per se, det var i viss mån annorlunda. I vissa avseenden mer fritt, galet, nyskapande, nytänkande och experimenterande. På gott i många avseenden, men på ont i en jäkla massa andra.

Det är liksom svårt att både ha kakan och äta den. Vissa delar av "det gamla goda Internet" kan jag definitivt sakna, men om det skulle innebära att få med sig all skit också? Nja, jag känner faktiskt inte att det är värt det. Intressant att ha upplevt, men en gång räcker.

Råkade ramla in på en del gamla (fram till ~2010) forumtrådar på FZ nyligen, och insåg att vissa saker inte var bättre förr.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

JHC
Medlem
Skrivet av Majoren:

Som gammalt tillbaka när jag som nyinflyttad i för mig helt främmande staden Uppsala kunde gå på Loading.se-träffar, ungdomar.se-träffar etc.

Jag återställde mitt lösenord och loggade in för första gången på 10 år för att komma in här och skriva att jag tänker på gamla loading.se nästan varje dag! Jag kan också tillägga att jag stundvis romantiserar VHS och brukar fundera på om det är det näst bästa/äkta sättet att kolla på film efter bio-duken.

123
Skriv svar