Mortal Online i öppen beta

Medlem

"Before you start playing you first have to create an account and buy the game."

Står rätt klart och tydligt i "Steps" tabben när man har loggat in.

Står ju att man ska få ett forumkonto sammtidigt som man skapar det vanliga kontot.

Står då wrong password or username när jag försöker logga in på forumet oxå, precis likadant som när jag försöker logga in i spelet.
Men jag kan logga in på MO sidan med det kontot. Konstigt.

Medlem
Skrivet av gebe:

Kontot är redan skapat då. Man loggas in automagiskt och skickas till "Order" tabben i account management. Om man tittar i menyn till vänster ser man att man redan är inloggad.

Nix
Inget forumskonto skapat. Prova gärna själv innan du hävdar det.

"Login available for all pre-orders"
och dessutom "Before you start playing you first have to create an account and buy the game.", som Ballong skrev


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av gebe:

Kontot är redan skapat då. Man loggas in automagiskt och skickas till "Order" tabben i account management. Om man tittar i menyn till vänster ser man att man redan är inloggad.

Nix
Inget forumskonto skapat. Prova gärna själv innan du hävdar det.

"Login available for all pre-orders"
och dessutom "Before you start playing you first have to create an account and buy the game.", som Ballong skrev

Antar att det kommer vara så när spelet är släppt, och endast ett undantag nu under betan. Alltså lär de inte ändra varje rad text på webbsidan.
Har själv inte laddat ner spelet än, men skapade ett konto och sket i delen där man ska köpa det. Bara att logga in sen? Inte svårare än så?

Medlem

Jag avbröt efter att kontot skapat och dom ville jag skulle göra en preorder, fick efter några minuter hem ett mail som krävde en aktivering. nu är det aktiverat och jag kan logga in på forumet.

Dock verkar inte servern kommit upp än, så går inte att testa om det räckte med att skaffa ett forumkonto. vilket Admin i forum påstår.

Medlem

Men jag tycker det känns skumt för flera i deras forum har skrivit att dom bara ska spela open-beta och att dom inte ska köpa det ännu? hur fan går det ihop då??

Medlem

Men jag tycker det känns skumt för flera i deras forum har skrivit att dom bara ska spela open-beta och att dom inte ska köpa det ännu? hur fan går det ihop då??

Medlem
Skrivet av Ballong:

"Before you start playing you first have to create an account and buy the game."

Står rätt klart och tydligt i "Steps" tabben när man har loggat in.

Kan ju vara för att det är från ett bra tag sedan dem skrivit det, det gällde ju innan OB startade -.o hur tror ni en del som spelar stängda betan kom in? Kanske tar dem en stund att ändra på allt... även på sidan.
Tråden som länkats tidigare här, är en ny tråd för OB som dem skapat så man kan hålla koll på när den öppnar. När man kommer till köp delen så har man ett konto som någon sa, man loggas in automatiskt.. vilket man ser om man orkar flytta blicken lite till vänster. Står tex "Logout"..

Kanske lite mycket begärt att vissa läser och kollar lite själva, samt tänker till..

Medlem

Jaja då är det ju bara vänta då

Medlem

Behöver ni hjälp med att komma igång eller har andra frågor rekommenderar jag IRC:
http://www.mortalonline.com/ircpage
Själv hänger jag i kanalen #Valhalla när jag är online, en svensk kanal.

Man behöver inte köpa spelet för att spela öppna betan, det är gammal text som tyvärr inte tagits bort.

Medlem

Testat och näe föll inte mig i smaken hoppas det ger nöje åt nån

Medlem

Starvault och deadlines går inte hand i hand


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem
Skrivet av Ballong:

"Before you start playing you first have to create an account and buy the game."

Står rätt klart och tydligt i "Steps" tabben när man har loggat in.

Står ju att man ska få ett forumkonto sammtidigt som man skapar det vanliga kontot.

Står då wrong password or username när jag försöker logga in på forumet oxå, precis likadant som när jag försöker logga in i spelet.
Men jag kan logga in på MO sidan med det kontot. Konstigt.

Men NEJ, är det svårt att förstå? DU BEHÖVER INTE BETALA

INTE

BETALA

Moderator | Testpilot

Är alla puckade ärligt talat?

Du reggar dig och ja THAT´S IT

Betan är inte öppen just än heller så bara chilla och tare lungt. Har ni gjort rätt ska ni kunna logga in på deras officiela hemsida och forumet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

NEJ, man behöver inte betala för att få tillgång till OB(open beta).
Men tyvärr så har den ej öppnat än, då de stött på någon form av problem. Men förhoppningsvis ska den öppna ikväll.

Medlem

Jag kan inte logga in för nån anledning. Kan nån hjälpa mig?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av gebe:

Kontot är redan skapat då. Man loggas in automagiskt och skickas till "Order" tabben i account management. Om man tittar i menyn till vänster ser man att man redan är inloggad.

Nix
Inget forumskonto skapat. Prova gärna själv innan du hävdar det.

"Login available for all pre-orders"
och dessutom "Before you start playing you first have to create an account and buy the game.", som Ballong skrev

Öh jo? Kanske var därför jag skrev det, just för att det var vad som hände när jag hade reggat mig. Forumkontot (vad nu det har med spelkontot, som jag pratade om, att göra?) skapades samtidigt och går HUR BRA SOM HELST att logga in på bara man aktiverat det via länken man får skickad till sig (samma procedur som vilket anant forum som helst).

Medlem

De har börjat släppa in folk nu, några i taget...

Medlem

Haha. Seriöst, måste ju mena öppen Alpha

Man ser att de använder unreal engine för vissa saker är snyggt men andra ser ut som vet inte vad.

Kan nog bli nått om ett par år

Medlem

Ja, tyckte det kändes lite tidigit att öppna upp portarna.. Lär ju fortfarande saknas massvis med innehåll..

Medlem

Jobbigt med 1 person view..=) Njaa vette tusan om detta kommer att bli nåt..Skeptisk faktiskt..Miljön är skit snygg , Charsen LOL!

Medlem

Håller på och laddar ner, kommer bli intressant att testa


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Girre:

Jag tänker då inte betala för att få testa en beta som kanske är kass! ohh nej!

Hur svårt ska det vara att fatta.

Inaktiv

Kommer floppa totalt det här spelet. Det fanns stor potential men vad tror dom?

Att dom ska göra ett FPS MMO i en liten källare?

Dessutom kommer ni inte överleva lagget och dom tomma servrarna.

Medlem

Så, nu har man spelat ett tag. Kommer nog att vänta lite innan jag provar igen, riktigt grova lag på servern.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av IcePillow:

Så, nu har man spelat ett tag. Kommer nog att vänta lite innan jag provar igen, riktigt grova lag på servern.

samma här. spelade väl 1 timme, lyckades skapa en gubbe, samla 1(EN!) greywood sak, simma runt lite.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kommer floppa totalt det här spelet. Det fanns stor potential men vad tror dom?

Att dom ska göra ett FPS MMO i en liten källare?

Dessutom kommer ni inte överleva lagget och dom tomma servrarna.

That's why we got Aion


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Errrrm... Var rätt sugen på MO. Men det ser och känns rätt b, typ som en dålig mod. :\

Medlem

Tyvärr måste jag hålla med de flesta här, jag har ingen aning om vad jag ska göra, samla wood? Döda andra spelare? Det är allt som jag lyckats åstadkomma än iaf..

Avstängd

Testade precis spelet. Vilken surrealistisk upplevelse!

Allting är onaturligt tyst och man befinner sig i någon slags öken. Fången i min avatars kropp försökte jag förgäves mig på att spela spelet som ett vanligt MMO. Men det finns inga NPCer som vill prata med mig. Inga funktioner verkar fungera. Allt som finns att göra är att springa rakt ut i denna spöklika öken som badas i ett kallt ljus. Jag springer och springer, plötsligt tar det stopp. En enorm osynlig vägg hindrar min framfart och det är bara att vända.

Allting är så tyst och kallt. Det känns som jag befinner mig i ett slags dödsrike. Överallt står andra spelare likt zombies och grubblar. Förmodligen på vad de gett sig in i och vad de gör här. Ingen verkar göra något annat än stå still. En del är nakna.

Jag bestämmer mig för att kasta mig i havet och försvinna ner i det blå innan jag stänger av. Men vattenytan är en illusion! Under ytan möts jag av samma kalla ljus som ovan. Inget vatten, jag simmar i luften och kan se min skugga mot havsbotten lika tydligt som om det vore ljusan dag. Av skuggan att dömma är även jag naken. Plötsligt svartnar det för ögonen. Bilden blir grå och jag kan se min kropp ligga långt nere på havsbotten. Jag har dött i dödsriket. Nu är jag ännu mer fången. Jag kan i inte röra mig överhuvudtaget, allt jag kan göra är att se mig omkring.

Förtvivlad tar jag fram menyn och klickar på "Log out".
"You will be logged out in 20 seconds.
20
Log out canceled.
20
Log out canceled.
20
Log out canceled."

Jag kan inte logga ut! Jag är fast under den falska havsytan i detta märkliga dödsrike! Jag försöker använda mig av en suicidefunktion som skall teleportera mig till en präst. Efter att ha dött i dödsriket försöker jag alltså begå självmord. Jag känner mig förvirrad. En timer på en minut räknar ner. Ingenting händer. Fortfarande fångad under den förrädiskt blå havsytan.

Jag ger upp. Trucker Ctrl+alt+delete och kommer hem till trygga Windows XP.

Mortal Online kommer jag nog aldrig mer att spela. Jag vill inte få den här fantastiskt unika upplevelsen förstörd av att få se spelet som det är tänkt att vara när det är klart.

123
Skriv svar